HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg fikk et avbestillingsgebyr på 2500 kr. Uten noen som helst dokumentasjon. Skrev mail til Homenet at jeg anså dette som et svindelforsøk, og at fakturaen ikke ville bli betalt. Noe Homenet selvfølgelig ga blaffen i, og sendte allikevel inkassovarsel samt stengningsvarsel for min internettforbindelse. Stengningsvarselet mente de var hjemlet i Ecomloven. En lov som Homenet overhodet ikke skjønner noe av. Forøvrig er jeg heller ikke abonnent hos Homenet, og hvordan de eventuelt kunne stenge min internettforbindelse fikk jeg ikke noe svar på...Etter inkassovarselet klaget jeg dem inn for Finansklagenemda, og dagen etter fikk jeg mail fra Homenet at de beklaget inkassovarselet. Og etter ytterlig en uke fikk jeg mail om at de beklaget feilfaktureringen, og at den var trukket. Feilfakturering er forøvrig et galt ord å bruke på fakturaen. De burde skrevet at de beklaget svindelforsøket...
Hei Knut. Først og fremst må jeg bare beklage for at dette har skjedd. Her må vi bare legge oss flate for at vi har feilfakturert og beklage så mye for dette. Godt å høre at det ordnet seg til slutt. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet
Fikk nylig tilsendt et gebyr på 1400,- som følge av at ny leietaker i min tidligere leiebolig hadde bestilt montør som monterte opp ny hjemmesentral. Homenet begrunner det i «brudd på avtalevilkår». Det uforståelige er at med så uklare og tvetydige avtalevilkår er det umulig for forbruker å oppfylle sine plikter etter avtalen, når en risikerer gebyr uavhengig av hvilken måte en etterstreber å oppfylle sin del av avtalen. Det er rett og slett helt bak mål at en som forbruker skal måtte betale for noe en annen person har bestilt, selv etter forsikring av homenets kundeservice-medarbeidere om at en ikke vil få noe gebyr dersom en foretar seg det som en blir rådet til (av Homenet selv!). Så, selv om du gjør som du får beskjed om av Homenet som avtalepartner og profesjonell aktør, risikerer du likevel at du sitter igjen med regninga til en annen kunde. For øvrig har undertegnede sendt inn klage til to avdelinger i Homenet damt snakket med flere kundeservice-medarbeidere uten å få noen form for svar eller avklaring i saken. Det fremstår ellers svært uprofesjonelt å pålegge en tidligere kunde et gebyr når internettet ikke har fungert etter kl. 18:00 i 1,5 år. Styr unna!
Hei Amalie, Jeg er ikke kjent med saken din, men dersom vårt utstyr fjernes ved utflytting vil man i henhold til våre avtalevilkår faktureres for utsendelse av montør, samt oppsett av ny sentral da dette utstyret ikke skal kobles ned, men følge boligen. Dette fremkommer også i avtalevilkårene man godtar ved å bli kunde hos oss. Ta gjerne kontakt med oss dersom noe er uklart. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Jeg tok kontakt med HomeNet 11.11.21 for å få fiber til nytt hus. De sa de ikke kunne love noe før 6-8 uker men de skulle gjøre det de kunne for å få det til før. Nå skriver vi 03.02.22, og vi har riktignok fått fiber, men de har ikke klart å sørge for at det er internett. Har hatt gjentatt kontakt, og fått diverse forklaringer på grunn. Sprikende forklaringer. Har blitt lovet oppdateringer opptil flere ganger. Ingenting skjer, ingen kan gi oss grunnen, og ingenting skjer. Har aldri opplevd så dårlig kundeoppfølging noe annet sted. Jeg går utifra dette er pga monopol, mao de har det ikke travelt fordi kundene kan ikke dra noe annet sted uansett. Elendig! Styr unna om du kan.
Hei, Erlend! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg er desverre ikke kjent med saken din men vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan finne en løsning på dette. Vi håper vi kan imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Har fått en netttilkopling med et meshnett som ikke fungerer. Har vært i kontakt med kundeservice flere ganger, som ikke kan løse problemet, men hver gang lover at jeg i løpet av en dag eller to blir kontaktet av noen som skal hjelpe meg. Men jeg hører aldri noe, innen jeg igjen tar kontakt og blir lovet at det NÅ skal bli en løsning på problemet. Helt useriøst det hele.
Hei Einar, Dette hørtes ikke bra ut, og vi må bare beklage for opplevelsen du har hatt. Jeg kan ikke uttale meg om din sak på en offentlig kanal, men ta gjerne kontakt med oss slik at vi får rettet opp i inntrykket, samt funnet en løsning på problemene du opplever. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Nett er ustabilt, Kundestøtte blir for innviklet. Hastigheten som lovet er ikke i nærheten. 6 måneder til så er jeg tilbake til det gode gamle.
Hei Roger. Leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Dersom du opplever ustabilt nett er det fint om du tar kontakt med oss direkte på telefon 38990100, chat eller mail slik at vi får tatt en feilsøk sammen med deg for å finne ut av hva som forårsaker dette. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet
De er langt unna å holde det de lover når det gjelder hastighet. På det verste så klarer vi ikke å laste ned nettaviser.
Hei, Dersom du har problemer med din hastighet anbefaler jeg å ta en titt på denne linken https://www.homenet.no/hastighetstest/ , her finnes det mange nyttige tips som er grei å sjekke ut før man foretar en hastighetsmåling. Dersom dette ikke løser problemene dine er du velkommen til å kontakte oss via telefon eller chat for videre feilsøk. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Borettslaget jeg bor i innførte fiber fra Homenet rett før jul 2021. For så vidt greit med felles fiber, men da burde det funke! Fikk beskjed om at hvis jeg ønsket tv- tilkobling var det kun riks tv som var mulig!!!! Jeg hadde fra før eget bredbånd og Telia-tv, hvilket jeg var fornøyd med. Da montøren fra Homenet kom klippet han av kabelen til Telia! Tv-forbindelsen nå slår seg av flere ganger i døgnet, og må restartes minst en gang i døgnet. Siden Homenets fiber er trådløs burde vel hva som helst av tv-tilbydere være mulige! Dette er rett og slett diktatorisk! Jeg er både forbannet, opprørt og skuffet! Etter klagetelefon fikk jeg beskjed om å få tilsendt ekstra utstyr! Etter snart 20 dager har det fremdeles ikke kommet!
Hei Anne, Det var utrolig leit å se slik et dårlig inntrykk av nettverksløsningen vår. Vi ønsker gjerne å svare på eventuelle spørsmål rundt TV leverandører og hvem som kan være alternative hos deg. Teknologien som benyttes for å levere IPTV over fiber varierer hos forskjellige TV leverandører. Det er ikke alle teknologiene som fungerer godt over WiFi. Vi håper du kontakter oss på telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside om du skulle ha noen flere spørsmål, eller dersom utstyret ditt fortsatt ikke har kommet frem. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
Holder ikke det som blir sagt eller lovet av selger og følger ikke opp når en prøver å få ting på stell (selv når man jobber proaktivt med å få ting i orden), så man ender med ekstrakostnader og ingen internett/tv til avtalt tid. Har ALDRI opplevd å føle meg mer lurt av noen som selger med noe! Så fort jeg ikke er "fanget" av kontrakt har dere mistet meg som kunde for alltid. Jeg skal bruke betydelig energi på å anbefale alle jeg kommer over om å styre unna Home Net!
Hei Erik, Leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss, slik skal det selvfølgelig ikke være. Jeg kan ikke uttale meg på en offentlig kanal angående din sak, men ta gjerne kontakt med oss via telefon slik at vi får rettet opp i inntrykket. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Dette selskapet er så elendig dårlig på kundeservice at det på ingen måte kan forsvare den gode prisen. Bestilte for abbonementet for over 14 dager siden, fikk beskjed ac selger om at det mest trolig bille ta en ukes tid 0 koble opp, men ikke senere enn 4 uker. Jeg kontakter selskapet ved flere anledninger for å høre når jeg kan forvente å få nett oppkoblet, men de svarer bare kort at jeg må vente. De kan heller ikke kontakte montør for å sjekke når de kan. Jeg legger så igjen en negativ anmeldelse på Trustpilot, med samme budskap som over her. Da fikk jeg til svar at de KUNNE finne ut av når det skal kobles opp, og at det var bare å ta kontakt. Etter å ha tatt kontakt med kundeservice igjen får jeg beskjed om at det er helt feil. Jeg får beskjed om at jeg bare må vente. På dette tidspunktet har jeg fått nok, og ber om å få snakke med en i ledelsen eller noen som faktisk kan gi meg svar. Dette ville ikke kundeservice gjøre, da jeg måtte vente på å høre fra de. Dette er provoserende elendig kundeservice. Styr unna for enhver pris!
Hei, det er veldig synd at du har fått en slik opplevelse med oss. Leveringstiden på en slik linje skl være lengere enn en uke ja som du skriver. Slik leveranse prosessen er lagt opp så vil man etter bestilling vil man få en epost med dato for når man blir koblet opp, det er altså ikke noe poeng og ta kontakt med montør for å høre om når de kan komme, da man vil få mail om dette automatisk. Når det kommer til din kontakt med oss så stemmer det desverre at det ikke er alle saker som en leder/ledelsen har anledning til å benytte tiden sin på. Håper dette var noe oppklarende. Vennlig hilsen Roar | Home_Net
Selskapet kjører 20% prisøkning. Prøver å si opp, måtte ringe for å få oversendt oppsigelsespapirer.. Terningkast 1 selskapet hele veien. Ustabilt nett har det bestandig vært også.
Hei Espen, Vi, som alle andre selskaper er av og til nødt til å sette opp prisene våre. Dette for å følge markedet, vedlikehold og oppgradering av utstyr. Ta gjerne kontakt med abonnementsavdelingen vår så kan de se om det er mulig å gi deg en lavere pris på abonnementet ditt. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Ufattelig dårlig kundeservice. Vi har hatt ustabilt fibernettet siden vi fikk det. Ingen hjelp å få. Sier det er galt med annet utstyr blant annet en helt ny Mac og ikke nettet i seg selv. I samtale med appel avkrefter de dette. Har aldri vært borti en dårligere leverandør som levere så dårlig kundeservice og nett.
Hei, Ida! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg er desverre ikke kjent med saken din, men vil gjerne at du kontakter oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan hjelpe deg videre og komme fram til en løsning på problemet du har knyttet til tjenesten vi leverer til deg. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Skal liksom ha fått 1000Gb fiber, har en tidel av det i sofaen et par meter unna modemet.
Hei Marius, Her virker det som at du tar målingen koblet på det trådløse nettet. Vi kan desverre ikke garantere hastigheten der da trådløst nett er veldig uforstigbart og kan bli påvirket av flere ting. For at du skal få full hastighet på en hastighetsmåling er du nødt til å koble deg direkte til hjemsentralen med kabel. Om du fortsetter å ha problemer så vil jeg gjerne at du kontakter oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Mvh Mohammed | Home_Net
De skriver stadig at de ikke finner deg på dataen. Jeg logget meg inn på min side, .... og der fikk jeg en syk overraskelse!!! Det sto et annet navn og telefonnummer, men min e-mail, og mitt passord. Hvordan er slik mulig??? Ga de H-nummeret til boligen, etc., men de kunne ikke forandre det mens jeg hadde de på telefonen, de fant ikke fram, eller de visste ikke hva de skulle gjøre.!!??? Bredbåndet "hakker" , så tv , PC, forsterker til hi-fi og tv, låser seg. Det liker jeg dårlig ... Tar ut kontakten og restarter, men hakkingen kommer uansett tilbake. Varer et lite sekund, men nok til at hardware låser seg. Irriterende. ... Ser nå at de har fikset riktig navn og tlf. på min side. .. 😁 Bra det da. ( Har de gjennom boligsameie ). Blir nok bedre kundeservice etter hvert. Håper jeg!
Hei Runar, Dersom det er feil h-nummer registrert på deg må dette meldes videre til styret i sameiet slik at de kan sende oss en oppdatert beboerliste. Godt å høre at du fikk ført abonnementet over i ditt navn :-) Når det kommer til problemene du opplever anbefaler vi deg at du kontakter oss via telefon eller chat for videre feilsøk. Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet
Har hatt homenet siden juni, men måtte nå avbryte avtalen grunnet flytting. Snakket med kundeservice og de ordnet dette uten problemer. Har bare hatt gode erfaringer med homenet
Hei Runar, Så leit at du ikke kunne ha oss videre, takk for at du tok tid til å skrive kommentaren her! Så håper jeg at vi kan ha deg som kunde igjen Mvh Mohammed | Home_Net
Bestilt homenet..til 299 pr mnd. Da jeg fikk første regning var den på 1400.- og siden 493.- pr mnd. Jeg bestilte til 299 😡😡😡…da jeg etter mye ringing fikk jeg tak i kunde service..fikk jeg bare beskjed att nett leie +++ Komer i tillegg til di 299.- Di skal ikke reklamere om bredbånd til 299.- når prisen blir 493.- til kunde…..dårlig service lite info …svindel
Hei Asbjørn, Nettleie er desverre ikke noe vi kan gjøre med, da alle som ikke har fasttelefon må betale den. Når man har fasttelefon så betaler man den avgiften direkte til telenor, men når man ikke har fasttelefon så blir den fakturert for av oss og sendes til telenor som er linjeeiere. Det er en avgift som alle blir informert om ved bekreftelse av bestilling. Mvh Mohammed | Home_Net
Hatt en ssk pågående siden februar. Kommer ikke frem til en enighet med dem. De har snudd på avtalen sin som selger ga oss på døra.Gjennom flere mnd med mas og klager, har angrerett perioden vår gått over. Hvis vi ikke lenger vil være kunder må vi ut med 9000kr. Ikke er det blitt gravet noe kabel hos oss med fibernettet og ikke vil de ta ansvar. Dette må bi gjøre selv. Hver fang kommer mann frem til ett nytt kunde behandler som lover noe oxo blir det snudd på ved neste samtale.Desperat situasjon.
Hei Amber, Så leit å høre at du har hatt den opplevelsen med oss. Jeg har desverre ikke nok info her for å kunne søke opp saken din i vår kunde databasen. Men i de tilfellene man melder seg på i salgsfasen i et område så vil det ta tid før fiberen blir levert. Her vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med oss direkte slik at vi kan gi deg en oppdatering. Mvh Mohammed | Home_Net