HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk avslag på fiber og bredbånd selvom jeg bor svært sentralt i Bergen. Da jeg bare har muligheter til å få Internett over telefonlinje så valgte jeg å gå for Homenet. Fikk oppgitt fra Telenor at linjen var god for 5Mbit hastighet. jeg var litt skeptisk men gikk for Homenet og de klarte å gi meg 15-16Mbit hastighet. 100% oppe tid. har ikke hatt noen problemer. *Hyggelig og profesjonell kundeservice *Bra produkter og hastigheter *Hyggelig pris og kampanje
Absolutely bad ISP. I pay for 10/1 and - when it is online - I get anything between 1.6/0.3 and 8.8/0.9 within a 5 min window, with constant packet loss (I'm in a city centre, not somewhere in the nowhere). And it's offline at least 3x per evening for about 3min each time. At least the customer service tries to help when I call / write them.
Bra kundeservice og behjelpelig når dette trengs. Har bare positive opplevelser med Homenet som leverandør
Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no Veldig godt å høre! Vi er her for nettopp dette. Ha en fin dag. Med vennlig hilsen Filip HomeNet | Teknisk Support
Mye problemer med hastighet og svarstid og kundeservicen skylder bare på at det er oss, selvom vi har hatt problemer da det bare har vært en data på nett som bare har hatt et spill oppe.
Heisann, Vi takker for din omtale her på bytt.no Det er kjedelig når det oppstår problemer med hastighet, og det kan være veldig så frustrerende til tider. Vi opplever mange henvendelser på dette, og i mange tilfeller skyldes det opplasting på linje, altså bruk. Det er slik at ADSL abonnementer ofte har en veldig lav hastighet på opplasting (ca 1.Mbit) med mindre du har VDSL som kan tilby alt fra 2 - 20.Mbit på opplasting, helt avhengig av lengde på kabel mellom hovedsentral og bolig. Disse kabelene er som sagt utviklet en gang for mange år siden for bruk til fasttelefoni, og derfor er det utfordring å få høy kapasitet på bredbånd. Din situasjon er ukjent for meg, men håper informasjonen var til litt forklaring på ting som kan gjøres for å unngå en treg linje. Se om du har skylagring eller andre tjenester som benytter opplastingen på linja. Ha en fortsatt fin dag! Med vennlig hilsen Filip HomeNet | Teknisk Support
Etter å ha insett at ingen vil bygge fiber ut til ødemarken der jeg bor kunne jeg kansje spare noen kroner på den treige adsl linja jeg har. Som sakt så gjort, og etter ei uke kom modem og brev om oppkobling i posten. Modemet ble koblet til men hastighet var fraværende. Etter en prat med kundeservice ble jeg fortalt at det tar noen dager før linja var oppe i full hastighet. Og etter tre dager nådde linja samme hastighet som jeg hadde hos Telenor. Modemet derimot har dårligere rekkevidde på wifi en Telenor sitt. Kundeservice fortalte meg enkelt og greit at det var ingen problem å bruke Telenor sitt modem så lenge det ble resatt først. Det ble gjort og alt fungerer godt. Homenet modemet lagres i skapet i tilfelle det skulle bli feil på linjen da homenet har tilgang til det modemet for feilsøking. Er veldi fornøyd med kundeservice, de ønsker å hjelpe, og på tec siden skjønner de hva du er ute etter når du ber om hjelp til noe. Trekker ei stjerne da modemet er en ganske simpel sak som ikke er no fryd for øyet. Er du i samme båt som meg og stuck med adsl får du akkurat det samme som Telenor tilbyr. Bare litt billigere.
Hallais Martin, Vi takker for din omtale her på bytt.no Dette var ordentlig bra å høre! Vi ønsker alltid å finne en løsning ved alle situasjoner. Det er som du sier leit at ikke modemet holder mål, men i ditt tilfelle løste det seg med bruk av et annet modem du hadde tilgjengelig, og det er jo flott! Vi håper i fremtiden å kunne tilby noe som kanskje kan stå litt mer i stil til ditt behov. Du får ha en flotters dag videre. Med vennlig hilsen Filip HomeNet | Teknisk Support
Dem skylder på Telenor sitt utstyr og dermed ikke kan hjelpe. Jeg var uten linje i 8 døgn, mens Telenor hev seg rundt og ga Telenor kunder en reservelinje etter 2 dager. Dem sier at Telenor tar sine egne kunder først. Veldig irriterende å sitte med en fungerende DSL linje uten å få kontakt med dhcp serveren til HomeNet. Styr unna vist du må bruke kobberlinje!
Hei, Vi takker for din omtale her på bytt.no Jeg kjenner ikke til situasjonen her, men det høres veldig kjedelig ut, og jeg kan ikke tenke med hvor kjedelig det var for deg. Håper dette på en eller annen måte løste seg, ta eventuelt kontakt med oss så ser vi på en løsning. Med vennlig hilsen Filip HomeNet | Teknisk Support
I dag var den første dag. Jeg koblet modem men virket ikke. Ringte kundeservice for å få hjelp. Han sa at jeg må vente 30 til 40 minutter så skal det være i orden. Ringte etter 2 timer igjen men fikk svar at snart blir den i orden. Ringte 3dje gang fikk svar at det kan ta fra 1 til 2 dager at jeg skal få internett.
Hallo Amir, Vi takker for din omtale her på bytt.no Det er leit å høre at du har en slik opplevelse av å komme i gang med bruk av bredbåndet. Jeg kjenner ikke til årsaken til dette direkte, men jeg håper det løste seg for deg med en form for kompensasjon, hvis ikke er det bare å ta kontakt med oss å spørre etter Filip så skal vi se om vi finner en løsning. Med vennlig hilsen Filip HomeNet | Teknisk Support
Har ringt kundeservice et par ganger, kommer veldig raskt til.
Om kvelden er hastighet veldig dårlig, ikke mulig å ta skype samtaler selvom mening er jeg betaler for rundt 15 MB opp og ned. Skuffet.
Heisann Gareth, Vi takker for din omtale her på bytt.no. Dette er selvfølgelig ikke slik det skal være, det ville vært veldig fint om du kunne kontaktet vårt kundesenter for en liten prat slik at vi kan se om noen av verktøyene vi har kan være med på å gjøre dette bedre for det. Igjen takker vi for omtalen. Med vennlig hilsen Filip HomeNet | Teknisk Support
Vi hadde Telenor fra før så fikk en telefon fra Homenett, og da fikk vi forespørsel om vi ville ha billigere og bedre nett, hvis du som leser dette får det tilbudet Takk nei å legg på. Hvis vi skal se på en film så får vi sett par minutter før det begynner å surre og i de få minuttene du får sett er lydene og det som skjer på skjermen henger ikke sammen, hvis du skal spille online med venner så får du spilt 5-10 min før du blir kasta ut. Nettet er også veldig ustabilt går fra en strek til tre hele tiden. Så hold deg så langt unna Homenett som mulig. DETTE ER TRAGISK.
Kjempe dårlig internett og treg, har vært flere ganger uten internett i flere dager med feil fra homenett side.
Helt håpløst, var dårlig fra dag en! Vi betaler for 100 mbps og får maks 8 mbps!! I snakk med kundeservice får vi bare beskjed om at det er ruteren og at vi må koble til med kabel!! Ingen bruker kabel nå mer!! Ruteren er forresten helt ny og tåler opp til 25 mbps.
Dårlig leverandør, ikke fornøyd i det hele tatt, og dem har skrudd opp prisene med skjulte regninger.
Jeg har veldig ustabilt internett siste 2 uker og ingen kan hjelpe meg :( Ellers veldig fornøyd med kundeservice.
Jeg tok kontakt da jeg kunne spare 150 kr i mnd på samme hastighet og med dårlig råd gikk jeg for det. En kampanje på 249 kr + 109 som ikke blir nevnt, men som er en selvfølge. Så fra Telenor sin 20 mb linje havnet jeg på ca 14 mb. Og det er det de lover i avtalen, ikke han/hun som selger deg dette. De reklamerer og med en "gratis" mnd ved verving og jeg vervet 2 stk. TRE ganger måtte jeg chatte om dette for å få det bekreftet og EN gratis mnd er ikke gratis da linjeleie er utenfor. Vel, jeg fikk 3 mnd "gratis" da første mnd ble gitt gratis av goodwill for bytte. Etter det ble det kjipt... Vi er to mann i husstanden og til tider fire og har aldri hatt problemer med hastighet fra Telenor. (4-5-6 faktisk) Nå lægger det med to stk og nett-tv detter ut i eninga. Etter henvendelse nr 4-5 til kundeservice (Chat) ba jeg om en proff gjennomgang uten standardsvar og fikk det. De satte hastigheten ned litt for å unngå pakketap. Funka litt, men nå i Jula har det vært stygt.. Så... Alt i alt angrer jeg, men gir det en sjanse. Man binder seg til ett år og de tilbud man får om økt hastighet gjelder ikke deg som har tegnet en.. avtale???? Helt vannvittig kundebehandling til forskjell fra Telenor. Tror de har tatt vatn over hue og sprengt sin kapasitet, men liker ny konkurranse. Kundeservice gikk fra 0 til 2-3 på kort tid. Jeg gir de en sjanse. (Har ikke noe valg) Juhuu :-)