HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har ikke valgt Homenet selv. Det ville jeg heller aldri ha gjort. Har dårlige erfaringer med Homenet fra 2008. Da borettslaget jeg bor i nå gikk over fra Canal digital til Homenet via fiber tidligere i år, så tenkte jeg umiddelbart oh no! De første månedene var det små problemer som oppsto innimellom med at signaler stoppet opp. Måtte ut og inn med strømkabler, så ordnet det seg. Kundeservice ba meg om å knytte opp egen ekstern router for å få bedre signaler i min 62 kvm leilighet en gang da signaler uteble selv etter ut og inn med strømkabler. Den siste uka har det ikke lenger hjulpet å ta ut og inn strømkabler for å gjenopplive signaler. Det har hjulpet noen ganger, og andre ganger kun i noen minutter. Idag har jeg hatt signaler i 3 minutter og 10 minutter, men flere timer siden nå. Får verken sett på tv eller koblet opp til wifi. Må bruke mitt mobile nettverk. Jeg jobber på hjemmekontor pga korona restriksjoner. Fredag ble jeg avbrutt fra flere møter jeg deltok i pga manglende internett. Jeg var i telefonen med Homenet Kundeservice i én time. En veldig serviceminded kundebehandler prøvde å feilsøke å hjelpe så godt han kunne, men måtte gi opp og melde sak til andrelinje. Flott at saken eskaleres, men jeg behøver en løsning raskt! I morgen skal jeg igjen jobbe på hjemmekontor, og er avhengig av at internettsignaler både er tilbake og er stabile. Kundeservice telefonen til Homenet er stengt i helgene, og chatten kommer opp med error når jeg forsøker å logge meg inn. Representanten for Homenet lokalt er kontaktet, men han kan vissnok kun rykke ut om problemet gjelder hele borettslaget. Altså, ingen hjelp å få. Om dere kan velge leverandør selv, så ikke velg Homenet!
God kveld, Trine! Leit å høre at du opplever dette. Jeg kan dessverre ikke se på saken din her, men hvis saken er meldt til vår 2. linje vil du få hjelp så snart som mulig. Vennlig hilsen Fredrik | HomeNet
Dette er det mest forferdelige jeg har vært borti. Drit kundeservice, avlyser installasjoner, skal ha avbestillingsgebyr på noe de ikke har levert... HOLD DERE BORTE FOLKENS!!!
Hei, Jeg er ikke kjent med hva som har skjedd i saken din, men jeg anbefaler deg å ta kontakt med oss på chat eller telefon dersom det er noe feil som har skjedd. Vennlig hilsen Roar | HomeNet
De monterer hjemmesentralen/modemet helt feilplassert slik at du ikke vil få gode signaler over hele huset, for så å lure kundene til å oppgradere til premium. Dette er helt unødvendig da modemet er mer en bra nok til å gi god dekning i et normalt stort hus.. Hos meg monterte de modemet i en krok i stuen skjult av møbler osv osv. Det er naturligvis gode signal når man sitter i sofaen, men i andre enden av huset er det meget dårlig signal og treg linje. Når jeg går ut ytterdøren og står på trappen mister jeg alle wifi-signal, men får derimot inn tipp topp signal fra naboens moden. Fra mitt moden til trappen er det 8 meter . Fra trappen til naboen er det 18 meter.De har også Homenet. Hele opplegget virker som lureri og det er ingen forståelse på problemet fra kundeservice. Det eneste de kan tilby er å selge meg premium pakken. Saken er den at det er ikke behov for premium pakke hvis modem blir montert på best egnet sted i huset som er i senter av huset. Da blir det gode signal overalt. Er inne på tanken å ta saken videre til forbrukertilsynet.
Hei, Det er veldig leit at du har havnet i en slik situasjon. Normalt så blir vår boks koblet opp slik dersom man skal ha IPTV også, ettersom at man må ha en kabel mellom den boksen og dekoderen man da skal ha. Men det skal være fult mulig å få flyttet den boksen om man ønsker dette. Det stemmer også at vår Mesh løsning (wifi premium) også vil kunne løse denne typen problem, men det er jo noe man selv skal få velge om man ønsker. Anbefaler her at du tar kontakt med oss på chat/telefon slik at vi kan hjelpe deg med å finne ut av dette. Vennlig hilsen Roar | HomeNet
Var så dum at jeg sa ja til og få homenet. 2 år etter det skulle være ferdig installert kom de og ferdigstilte det. og det tok ikke 1 døgn før de første problemene oppsto. har målt nettet vær dag flere ganger om dagen siden jeg fikk det og har ikke opplevd den farten jeg ble lovet 1 gang !!! og kundeservice ???? den er ikke eksisterende ! de første de sier når du ringer er at du har du feil hos deg selv må du betale... men så vet jeg at det ikke er hos meg det er feil som jeg har prøvd og sagt flere ganger. farten blir målt med kabel rett i modemet med en pc med gigabit nettverkskort. og de gangen jeg har klaget tar det 2 dager så kommer det fra de at alt er i orden.. større svindel skal man lete lenge etter.
Hei Kristian, Utrolig leit å se at du har opplevd problematikk etter oppkobling. Ved hastighetsmålinger anbefaler vi alltid å måle kablet direkte til hjemmesentralen. Da får vi utelukket alle variabler utenfor vår kontroll som påvirker målingene over WiFi. Anbefaler å sjekke denne lenken for mer informasjon rundt hastighetstester: https://www.homenet.no/hastighetstest/. Dersom du fortsatt opplever problemer ønsker vi selvfølgelig å hjelpe. Ta gjerne kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller chat. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet
Since our borettslag changed internet provider to Homenet we experience internet dropping (internet unavailability) several times a day. All our neighbours report the same plus additional coverage and speed problems. When taking this up with HomeNet customer support they say it is "our fault" because we have too many internet connected devices. It is very simple, we had exactly the same devices before, when we had Get as a provider and everything worked perfectly fine: no internet drops, good coverage, good speed. In Homenet´s case, the saying applies perfectly: "what you pay is what you get". So, think twice before you switch to a cheaper internet provider, there is always a catch!
Hello Monica, I am not familiar with your case, but it is sad to see that you are experiencing issues with your connected devices on the wireless network. There are a lot of different variables that will affect the WiFi signal. Sadly a lot of these are also outside of our control. We do however want to help and our technicians are available by phone 38 99 01 00 or chat. We highly recommend giving our technical support another call so that we can attempt to solve any issues that you are experiencing. Kind regards, Håvard | HomeNet
Har i disse dager endelig fått fiber. Det er levert av Homenet. Jeg pleier ikke skrive slike innlegg, men da det er så mange som er misfornøyd med Homenet, tenker jeg at de også fortjener skryt av de som opplever det. Jeg har ingen negative opplevelser med Homenet i prosessen fra signering av avtale til fiber var ferdig lagt inn. Ryddig og så effektivt gjennomført som det er mulig (tror jeg med tanke på samarbeid med kommune osv). God informasjon hele veien og bra kundeservice. Nå har jeg ikke hatt det lenge nok til å uttale meg om stabiliteten, men hastigheten er det ingenting å si noe på. Slik min opplevelse av Homenet er nå, har jeg ingen problemer med å anbefale de til venner og kjente. Bra jobba HomeNet!
Hei, Takk for din omtale her på bytt.no Godt å høre du er fornøyd med tjenesten. Det er bare å ta kontakt dersom det skulle være noe du lurer på, eller noe som endrer seg i hvordan du opplever tjenesten vi leverer. Vennlig hilsen Roar | HomeNet
Utmerket hastighet. Utsøkt kundeservice. Utrolig konkurransedyktige på pris. Ikke mer å si!
Hei Sindre, Meget hyggelig å se at du er fornøyd med tjenesten, servicen og prisen vi tilbyr. Våre kundebehandlere jobber til beste evne slik at våre kunder skal få servicen de fortjener. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å skrive slik et positivt innlegg! Vennlig hilsen Håvard | HomeNet