⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert desember 2024
NextGenTel
3.2
2 200 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 200 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 200 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
982
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig

Omtale av  Elena

Jeg kunne skrevet enn laang avhandling om min erfaring med nextgentel kundeservice? Men det er så dårlig at jeg faktisk ikke klarer å beskrive det godt nok. Her er det kundebehandlere som har kun ett mål, heve lønn... Vær dessuten obs på deres fantastiske oppsigelsestid.

NextGenTel

Omtale av  Anonym

Lover gull og grønne skoger når du bestiller og så blir du satt over til Kundeservice uten svar.

Varierende (dårlig) Hastighet

Omtale av  M

Opplever svært varierende hastighet, i 80% av tiden langt under 20 Mbit/s som skulle være maks hastighet (ADSL+ 20/1). De lover nok bare noe mellom 10-20, men vanligvis ligger vi et godt stykke under 10 MBit/s.

Fornøyd kunde

Omtale av  Kenneth

Fikk fiber fra nextgentel i dag og alt virker perfekt. Hastigheten er det jeg betaler for 60/60. Har testet ps4, pc spill, torrents og netflix ultra-hd og alt virker perfekt. Var litt skeptisk til nextgentel p.g.a dårlig omtale, men jeg må si meg meget fornøyd!

Anbefales på ingen måte ikke

Omtale av  Anders

Etter å ha avsluttet abonnementet måtte jeg gjentatte ganger måtte ta kontakt med nextgentel for å få slettet fakturaer, purringer og andre henvendelser som jeg ikke skulle ha. De virket tilsynelatende behjelpelige hver gang jeg tok kontakt med kundeservice, og de var enige om at det var skjedd en feil og at dette var fakturaer jeg ikke skulle ha. Ettersom det derimot bare kom nye purringer viste det seg at ingen av kundebehandlerene faktisk hadde anledning til / klarte å rette opp i problemene. Kundeservicen bruker også lang tid på å svare. Produktet, altså bredbåndet, var stabilt men veldig tregt.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Som å bo i Nord Korea

Omtale av  Anonym

NextGenTel har monopol på hele kommunen jeg bor i. Nesten alle jeg kjenner er misfornøyd og vil bytte, men vi har ikke noe valg fordi det er KUN nextgentel som kan levere internett der vi bor. De har monopol, ingen konkurranse fra andre ISPer, og gjør derav det de vil med kundene. Per dags dato betaler jeg dyrt for fibernett 30 opp 30 ned. Får 2.5 opp 5 ned med veldig variabel ping. Ringer jeg kundeservice og venter 30 min på å bli besvart, ber de meg restarte routeren og gjøre andre meningsløse ting, når problemet ligger hos ISPs infrastruktur. Kundeservice antar alle kunder som ringer ikke vet bedre og sier de skal jobbe hardt med å ordne opp i problemene og at våres meninger er veldig viktig blablabla. NextJongUntel gi oss mulighet til å bytte!

Horribel kundebehandling

Omtale av  Fylkesnes

Prøvde å bestille bredbånd via bredbåndsguiden, ringte inn etter en uke siden jeg ikke hadde fått noe bekreftelse på mail og ganske riktig ingenting var kommet inn i deres systemer. Dette var ingen problem, for de kunne fikse dette over telefon, men de nektet å gi meg samme prisen! 50 kr dyrere i mnd samt bindingstid. Ringte HomeNet etterpå å fikk billigere bredbånd enn den originale nettprisen hos NextGenTel, Snakkes aldri.

Avbestilling blir kansellert hele tiden og uten grunn

Omtale av  Manton

Det er 3. gang det har skjedd. Jeg ringte Nextgentel og de sa at det var noe gammelt som henger igjen i systemet og at jeg måtte forholde meg til ny slutt dato. Dette er ikke holdbart. Nextgentel kan ikke drive slik. Man får aldri avsluttet abonnementet. Du får ikke hjelp av kundesupport.

Amatører

Omtale av  Torbjørn S

Hadde stabil og bra hastighet, men når ruter tok kveld ble det problemer. Fikk en etter to uker som var defekt. Ringte kundeservice og traff dær en nebbet dame som ikke ville sende ny. Traff senere på dagen en herre som skulle sende, det var i går. Har enda ikke mottatt mail på bekreftelse.

Sprøeste jeg har opplevd av kundeservice

Omtale av  Joakim K

Først bestilte jeg bredbånd via internettsiden. Jeg fikk aldri noe bekreftelse på epost, så jeg kontaktet kundeservice. De fant heller ikke noe bestilling, men fortalte om tekniske problemer og ba meg vente å se om det kom en bekreftelse i løpet av dagen. Den kom aldri, så jeg ringte de neste dag for å gjøre en manuell bestilling. De lovte der at jeg ville ha bredbånd i løpet av 3-4 uker. Jeg fikk aldri noen bekreftelse på epost, men fikk en epost om at de hadde opprettet konto på nettsiden til meg. Etter 1, 5 uker begynte jeg å uroe meg over om bestillingen virkelig hadde blitt registrert. Jeg ringte derfor til kundeservice. De fant ingen bestillingen, men lovte å se på saken og ringe meg neste dag. Neste dag ringte ingen kundebehandler, så jeg ringte til de selv. Der snakket jeg med en person som igjen ba meg vente fordi han skulle undersøke saken. Denne personen ringte meg opp igjen og fortalte at alt var i skjønneste orden. Denne gangen ble jeg fortalt at jeg måtte vente 4-6 uker. Etter en ny uke med venting begynte jeg igjen å uroe meg fordi jeg ikke fant noen bestillingen på kontoen min. Jeg tok derfor på nytt kontakt med kundeservice. De fant på nytt ikke bestillingen min. Etter litt ventetid fant de en bestilling, men fortalte at det så ut til at noe hadde skjedd og prosessen hadde stoppet opp. De fortalt så at jeg måtte vente 2-4 nye uker. Dette er det villeste jeg har opplevd av kundeservice. Hvordan går det at å ikke klare å motta en bestilling etter så mange henvendelser? Jeg har nå gitt opp og avsluttet hele prosessen. Dette selskapet er umulig å stole på. Styr unna!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig service. Av og til 2 mbps (Oslo Senter!!!)

Omtale av  Mvh B

Hadde dårlig service. Av og til fikk 2 mbps gjennom bredbåndet. Om du ønsker å si opp, må gi 1 mnd oppsigelsestid og betale for retur av utstyr.

Treg og lite hjelpsom kundeservice

Omtale av  Simen A

NextGenTel fremstår svært hjelpsomme når du ønsker å bli ny kunde, men det stopper der. Etter at mitt kundeforhold ble opprettet har jeg hatt store problemer med å få hjelp til oppdukkende problemer, hvor spesielt chattefunksjonen skiller seg ut som helt ubrukelig. De bruker gjerne flere timer på å svare, og da kommer de med unnvikende svar som ikke hjelper meg noe videre. Derfor byttet jeg etter hvert til en konkurrent, selv om jeg var innenfor bindingstid. NextGenTel ringte noen dager senere, og nærmest truende opplyste om at jeg hadde blitt lurt hvis jeg trodde jeg kom til å få bedre tjenester av konkurrenten. Da jeg forklarte at jeg var klar over at tjenestene var de samme, men kundeservicen mange hakk bedre, la de plutselig på. Dessverre glemte jeg å skru av AvtaleGiro, og fem-seks måneder etter oppsigelsen hadde det kommet inn en faktura fra NextGentel for alle disse månedene. Den var mao. på godt over 2000 kroner, og ble trukket fra konto før jeg rakk å oppdage det. Neste måneds faktura lå også inne til betaling, men den fikk jeg fjernet. Jeg tok kontakt med NextGenTel for å høre hva som hadde skjedd, og fikk opplyst at de skulle opprette en sak på det. Nå har det gått mer enn seks uker siden jeg først tok kontakt med dem om denne saken, og jeg har fremdeles ikke fått igjen pengene mine. Hver gang jeg prøver å følge opp saken sier de at "dette skal vi fikse", eller at pengene "skal utbetales snarest". NextGenTel hadde aldri godtatt at kundene brukte så lang tid på å betale det de skylder, så jeg synes det er utrolig at de tillater seg å gjøre det når det går andre veien.

Dårlig hjelp og internett

Omtale av  Repsil

Internetten virket bra når den først virket. Men nå detter den ut hele tiden og fikk ikke så mye hjelp på kundeservice heller. Har hatt bra internett fra dem i veldig mange år. Og nå kan de plutselig ikke levere hastighet de reklamerer for.

Er det Norges dårligste kundeservice?

Omtale av  Roger B

Jeg ble kunde tidlig i desember 2016. Selv etter over 15-20 chat klarte de ikke å gi TV-signal før det var gått 20 dager. De sa de ikke ville installere før "reklamasjonstid" var gått ut. Det sa de ikke noe om da vi bestilte. De gav fan i om vi ble uten TV i julen Jeg kan ikke se at de har definert kvalitetsmål for in kundeservice. Alle jeg kjenner som har NextGenTel er sjokkert over deres elendige kundeservice. Det som kan bli bedre er: TV-sigal skal iverksettes innen 10 minutter etter at formaliteter er i orden. Det er kun å trykke på en knapp, som oftest. Når et abbonement har vært stoppet og alt er oppgjort, da skal signal etableres innen 10 minutter. Det ER ingen i bransjen som holder på slik som dere. TV og nyheter er en dal av dagliglivet. Jeg kommer ALDRI til å anbefale NextGenTel til noen. Tvert imot. Jeg vil fraråde alle å tegne avtale med dere.

Utmerket

Omtale av  Andres S. G

Veldig bra på hastighet, kundeservice er hjelpsomme, lite nedetid:) Anbefales:)

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig kundeservice

Omtale av  Stine

Sitter i telefonen med jevne mellomrom, i timesvis med nextgentel, fordi tv-signalet kommer og går. Møter da mange kundebehandlere som gir inntrykk av dårlig fagkunnskap. Blir satt videre til nye hele tiden, og ofte skylder de på brukerfeil hos meg når de ikke klarer å løse problemet, selv om f. eks signalet plutselig har falt bort for så å komme tilbake av seg selv etter alt fra timer til dager. Dessverre har de monopol på fiber i mitt område.. Kommer til å kvitte meg med de det sekundet det kommer en annen leverandør i området.

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR