NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Nextgentel sine Intono routere må være noe av det værste. Står den på for lenge klikker den. Etter iherdige forsøk på å komme gjennom til Nextgentel sin kundeservice for å adressere dette problemet har jeg gitt opp. Lengste jeg har vært i telefonkø er 3timer og 51min før så hørte et klikk å ble frakoblet. Ringte så opp på ny men etter 1 time å 45 minutter gikk telefonen tom for strøm. Dette er bare eksempler, har ved flere anledninger prøvd å komme i kontakt med dem men har gitt opp. Har nå kjøpt et godt gammeldags tidsur som slår av og på strømmen på routeren ved midnatt. Dette fungerer helt supert å har ikke hatt problemer siden. Så til det positive Er helt konge å ha internett, bruker det så å si vær dag og er veldig fornøyd med at nextgentel gir meg tilgang til youtube, nettbank og alt musikken jeg kunne ønske via spotify. Routeren er også veldig stilren i ekte skandinavisk design. Den tar liten plass og blinker i takt med internet surfingen som jeg synes er helt rått Stabil linje så lenge jeg husker å restarte routeren daglig (luksus problem) Det negative: Har brukt i overkant av 1500kr i telefon regning på å komme i kontakt med kundeservice. Routeren kan ikke portforwardes Sist men ikke minst et lite tips til andre som har problemer å ikke klarer å komme i kontakt med kundeservice. Ring salgsavdelingen, er liten til ingen ventetid. Så ber du dem sette deg over til support.
Håpløs lang kø i servicetelefon (hvis det kan kalles det). Minst 1 time venting, snitt 1,5 timer. Jeg har måtte betale 889,- ekstra på telefonregningen min pga surr fra NextGenTel. Første regning for tv og internett kr 6000,-.
Kan ikke engang streame med det jag har nå. Har 2,41 MBps ned og 2,28 opp - med oing på 41 ms, alt for dårlig. ;(
Verste bredbånd jeg har hatt dårlig med Internett, jeg venter på at bindingstiden blir ferdig!!!
Funket som forventet i starten. Etter 3 mnd begynte nettet og falle bort, og etter en mannsalder i telefonkø fikk jeg ett tørt ''send inn ruteren så skal du få en ny''. Ble sittende rett under 3 uker uten nett før ny ruter ankom, Denne var betydelig bedre selv om at nett forsvant noen ganger. Når jeg senere skulle flytte og registrere nettet over på eksen så kan det virke som at hele systemet brøt sammen. Dette tok over 4 måneder der begge fikk bekreftet fra ulike konsulenter nærmere 10 ganger både gjennom telefon og epost. Det morsomme i denne prosessen for og flytte ett nett over ble det også opprettet ett nytt abonnement på eksen, og dette kunne tydeligvis ikke fjernes fra systemene manuelt, så der fikk vi beskjed om at angreprettsskjema måtte fylles ut. Totalt har jeg brukt nærmere 6 mnd av min tid med venting og diskusjon, 1600 kroner på ett nett jeg ikke har benyttet meg av, rett over 800 kroner på 4-sifrert nr og 1200 i avslutninggebyr.
Alt funket smertefritt i 4 mnd i strekk, nå har nettet forsvunnet 15 ganger bare på få dager, eneste kundeservice gjør er å skru av å på støyfilter som dreper ned og opplastningshastighet. Nå blir det snart lyse her!
Ga opp å ringe kundeservice etter 60min. Kontaktet så kundeservice til bedrift der svarte de umiddelbart, uten å få hjelp. Fortalte så at dem opererte med skyhøy takst på 5sifret tlf. nr. noe som er ulovlig. Der hadde de et tips ring vanlig 8 sifret nr. Noe jeg hadde gjort i 60min. Legger til at kundekontakten var lite samarbeidsvillig.
Både bredbånd og tv-signaler forsvinner til stadighet og pga ekstremt dårlig kundeservice må man sette av ca en uke til telefonkø og feilsjekk. Velg annen leverandør om mulig.
Etter lynnedslag bestilte jeg en ny ruter, den blir lovet i løpet av 3 virkedager. Etter en uke har den fortsatt ikke kommet. Så ringte jeg igjen og blir lovet, " vi sende en ruter ut til deg med en gang " men, det kommer ingen ruter! Også ringte jeg igjen og igjen, og hver gang blir det lovet at de sende ut en ny ruter til meg. Etter 2 uker har jeg sagt abonnementene mitt. Neste dag ringte NexGenTel og sa " vi vil beholde deg som kunde du få 3 måneden gratis bredbånd og en bedre pris og selvfølgelig skal jeg ordne det at du få en ny ruter i Express med en gang " men det kommer ingenting, så ringte jeg igjen og har pratet med en snill saksbehandler "Igjen ", så har jeg fått en sporings nr. som ikke eksisterer. Og ringte til de igjen nå etter 3 uker og 6 dager har vi fått en ny ruter!!! Og en fakturer til neste måned???? Nexgentel " 3 måneden gratis bredbånd "???? Helt håpløst luringer.
Om du har problem med nettet eller en ann tjeneste tar de aldri telefon. Venta i over en og halv time og ingen tok mobilen så til slutt gikk min tom for strøm. Men om du ringer for å bli kunde tar mindre enn 2 minutter for å få snakke med en av de. Dårlig service. Er kun snille om du bestiller noe nytt, men ikke hjelpsomme i det hele tatt når du har et problem!
Har vært uten nett i 11 dager nå, ble lovet å få det opp etter 5 også ble det lagt på 6 nye dager og nå må jeg minst vente 1 uke til.
Vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Kundeservice hos disse er helt på trynet. Man kommer ikke igjennom på telefon. Kan ringe i over en time til alle døgnets tider og får kun en stemme som sier "vi har fremdeles stor trafikk" Har fått svar av kundeservice 2 ganger av 100 på ett år. Den ene gangen trengte jeg logg inn info til min side, det kunne dem ikke hjelpe meg med, da trengte jeg kundenummeret mitt, noe jeg ikke hadde tilgjengelig fordi jeg ennå ikke hadde fått noen faktura i posten med info. Da fikk jeg beskjed om at det ikke var noe de kunne gjøre med den saken. Dette året jeg har hatt internett gjennom nextgentel er hastigheten ekstremt dårlig og jeg ønsker å klage på dette men kommer ikke igjennom. Og ikke får jeg kontakt på min side da det ikke går ann og logge inn. "Ops her skjedde det noe feil" er svaret jeg har fått i ett år. Eneste jeg kan si her er at jeg gleder meg til og bli ferdig som kunde hos dette elendige selskapet.. Om jeg noengang får svar så jeg får meldt meg ut.
De svindel folk med binding tid og med brev som ikke er mulig å svare.
Dårlig kundeservice, må vente en time på samtale. Ustabilt Angrer som en hund.
Visste at kundeservice stengte kl 21 på hverdager og slo nummeret til Nextgentel kl 2035, da kl ble 2115, og alt jeg hørte i den andre enden var "vi har stor trafikk", la jeg på røret! Så var det stengt! Vi har vært uten internett i snart ett døgn og jeg stod i 50 minutter i kø uten å få hjelp! Utrolig utrolig dårlig, dårlig er en stor underdrivelse!! Skam dere!
Det er perioder der jeg mister nettet opptil flere ganger i uken, til tider flere ganger om dagen. Hastigheten ligger jevnt over rundt halvparten av avtalt hastighet. Må resette ruteren for å få den hastigheten jeg betaler for, men det tar ikke lenger enn 1-2 uker før hastigheten synker igjen. Eneste positive jeg har å si om Nextgentel bredbånd er at kundeservicen kan være hyggelige og hjelpsomme.