Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telia Bredbånd
1.8
758 verifiserte omtaler

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
758 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#67
Forferdelig
Telia Bredbånd er rangert
#67 av 67 fiberleverandørerer
10%
Forferdelig
10% anbefaler Telia Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 758 omtaler om Telia Bredbånd

FILTRER OMTALER
46
21
36
117
538
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Mister nett

Omtale av  Thomas

Mister nettet hver eneste kveld, regelmessig mellom 16 og 23. Blir aldri bedre, betaler for 500

De er litt irriterende

Omtale av  Susdal

Hvor skal jeg skal starte. Først fornøyd med produktene, men så opplever man useriøs kundeservice. Og prøv å gi dem en evaluering hvis de skjønner at samtalen gikk dårlig.. Har aldri hatt dårligere internettforbindelse enn etter ny Sagecom. Selgere på døra som ikke vet at du er mangeårig kunde. Internett saboteres etter noen dager for sen betaling (beklager, kun brev-faktura til tomt kontor i korona-tider ja..). Blir sprø.

Dårlig service. Holder ikke avtaler . Får ikke tilbakemeldinger

Omtale av  Peter

Positivt - enkelt og raskt ig bestille og få installert trådløst fast bredbånd. Virker flott de 2 første uker. Negativt 'Etter att de gitt ut gratis prøve bredbånd til mine naboer blev nett fart helt ned til 1 mbps. Var i samtaler med telia mange ganger hver gang var vente tiden alt fra 15 min til ca 45 min. Til slutt fant vi ut at de var for mye trafikk på mast / tilkoblings punkt i Enebakk. Nettverket var dårligt fra 16-22.00 når brukere er mest på nett. Prøvde og avbestille bredbånd etter fått 1-2 måneder gratis bredbånd- positivt. Men hjelper ikke når man igjen må bruke timer av tid for og kontakte / krangle om og få bredbånd av installert. Fikk en melding på sms som jeg ikke kunde svare ut. Begynnte og få purringer på ubetalte regninger for et bredbånd som ikke virker i kjerne tider og holder de de lovet av nett fart. Sluttet og ringe og svarer kun ved mail. Omtvister regninger uten svar - får nye purringer. HOLD DERE LANG UNNA TELIA. Når de vel er problem er de ikke godt nokk organisert til og løse problemet deres.

Anbefales ikke

Omtale av  Geir

Dårlig, elendig nedlast på 2,09/ opplast 4,87, ustabilt spesielt ettermiddag/kveld. Har funket ok en god stund før det nå etter nyttår er helt håpløst

de overselger

Omtale av  Kalle

De overselger bredbåndet, dvs de selger for mange abonnment pr sender slik at hastighet ofte blir det halve av hva man betaler for, de har sitt på det tørre fordi det er spesifisert opp til bestilt hastighet, Rett og slett lureri.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Oppetid på 96,4% over periode på 3mnd.

Omtale av  Kenneth

Har trådløst bredbånd, for orden skyld. Er mer enn godkjent med en oppetid på 96,4% på en periode av 3 mnd. Godt fornøyd, langt bedre enn hva Telenor har klart på fast linje. Falt ut av og til sent på kvelden i 10-20 sek, dette er nå ikke lengre enn sak. Så oppetiden forbedrer seg for hver dag, i tillegg billigere enn den søpla som Telenor leverer iform av produkt og inkompetente kundebehandlere.

For dårlig kapasitet.

Omtale av  Tom

Ble lovet en 25/25 linje, etterga kl 16.00 er det merkbart dårligere kapasitet på nedlasting helt nede i 2Mbs.

Har forsøkt å kontakte kundeservice i 50 min uten lykke og nettet sug!!!

Omtale av  Gurjeet S

Nettet sug! Har 750/ 750 og den klarer ikke å spille HD videoer engang!! Har forsøkt å kontakte kundeservice men uten lykke .

Umulig og få kontakt med kundesupport. Dyrt og ukurant nett

Omtale av  Kent

De er umulige og få tak i på tlf da køen har vært mellom 1 og 2 timer, og mail har de ikke svart på og det er nå 5 dager siden den ble sendt. Vist jeg skal ha 25 MB ut må jeg betale et 619 i måneden utover standardpakken som er inkludert i husleien. Driver og leter høyt og lavt etter alternativer som kan levere nett her, men ser ut som man må bitte i det sure eplet og heller prøve og påvirke boretslaget til og bytte, har tidligere hatt både Telenor og Altibox, og det har vært en fryd i forhold til det jeg har nå..

Dropp Get/Telia

Omtale av  Frustrert K

Get har helt fra borettslaget valgte dem til TV og internett hatt dårlig support. Etter at Telia overtok har ting bare blitt verre. Det positive er mindre nedetid enn for noen år siden. Dersom du derimot er så uheldig og trenger å kontakte support vil du oppleve en forverret situasjon. Support har ofte hatt vansker med å forstå problemene de blir bedt om å løse. Når ventetiden på telefon ofte er mellom 20 minutter og en time blir saken ikke bedre. At support legger på røret midt i samtale og etterpå bryter forbindelsen når man ringer opp gjør saken bare verre. Enda verre er det at Telia ennå ikke har svart på noen av mine henvendelser på e-post Dropp Telia om du har mulighet til det.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Get boksene er Ubrukelig uten kabel

Omtale av  Fred Ø

Get boksene fungerer ikke uten at de er kablet. Jeg har en kablet og en uten. Den uten kabel er det bare trøbbel med. Get/Tafjord vil ikke betale kabel eller opplegging innendørs. Har hat trøbbel i 7 av 10 måneder. Ennå ingen løsning så er saken gått til Forbrukerportalen. Internett delen er veldig bra og den boksen som er kablet er det ingen trøbbel med. Men dette vet Get og burde sagt fra om før de la inn alt i huset????

Fryktelig ustabilt

Omtale av  Kristoffer

Hastigheten varier for mye. Jeg har internettkabel fra utak - ruter - spillkonsoll. Hastigheten går fra 8 - 200 - 40 - 430 - 80..

Mistet nettet nesten ukentlig

Omtale av  Audun

Flyttet nylig til borettslag som benytter Get. Har bodd her i to måneder og har mistet nettet så ofte at jeg tok det opp med styret, som nå har vedtatt å bytte leverandør. Hastigheten er ingenting å klage på, betaler for 750 og ligger stort sett mellom 700 og 800 (når nettet fungerer). Kundeservice er helt håpløs, jeg fikk melding om at det var problemer med nettet, men han på kundeservice "kan ikke se at det er noen problemer i mitt område". I skrivende stund er det koronatiltak og mange har hjemmekontor, da er det ikke mulig å ha en nettleverandør som er så ustabil at man er nervøs hele arbeidsdagen.

Dårlig dekning. Anbefales ikke. Æsj!

Omtale av  Ahmed A

Forferdelig dekning. Dårlig bytter pakke flere ganger, men fortsatt dårlig. Anbefales ikke.

Værste nettet jeg noensinne har vært borti

Omtale av  Ali D

Jeg har hatt Get tvunget på meg via borettslaget. Jeg har hatt Vikenfiber i 7 år uten noen som helst problem fra den dagen den ble montert. Nå har jeg hatt GET i 1,5 år. I løpet av denne tiden har de byttet forsterkere/rutere 3 ganger og fortsatt videre så er nettet ekstremt ustabilt. Det funker den ene timen og neste timen kræsjer det totalt. Her om dagen ringer jeg kundeservice, tar meg i gjennomsnittet 20-25 min ventetid, prater med dem i 8 minutter og plutselig avbryter han samtalen og ringer ikke opp igjen. Venter 20 minutter igjen på å få snakke med noen i kundesenteret igjen, denne personen har ingen clue av hva som foregår. Etter 3 forsterker/ruter bytte så er den ekstremt ustabilt, og etter 1,5 år er det fortsatt enda mer problemer enn det var i utgangspunktet. Det er det værste nettet jeg har vært borti, selv i utlandet både i Africa og i Spania leverer dem 100 × bedre service og nett enn det Get gjør. Hvis du er en gamer eller er avhengig av nett like mye som meg så er denne nettleverandøren din værste mareritt!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Svart dårlig kundeservice

Omtale av  Vs

Vi hadde nett-tilkobling nede flere ganger (hele dagen) i løpet av en uke. Kunne ikke ringe kundeservice også! Jeg ventet 30 minuter ingen svar. Jeg vil pengene mine tilbake!!

Telia Bredbånd

Har tilegnet profilen
Telia Bredbånd deltar på Bytt.no

Telia Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telia Bredbånd besvarer ikke omtaler

Telia Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telia Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Telia Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR