Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Dårlig
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

graving

Omtale av  Eirik K

I gjeldende stund legger Home Net fiber i vårt område i Lillestrøm og ser akkurat nå ut av vinduet kl 2115 hvor både innkjørselen til huset og garasjen er gravd opp, UTEN at dette har blitt varslet på forhånd,. har nå sammen med 1 nabo ikke vært i stand til å komme ut eller inn siden 1700, så naboene i 70 årene og deres leieboere, samt undertegnedes sønn må parkere og hoppe over gjerder for å komme hjem. skal ikke dette varsles på forhånd? hvis det er sånn Home Net opererer ved å ta seg til rette uten å varsle, så angrer jeg ikke et sekund på at jeg takket nei.

Svar fra HomeNet
27.08.2021 11:10

Hei Eirik, Det er vanskelig for meg å få sjekket opp i dette uten noe konkret informasjon, men det skal selvsagt ikke være sånn at noen blir stengt inne på eiendommen sin som følge av vår graving. Ta gjerne kontakt med oss direkte slik at vi får sjekket dette videre med riktig avdeling. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (0)

Hold dere unna !

Omtale av  Philip G

Tatt flere år og spaden ikke satt i jorda ennå, de påsto at dette ikke skulle ta mer enn et år maks. Nå må jeg avbestille fordi jeg skal selge huset , gebyr 9000 kr. 14 dagers angrerett fra du får abb vilkår tilsendt ! I tillegg må kunde ordne graving selv, inne på egen eiendom, noe som ikke ble formidlet, enda jeg spurte ettertrykkelig om det var flere utgifter ifm oppstart. iflg abb vilkår kan de avbryte utgraving etc , eks hvis de ikke får grave tillatelse etc , helt uten egne forpliktelser. Altså helt uten risiko for dem , all risiko over på kunden. Hvor er forbruker rettighetene , og er dette i det hele tatt lov ?? Kun abb vilkår tilsendt , ingen formell underskrift fra min side , lurer derfor på om det er juridisk bindende i det hele tatt ?! Noen som vet ?

Svar fra HomeNet
19.08.2021 16:27

Hei, Dersom du skal flytte fra adressen abonnementet er bestilt på vil jeg anbefaler deg å høre med ny eier av boligen om det kan være interessant for de å overta bestillingen din. Når det kommer til egeninnsatsen du beskriver her er dette noe som fremkommer tydelig både i kontrakt og avtalevilkår. Dersom du mener å ikke ha underskrevet noe hos oss vil vi selvfølgelig sjekke dette, og oppfordrer deg derfor til å kontakte oss via telefon. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (2)

Useriøst faktureringsselskap og stadig uvarslet prisstigning på tjenesten.

Omtale av  Bjørn

Opprettet e-faktua med Arvato Finans AS som er HomeNets faktureringsselskap. Etter over 2 år har de enda ikke greid å levere e-faktura selv etter gjentatte purringer. Har sjekket med banken at feilen ikke ligger der. HomeNet er også særdeles glad i å skru opp prisen på tjenesten. Fikk en pris på 109 kr/ mnd. I løpet av kort tid gjorde den flere byks uten at man mottar noen som helst varsling i dag er prisen på samme tjeneste oppe i 617 kr/mnd.

Svar fra HomeNet
16.08.2021 16:39

Hei Bjørn, Dette hørtes noe merkelig ut. Så lenge e-faktura er opprettet riktig i din nettbank er det ingenting hos oss som skal hindre at dette går gjennom. I og med at jeg ikke har din kundeinformasjon tilgjengelig her er det derfor vanskelig å få sjekket opp i saken, men ta gjerne kontakt med oss igjen slik at vi får hjulpet deg med dette. Når det kommer til prisen på abonnementet vil vi, som alle andre leverandører av og til være nødt til å øke prisen på tjenesten. Dette er for å kunne vedlikeholde linjer, nødvendig drift og oppgraderinger. Du har fremdeles markedets beste pris på ditt bredbånd, men ta gjerne kontakt med abonnementsavdelingen vår slik at de får sjekket om det er mulig å gi deg en enda lavere pris. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (0)

Maktesløs kunde

Omtale av  Trond

Jeg har vært fornøyd med alle tidligere kundeforhold til bredbåndsleverandører og hadde håp om at HomeNet skulle fungere godt, da dette ble tilgjengelig i nærområdet for snart 1 år siden. Daglig leder har erfaring fra et av de selskapene jeg har vært fornøyd med tidligere, og lovnaden om lynraskt fibernett var fristende. Dessverre har kundeforholdet vært preget av avtalebrudd, spesielt hastigheten har vært svært mye lavere enn det jeg betaler for, jeg har tatt gjentatte målinger med ulike speedtester, typisk ligger de 15 - 75 mbps, avtalen er "opptil 1000 Mbit/s". Jeg har brukt anslagsvis 60 timer i telefon og chat med kundeservice og teknisk support, og ingen finner noe feil, det er jeg som blir sittende med ansvaret. Det nærmeste de kommer en forklaring er at forsterkerne "air ties" er feil satt opp og derfor ikke fungerer i et stort hus. Tidligere har jeg ikke hatt behov for mer enn en hovedsentral. Alt ser riktig ut, fra HomeNets side. Alle målinger er korrekte, fra deres side. Da hjelper det ikke at jeg faktisk har et problem. Det er ikke HomeNets problem. Nå har nettet brutt helt ned. Jeg vært uten internett hjemme i to døgn, og servicetekniker ble etter ett døgn bekreftet bestilt. Jeg har i dag ventet de tre timene som var satt for intervall, men teknikeren dukket ikke opp, og ga heller ikke beskjed. Når jeg da ringte kundeservice i HomeNet for å purre på tekniker svarer kundeservice at de ikke kan få tak i vedkommende, eller selskapet han er ansatt i, etter kl 16. Så da må jeg bare vente et døgn til. Dette føyer seg inn i rekken av forferdelige kundemøter hvor jeg som kunde ikke på noe tidspunkt har opplevd at det systemet HomeNet har satt opp av teknikk og personer duger for meg som kunde. Når jeg rettet en klage til kundeservice på noe jeg opplever som avtalebrudd, nekter kundekonsulenten å ta i mot klagen, og hevder istedet: "det blir derfor ikke et avtalebrudd, du får da avslag fra meg på denne "klagen" ". Jeg har aldri opplevd å være så maktesløs som kunde noe sted. Nå blir det doble kostnader ut bindingstiden siden jeg går tilbake til tidligere leverandør så raskt som mulig.

Svar fra HomeNet
13.08.2021 10:54

Hei Trond, Dette var lei lesning. Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, ei heller kan jeg kommentere enkeltsaker her. Likevel ønsker jeg at du kontakter oss (igjen) direkte på enten telefon, epost eller chat slik at vi kan forsøke å hjelpe deg med dette. Dersom det foreligger feil vil vi selvsagt forsøke å rette opp i det, vi ønsker også å snu på ditt inntrykk av oss. Vennlig hilsen Maren M | Home_Net

Nyttig (0)

Dårligste service mankan få. Fått 5 datoer og måtte være hjemme fra jobb og tapt 20.000. Så advokat

Omtale av  Ole E

Mere dårlig service har jeg aldri vært borti. Til og med dem som kommer å kobler opp viste ikke om oppkobling på 3 av datoene. Anbefaler ike homenet og betal heller 100 kr hos noen andre. Bestiller du av dem, kan du takke deg selv. Er bare dr***unger som ikke har peiling I det hele tatt. Lykke til dem som bestiller av homenet

Svar fra HomeNet
13.08.2021 10:54

Hei Ole, Det er svært beklagelig at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, men anbefaler deg å kontakte oss direkte slik at vi kan forsøke å hjelpe deg og rette opp i ditt inntrykk av oss. Vennlig hilsen Maren M | Home_Net

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Svindel og bedrag

Omtale av  Sven

Vi ble lurt til undertegne ett skriv på at vi var innterresert i fiber nett, ifølge person som var hos oss var det kun for å registrere hvor mange som var innterresert i vårt område. I dag fikk vi 2 fakt på 2x 9000. Vi ble oppringt for norn uker siden av selger fra Homenet og oppgordrett til å bestille. Jeg fortalte at dette ikke var aktuelt for oss. Vi har spurt om kopi av vår bestilling men ikke mottat denne fra homenet.

Svar fra HomeNet
10.08.2021 12:35

Hei, Sven! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg kan desverre ikke gi informasjon om kundekortet du har hos oss grunnet juridiske årsaker knyttet til personvern, men vi vil veldig gjerne at du kontakter oss på telefon 38 99 01 00 eller chatløsningen vår via www.homenet.no så vi kan hjelpe deg videre og gi deg informasjonen du trenger samt hjelpe deg videre med din henvendelse. Våre åpningstider er fra kl 08-21 mandag til fredag Chatløsningen er også åpent fra 10-15 på lørdag og søndag. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net

Nyttig (2)

Dårligste kundeservicen jeg noen gang har opplevd

Omtale av  Gio

Kunne sikkert skrevet en bok med negative tilbakemeldinger men velger heller å stille ett spørsmål til HomeNet? Syns dere det er normalt og god kundeservice å måtte vente over 10 uker får å få tilkobling av fiber når dere lovde at det skulle være oppe å gå mellom 6-8 uker?

Svar fra HomeNet
10.08.2021 09:30

Hei Gio, Jeg er dessverre ikke kjent med din leveranseprosess da jeg ikke har tilstrekkelig informasjon å finne deg med i våre systemer. Det er selvfølgelig leit å høre at du opplever å vente lenge på fibertilkobling. Dessverre har forsinkelser forekommet gjennom en vanskelig tid preget av karantene hos montørene våre kombinert med sommeravvikling. Vi håper vi får muligheten til å imponere med lynraskt fibernett når leveransen er gjennomført. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net

Nyttig (0)

Ganske raskt, men kan ikke logge meg inn fra et annet sted

Omtale av  Harald A

Ingen IPv6, der med kan jeg ikke bruke SSH for å logge meg på enhver maskin i Home_Net-nettverket hos min mor. Vanskelig med fjernstøtte da. Får heller ikke til "IP-forwarding" for å koble meg til en spesifikk maskin på nettverket.

Svar fra HomeNet
10.08.2021 09:30

Hei Harald, Remote access via SSH kan også settes opp via IPv4, men du må selv administrere slike løsninger med tanke på endringer i brannmur på routeren. Eventuelt kan tredjepartsprogrammer som eksempelvis teamviewer benyttes for enklere oppsett av fjernstøtte. Håper vi får muligheten til å imponere i fremtiden, og takker for ærlig tilbakemelding! Vennlig hilsen Håvard | Home_Net

Nyttig (0)

Raskt og godt fiber

Omtale av  Thomas S

Stabil levereanse, god pris og god kundeservice alt i alt også. Fin ip tv løsning har de også. Hadde fått fem stjerners hvis routerene deres hadde vært bedre.

Svar fra HomeNet
06.08.2021 13:56

Hei Thomas, Godt å høre at du stort sett er fornøyd! Mange takk for flott tilbakemelding, vi setter pris på at du tok deg tiden til å skrive. Vennlig hilsen Maren M | Home_Net

Nyttig (0)

Styr unna!

Omtale av  Tor

Jeg fikk for et og et halvt år siden besøk av en selger fra HomeNet. Han solgte meg fiber med lovnad om at fiber kunne føres inn til huset via luftlinje slik som strømmen min. Dette var essensielt for at jeg ønsket tjenesten da jeg forklarte at det var helt uaktuelt å grave opp asfalten i min innkjørsel. Jeg skrev derfor under på nettbrettet han hadde med. I ettertid krever HomeNet at jeg selv må grave kabelen inn til huset selv om avtalen med selgeren var å få det inn med luft. De begrunner det at det er kun ord mot ord og at i kontrakten står det at huseier selv må få kabelen inn til huset. Da jeg ringer selskapet bekrefter en av kundebehandlerne at det er et kjent problem med at deres selgere lover for mye, men selskapet tar ikke noe ansvar for dette. Jeg føler meg lurt og har klagd selskapet inn for Brukerklagenemda. Avbestillingsavgiften for min avtale er på 9 000 kroner, så jeg må når finne ut hvordan jeg kvitter meg med dette selskapet først som sist. Min anbefaling er et helt klart, STYR UNNA!

Svar fra HomeNet
15.07.2021 12:04

Hei. Jeg tror kanskje å si at det er et kjent problem er litt mye, men den type sak er ikke ukjent for oss. Vi er desverre nødt til å forholde oss til det vi har av skriftlig dokumentasjon for avtalen da det blir umulig for oss å vite hva som stemmer når det ikke er dokumentert noe sted. Vennlig hilsen Roar | Home_Net

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig og ustabilt.

Omtale av  Eskil

Stort sett bare plaget de årene vi hadde Homenet. Det hele toppa seg da en selger kom på døra uten å presentere seg og forklarte at vi kunne betale 300 for å få konkurranse med Telenor. Da jeg sa jeg ikke forsto resonnementet lo han og kjørte sin vei.

Svar fra HomeNet
15.06.2021 13:20

Hei, Eskil! Jeg kan desverre ikke gi informasjon om kundekortet du har hos oss grunnet juridiske årsaker knyttet til personvern, men dette er noe vi definitivt tar med videre hos oss. Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss, og håper at vi kan kunne imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net

Nyttig (0)

Topp kundeservice.

Omtale av  Stig H

Jeg mistet internettet, og tok kontakt med kundeservice og snakket med Henrik. Han hjalp meg å sjekke alt, og det viste seg at det var brudd på Telenor sin kabel. Tiltross for elendig med beskjeder i fra Telenor, og stading nye lovnader som ikke ble holdt, så holdt Henrik meg hele tiden oppdattert og ga en top service. At Norge er avhengig av Telenor, er bare å beklage, men Henrik gjorde alt som var mulig for å få ordnet opp isaken og å holde meg underretter. I slike tilfeller tar men til og med internett brudd med et smil.

Svar fra HomeNet
13.06.2021 15:51

Heisann, Stig! Tusen takk for at du tok deg tid til og skrive denne tilbakemeldingen til oss. Vi vil ta denne kommentaren med oss videre, og er utrolig glad for at du hadde en god opplevelse med oss. Ha en fantastisk helg videre! Vennlig hilsen Kristina | Home_Net

Nyttig (1)

Dårlig kundeservice

Omtale av  Renate W

Fikk problemer med nettet for snart to uker siden, og ble lovt montør innen 72 timer. Jeg har fortsatt ikke hverken Internett eller TV! Har forsøkt å ringe selv opptil flere ganger, men får kun beskjed om at det purres på montørene. Vurderer sterkt å bytte leverandør, for dette er helt elendig service!!

Svar fra HomeNet
11.06.2021 20:06

Hei, her høres det ut som det kan ha vært noen misforståelser. Dersom du melder inn en feil til oss som ikke blir løst av den du er i kontakt med første gang, så lages det en sak på feilen. Da skal vår teknisk 2.linje begynne å jobbe med den saken innen 72 timer, altså ikke at det kommer en montør innen 72 timer. Men på den andre siden så er 2 uker noe lenge å vente på montør, jeg ville anbefalt deg å kontakte oss igjen slik at vi da kan får sjekket opp i hvorfor dette tar så lang tid. Eller få tatt yttligere skritt for å passe på at saken bli behandlet dersom det ikke er noe god grunn til at det tar den tiden det har tatt. Vennlig hilsen Roar | Home_Net

Nyttig (2)

Elendig kundeservice og skadeverk ved innstallering.

Omtale av  Misfornøyd

Etter å ha fått innstallert Homenet gjennom borettslaget sitter vi igjen med ødelagte lister, og et stort hull i veggen, og det etter at vi selv måtte borre hull for dem da de ikke klarte. Homenet henviser til deres innleide montør, som vi aldri heller har hørt noe fra for å få reparert skaden, og en mnd etter er det fremdeles ikke reparert. Hverken kundeservice eller lederen for kundesenteret svarer oss. Vi tar saken til Forbrukerrådet. Hold dere langt unna dette selskapet! Det er helt elendig!!

Svar fra HomeNet
09.06.2021 08:24

Hei, dette høres ikke helt bra ut. Det kan stemme at en sak sendes til vår underlevrandør dersom det er de som må rette opp i eventuelle feil de har gjort, men dersom du ikke hører fra de skal vi kunne purre opp saken for deg. Det høres også veldig rart at du ikke får noe svar fra oss dersom du kontakter oss. Nå vet jeg ikke hvordan din sak ligger ann, og detalijer rundt den, men dersom du ikke får svar fra oss ville jeg kontaktet oss igjen. Du kan sende oss bilder av skaden du skriver om på mail til: [email protected] Så kan vi få sett på saken. Vennlig hilsen Roar | Home_Net

Nyttig (0)

Totalt fraværende kundeservice

Omtale av  Uavhengig

Ikke opplevd oppgitt fart og solgt inn med ingen binding på telefon, noe som viser seg å være feil. Styr unna!

Svar fra HomeNet
10.06.2021 09:27

Hei, Leit å høre at du har denne oppfatningen av oss. Dersom du mener du har mottatt et annet produkt enn det som ble solgt inn er du velkommen til å ta kontakt med oss direkte slik at vi får sjekket det nærmere. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt topp!

Omtale av  Trond J. J

Veldig fornøyd med fibernett fra Homenet. Alt fungerer helt topp.

Svar fra HomeNet
07.06.2021 20:05

Hei, Trond. Tusen takk for din tilbakemelding, dette setter vi utrolig pris på :-) Ha en fin dag videre! Vennlig hilsen Kristina | Home_Net

Nyttig (1)
Har ikke tilegnet profilen
HomeNet deltar ikke på Bytt.no

HomeNet har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
HomeNet besvarer ikke omtaler

HomeNet har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
HomeNet henter ikke inn tilbakemeldinger

HomeNet benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR