NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Under ingen omstendigheter bør man inngå avtale med dette selskapet!! Om du har kjøpt hus eller leilighet hvor det kun er NextGenTel som kan tilby nett/tv - SELG!!! INGEN service, 1-3 TIMER ventetid på "kundeservice", sjokkhøye regninger, nett og tv som aldri funker optimalt og som faller mer ut enn det faktisk er oppe å halter, og ikke minst en 12 mnd binding du ikke kommer ut av mens de suger deg tom for penger! Styr unna!!
Min oppleves med dette fra første gang jeg ringt dem i 2014 var det lang vente tid. Jeg spurte om dette var vanlig, nei bare uheldig med dagen. Det var greit av og til kan det være kø hos kundeservice og mer venting. Internet kom til tiden jeg flyttet inn i nytt hus og alt virket greit. Første tiden så alt til og fungere helt fint, men så etter noen måneder kom første stopp. Ofte var det ruteren deres som ble ødelagt og da man ringte hadde de drift problemer i området og ofte var rette tid på 1-3 dager. Men i helgen ble det ikke gjort noe, så om feilen skjedde en fredag ble det enda lenger ventetid. Da driften var igang igjen på linjene så måtte det ringes på nytt igjen for modemet kunne ikke testes, da linja var nede men det var som regel også ødelagt da linjene var oppe og gikk. Så ofte måtte vente enda lenger på og få et nytt og en sende tilbake det gamle. Det gikk bort mye tid i telefonvente tid og nei det stemte ikke det jeg fikk opplyst før at det var bare av og til det var telefonkø, det var uansett tidspunkt og ventetiden har aldri gått ned, den gikk bare opp og ble lenger og lenger og vente. Det var ikke snakk om å gi noe redusert pris eller noe som plaster på såret for problematikk jeg opplevde. Så bestemte jeg meg og bytte til et annet selskap, da feil oppstå at jeg hadde de flere dager uten internet en det jeg hadde med. Jeg var så lei at jeg hadde måtte brukt hver ettermiddag på dette tullet. Da jeg ringte nye leverandør trengte jeg ikke lenger og ringe inn og de fikset at. Hadde god erfaring med dette da jeg har byttet mobilfirma og de melder ifra til tidligere leverandør og overføre deg til dem. Regnet med at det ikke kom noen problemer og takket ja til at bytta og sa opp for meg. Jeg fikk slutt regning i des 2016 og ingen regning kom i januar hadde avtalt faktura pr måned og tenke ja da gikk alt fint og jeg kunne endelig nyte og ha internet og endelig ferdig med NextGentel. Men sånn gikk det ikke til da hadde det samlet seg opp en faktura fra jan til april. På det tidspunkt hadde de ikke vært tilkoblet min linje på snart 5 måneder. Da var det på nytt med å ringe inn. Først fikk jeg beskjed om at den faktura måtte jeg bare betale, selv om jeg stilte spørsmål mitt kundeforhold var avsluttet i des 2016, det kunne ikke han se og jeg var kunde hos dem. Da jeg kontaktet min levrandør jeg har idag så sendte de over dokumentasjonen NextGentel hadde mottatt og jeg videresendte det til NextGentel og i tillegg skrev en skriftlig oppsigelse fra meg om at min kunde konto skulle fullstendig fjernes. Da la de seg helt flatt og skulle rydde opp i dette og sendte over kredit nota på mail til meg. Da trodde jeg at alt var ryddet opp i og kunne glemme hele saken. Inntil jeg 1 måned senere mottok en purring, ringte inn på nytt og mottok nye skriftlig bekreftelse at saken var fikset. Så begynte jeg og motta reklame om bruk din side og mer reklame fra NextGentel så da gikk jeg inn for å sjekke at ting var i orden. Da ser jeg på min logg faktura-kreditnota-purring.. Og en ny faktura hadde blitt laget i august. Sende de mail om dette og dette skulle bli ryddet opp i eller så tok jeg saken videre. Nå har jeg fått en ny bekreftelse på mail og brev i slutten av september. Så nå håper jeg at saken er ute av verden men med tanke på at de har brukt nå ca 6 måneder på å rydde opp i en systemfeil hos dem. Så er ikke det et firma jeg vil anbefale spesielt da først mottakelse er det er ingen feil hos dem så dette er ditt problem betal det vi sender, vi vet best. Da faktisk feilen lå hos dem og det ble ikke grundig sjekket opp i og mente at jeg måtte betale for 4 måneder der de ikke var koblet til lenger en gang. Jeg synes i grunn jeg hadde betalt nok da jeg kom et 5-7 dager innom desember måtte jeg betale hele desember måneden, selv for de dagene de ikke leverte noe tjeneste hos meg lenger.
Elendig kundeservice, ingen hjelp å få når det oppstår problemer og dårlig nett...
Gikk bra en stund. Nå har internett vært av og på i en hel måned. Waste of money. Får ikke gjort noe ferdig i det hele tatt.
Skal etter avtalen ha 5 mbps hastighet, men har som regel hastighet på godt under 1 mbps og tidvis så lavt som 50 kbps. Elendig kundeservice. Styr unna denne gjengen med amatører!
Dårlig internett, TV signaler ikke på plass og mister signaler ofte! Alt er dårlig. De sier de skal ringe deg opp (du hører aldri fra de) Dårlig Internett og vi har 100/100 Signaler som ikke er på plass!!! Aldri velg dette selskapet, du vil angre.
Jeg ringer kundeservicen, venter på svar i 25 min, uten et eneste alternativ om å ringe tilbake. Så får jeg svar av en veldig kjedelig og lite entusiastisk konsulent. Han sier det er et problem han ikke klarer å løse, men lover å ringe meg om en time, som var før 21.00 (stengetid) På lørdag for løse det. Jeg synes dette var helt greit og jeg gjentar det han sier, og spør bare for å være helt sikker på at han faktisk ringer. Men jeg får aldri noen tlf, og et løfte over telefonen er veldig dumt å bryte, når din eneste jobb er kundeservice. Få grep på denne konsulenten, jeg fortjener i hvert fall en stor beklagelse raskest mulig. Jeg sitter nå igjen med en stor regning for å ringe Nextgentel gjentatte ganger jeg ikke får svar.