HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Sliter med Internett ca 3 ganger i uka. Dette er veldig irriterende da jeg hele tiden må feilsøke å finne ut hva som er galt.
- Jeg opprettet abonnementet "Homenet Bredbånd" august 2017. Det var et misforhold i starten mellom tilbud mottatt og opplysninger inne på "Min-side". Jeg hadde bestilt uten etableringspris, men det kom opp etableringpris på 599,- inne på min-side. Jeg kontaktet dem pr mail og fikk vite at jeg jeg hadde fått et spesialtilbud. Og at prisene på "min-side" var standard-priser. Jeg kunne forholde meg til spesialtilbudet. Og har ikke fått faktura på annet siden. - Selve bredbåndet fungerer aldeles utmerket. Abonnementet kan i følge Homenet gi maks 20 Mbit/s nedlasting / 1,1 Mbit/s opplasting. Pga avstand til sentralen er hastigheten i følge Kapaks estimert til 17 Mbit/s nedlasting og 1,3 Mbit/s nedlasting. Testing til både Nettfart.no og Speedtest.net gir i gjennomsnitt 18 Mbit/s nedlasting / 1,3 Mbit/s opplasting. Responstiden er i snitt på 15 ms.
Etter 5 måneder har jeg opplevd veldig bra Internett og forferdelig overfakturering. Jeg flyttet etter 4 måneders abonnement, meldte det inn 2 måneder før jeg flyttet sånn at internettet skulle være på plass. Når jeg skulle koble til internettet 5 dager etter jeg flyttet inn, fant jeg ut at dette hadde vert rotet til. Nå måtte jeg bruke mobilnett i 3 uker med tilhørende ekstra kostnad, men ingen kompensasjon fra Homenet annet en at fakturaen ble kreditert for innflyttingsmåneden, jeg hadde ekstra kostnad på over 1000 pga dette. Jeg inngikk e- avtale med Homenet som ble brukt for alt den var vert. Først ble jeg fakturert for 2 abonnementer, som ble kreditert når jeg gjorde Homenet oppmerksom på dette. Men da ble siden bare ondt verre, i steden for at jeg fikk 2 fakturaer, fikk jeg 5, 1 på gamle adressen, 2 på nye adressen og 2 for ett abonnement som jeg viste ingenting om. Alt ble siden trukket av kontoen min pga e-avtalen. Så nå har jeg fått fakturaer og betalt for 5906 men skulle ha betalt 2662. Endelig i dag tror jeg at det er ryddet opp i dette med e-post og sammendrag fra Arvato som er helt likt det som jeg hadde tatt sammen sjølv. Det skjer etter at jeg har kranglet, vert snill, vert uhøflig, sint og oppgitt i flere timer på mobilen. Men pdd har jeg ingen tilbud ennå om noen kompensasjon eller noe. Ble faktisk varslet om at det kommer endå en faktura den 5. Mars, uffff måtte passe på e-avtalen min sa han LOL
Har, de få gangene jeg har bruk for det, kommet greit igjennom på tlf. Det virker som de kan sine ting og gir meg alltid den hjelpen jeg har trengt.
For to uker siden begynte nettet å falle ut, vi opplevde også noe treghet i hele greia. Men vi antok at dette var pga. uværet sørpå og tenkte ikke så mye over det. Men da det fortsatte å falle ut med jevne mellomrom og omstart av hjemmesentralen (HS) ikke alltids førte fram en løsning tok vi kontakt. Da jeg ringte kundeservice var det selvfølgelig som alltids en liten ”er han teknisk kompetent” vurdering fra teknisksupport sin side. Da jeg etter ca. 5 minutter hadde bevist min ”know how” gikk alt som smurt. Det viste seg at fra HomeNet hadde de kontakt med HS vår selv om Uplink-lyset våres ikke tent. Han ba meg skru ned HS noe som gjorde at jeg måtte ”rykke litt i den” og hei presto så kom lyset på og internett tilbake og det med en hastighet som vi aldri hadde før (80mbit). Nå var jo HSen vår blitt 15 år gammel og vi kunne vel begge to forstå at noe kanskje ”nå” var løst inni den, at den rett og slett var blitt sliten - der den uforstyrret har hengt siden den ble installert. Med handa på hjertet var det DEN hyggeligste supporten jeg noen gang har opplevd, etter å ha hadd mange forskjellige "leverandører" (tromskraft, bynett, etc) oppigjennom de 15 årene. Supporten var både artig, problemorientert og informativ. Uoppfordret ble det avtalt å sende en installatør for å "sjekke" - dagen etter ringte SiteCom som kom til avtalt tid - faktisk 15 før tiden. Da fikk vi bytta den HS som kan sies å være "kambrium silur" med en ny og moderne en - og det kostnadsfritt. Dette var etter min mening helt klart - laudabilis prae ceteris - i service. Mange lysår fra for eksempel Canal Digital sin kundeservice - som er min målenhet for "værst i verden". Når det angår hastigheten så har jeg aldri målt den egentlig, men nå ligger den konsekvent på 9ish i ping og 90/90-ish mbps u/d. Happy days!
Å registrere hos dere er jo bare å gå i felle og helt forferdelig opplevelse.
Vi byttet til Homenet i desember og opplevde fra dag 1 veldig dårlig hastighet på linjen. Vi har kjøpt linjen 60 Mbit, men med speedtester fra tek opplever vi at nedlastingen ligger mellom 0.3-6.8Mbit. Homenet skylder på elektriske apparater og mener at vi må selv kjøpe en bedre router for å få linje. Fraskriver seg alt ansvar selv og vil ikke bryte bindingstiden selvom de ikke klarer å levere produktet som lovet. En total useriøs aktør som tydelig er mer opptatt av å få kunder inn en å beholde de de har. Styr unna.
Sikkert billig, men funker ikke. De installerer på 5 min og så sitter du der uten linje.
Ligg unna Fibernett leverandør - HomeNet som banker på dørene. Ikke skriv under på noe som du kan angre på senere! Selger som var på døren min, sa det bare var å signere for å melde interesse, og at sålenge utbygging ikke var startet ville det fullt mulig å angre seg, jeg angret meg og sendte inn avbestilling 15 dager etter signering, og har nå fått en regning på 4500.- kr for ingenting!
Homenet er dårlig Internett Dårlige fiber nett på RiksTV Dårlige bilder på TV Bilde henger seg når du bytte TV kanal Kanal digital var mye bedre med TV kanaler Bra bildet Irlands kanaler i pakka.
Dekningen er fryktelig dårlig. Og hastighet svinger veldig gjennom døgnet. Ubrukelig.
Ustabilt og dårlig nett. Dette er ikke verdt det. Jeg hadde nextgentel som var dårligere hastighet jeg betalte for, men var forsatt bedre en homenet som skulle gi meg det dobbelte ...
5 ganger har jeg fått ny rettetid. Har nettopp fått ny til i morgen kl 0600. Hva holder teknisk avdeling på med egentlig??? Ingen ydmyk beklagelse, kun at kundeservice må forholde seg til det de får beskjed om. Dette er for dårlig. Rett og slett forferdelig! I tillegg er nettet tregt når det fungerer.
HomeNet holdt ikke det de lovet med hastighet, og er utrolig trege til å gjøre opp med problemer.
Mistet nettet på fredag, og har siden hatt kontakt med kundeservice som sier at dem har folk på det. Men uansett, dag nummer fire uten nett er ikke direkte imponerende ovenfor betalende kunder. Styr unna.. mye tull med ustabil linje også.