Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Mister nettet hver eneste kveld, regelmessig mellom 16 og 23. Blir aldri bedre, betaler for 500
Hvor skal jeg skal starte. Først fornøyd med produktene, men så opplever man useriøs kundeservice. Og prøv å gi dem en evaluering hvis de skjønner at samtalen gikk dårlig.. Har aldri hatt dårligere internettforbindelse enn etter ny Sagecom. Selgere på døra som ikke vet at du er mangeårig kunde. Internett saboteres etter noen dager for sen betaling (beklager, kun brev-faktura til tomt kontor i korona-tider ja..). Blir sprø.
Positivt - enkelt og raskt ig bestille og få installert trådløst fast bredbånd. Virker flott de 2 første uker. Negativt 'Etter att de gitt ut gratis prøve bredbånd til mine naboer blev nett fart helt ned til 1 mbps. Var i samtaler med telia mange ganger hver gang var vente tiden alt fra 15 min til ca 45 min. Til slutt fant vi ut at de var for mye trafikk på mast / tilkoblings punkt i Enebakk. Nettverket var dårligt fra 16-22.00 når brukere er mest på nett. Prøvde og avbestille bredbånd etter fått 1-2 måneder gratis bredbånd- positivt. Men hjelper ikke når man igjen må bruke timer av tid for og kontakte / krangle om og få bredbånd av installert. Fikk en melding på sms som jeg ikke kunde svare ut. Begynnte og få purringer på ubetalte regninger for et bredbånd som ikke virker i kjerne tider og holder de de lovet av nett fart. Sluttet og ringe og svarer kun ved mail. Omtvister regninger uten svar - får nye purringer. HOLD DERE LANG UNNA TELIA. Når de vel er problem er de ikke godt nokk organisert til og løse problemet deres.
Dårlig, elendig nedlast på 2,09/ opplast 4,87, ustabilt spesielt ettermiddag/kveld. Har funket ok en god stund før det nå etter nyttår er helt håpløst
De overselger bredbåndet, dvs de selger for mange abonnment pr sender slik at hastighet ofte blir det halve av hva man betaler for, de har sitt på det tørre fordi det er spesifisert opp til bestilt hastighet, Rett og slett lureri.
Har trådløst bredbånd, for orden skyld. Er mer enn godkjent med en oppetid på 96,4% på en periode av 3 mnd. Godt fornøyd, langt bedre enn hva Telenor har klart på fast linje. Falt ut av og til sent på kvelden i 10-20 sek, dette er nå ikke lengre enn sak. Så oppetiden forbedrer seg for hver dag, i tillegg billigere enn den søpla som Telenor leverer iform av produkt og inkompetente kundebehandlere.
Ble lovet en 25/25 linje, etterga kl 16.00 er det merkbart dårligere kapasitet på nedlasting helt nede i 2Mbs.
Nettet sug! Har 750/ 750 og den klarer ikke å spille HD videoer engang!! Har forsøkt å kontakte kundeservice men uten lykke .
De er umulige og få tak i på tlf da køen har vært mellom 1 og 2 timer, og mail har de ikke svart på og det er nå 5 dager siden den ble sendt. Vist jeg skal ha 25 MB ut må jeg betale et 619 i måneden utover standardpakken som er inkludert i husleien. Driver og leter høyt og lavt etter alternativer som kan levere nett her, men ser ut som man må bitte i det sure eplet og heller prøve og påvirke boretslaget til og bytte, har tidligere hatt både Telenor og Altibox, og det har vært en fryd i forhold til det jeg har nå..
Get har helt fra borettslaget valgte dem til TV og internett hatt dårlig support. Etter at Telia overtok har ting bare blitt verre. Det positive er mindre nedetid enn for noen år siden. Dersom du derimot er så uheldig og trenger å kontakte support vil du oppleve en forverret situasjon. Support har ofte hatt vansker med å forstå problemene de blir bedt om å løse. Når ventetiden på telefon ofte er mellom 20 minutter og en time blir saken ikke bedre. At support legger på røret midt i samtale og etterpå bryter forbindelsen når man ringer opp gjør saken bare verre. Enda verre er det at Telia ennå ikke har svart på noen av mine henvendelser på e-post Dropp Telia om du har mulighet til det.
Get boksene fungerer ikke uten at de er kablet. Jeg har en kablet og en uten. Den uten kabel er det bare trøbbel med. Get/Tafjord vil ikke betale kabel eller opplegging innendørs. Har hat trøbbel i 7 av 10 måneder. Ennå ingen løsning så er saken gått til Forbrukerportalen. Internett delen er veldig bra og den boksen som er kablet er det ingen trøbbel med. Men dette vet Get og burde sagt fra om før de la inn alt i huset????
Hastigheten varier for mye. Jeg har internettkabel fra utak - ruter - spillkonsoll. Hastigheten går fra 8 - 200 - 40 - 430 - 80..
Flyttet nylig til borettslag som benytter Get. Har bodd her i to måneder og har mistet nettet så ofte at jeg tok det opp med styret, som nå har vedtatt å bytte leverandør. Hastigheten er ingenting å klage på, betaler for 750 og ligger stort sett mellom 700 og 800 (når nettet fungerer). Kundeservice er helt håpløs, jeg fikk melding om at det var problemer med nettet, men han på kundeservice "kan ikke se at det er noen problemer i mitt område". I skrivende stund er det koronatiltak og mange har hjemmekontor, da er det ikke mulig å ha en nettleverandør som er så ustabil at man er nervøs hele arbeidsdagen.
Forferdelig dekning. Dårlig bytter pakke flere ganger, men fortsatt dårlig. Anbefales ikke.
Jeg har hatt Get tvunget på meg via borettslaget. Jeg har hatt Vikenfiber i 7 år uten noen som helst problem fra den dagen den ble montert. Nå har jeg hatt GET i 1,5 år. I løpet av denne tiden har de byttet forsterkere/rutere 3 ganger og fortsatt videre så er nettet ekstremt ustabilt. Det funker den ene timen og neste timen kræsjer det totalt. Her om dagen ringer jeg kundeservice, tar meg i gjennomsnittet 20-25 min ventetid, prater med dem i 8 minutter og plutselig avbryter han samtalen og ringer ikke opp igjen. Venter 20 minutter igjen på å få snakke med noen i kundesenteret igjen, denne personen har ingen clue av hva som foregår. Etter 3 forsterker/ruter bytte så er den ekstremt ustabilt, og etter 1,5 år er det fortsatt enda mer problemer enn det var i utgangspunktet. Det er det værste nettet jeg har vært borti, selv i utlandet både i Africa og i Spania leverer dem 100 × bedre service og nett enn det Get gjør. Hvis du er en gamer eller er avhengig av nett like mye som meg så er denne nettleverandøren din værste mareritt!
Vi hadde nett-tilkobling nede flere ganger (hele dagen) i løpet av en uke. Kunne ikke ringe kundeservice også! Jeg ventet 30 minuter ingen svar. Jeg vil pengene mine tilbake!!