NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fikk veldig god hjelp med problemet vi hadde ifm hastighet på Wi-Fi.
Mann som reklamerte produktet navnet ikke at de har bindingstid. Det var helt uaktuelt for meg.
Vi byttet til Nextgentel i juni 2019, da min samboer ble lokket av en dørselger. Kontrakten er mangelfull, det mangler selger ID og navnet til selgeren er uleselig. I høst har vi hatt problemer med flere funksjoner på TV, f.eks avspilling av opptak og mangel på undertekster. I tillegg har flere kanaler "hakket" og det har ikke vært mulig å se på lokale nyheter på NRK. Misnøyen med selskapet har toppet seg de siste to ukene, da vi har fått gradvis svakere nett, og de siste dagene har vi ikke hatt internett-tilgang i det hele tatt. Vi har kontaktet kundeservice via chat og telefon nesten hver dag siden 6. april, men vi har fremdeles ikke hatt montør til å se på det eller fått løst problemet på annen måte. Hver dag den første uka ble vi bedt om å skru av og på strøm, inn og ut med kabel etc, måle hastighet etc. Dette funket jo ikke. 8. april ble vi lovet at problemet skulle sendes videre til teknisk avd. og vi skulle få en sms med tidspunkt for når montør skulle komme. Den har vi ikke sett noe til. Til alt overmål sa kundeservice for et par dager at de hadde slettet saken fordi de hadde sett at vi hadde internett! Dette stemmer ikke! Vi har innimellom hatt en nedlastingshastighet på 0,0047 , 1,7, 0,014 for å nevne noen eks, men dette er IKKE en hastighet man kan bruke til noe som helst! I disse dager er vi avhengige av hjemmekontor, og frustrasjonen med Netxtgentel og mangel på kundeservice er derfor ekstra stor. Det er helt utrolig at de ikke kan opprette en avtale med kunden om en tid der montør skal undersøke problemet.
Har ringt er 5 gånger idag. Stått i telefonkö i sammanlagt ca 2,5 timmar. Beställde ett Internet som jag fick bekräftat på SMS att det kommit, men ni har tydligen satt det i FEIL lägenhet. Så nu måste jag vänta upp till 3 arbetsdagar till. Kompensera mig för det här eller så avbeställer jag hela skiten och hittar nån mer seriös leverantör.
Hei Markus, Leit å høre at det har skjedd en feil med bestillingen din - det er ingen tjent med. Det skal naturligvis bli rettet opp i og du skal ikke betale for perioden du er uten nett som følge av dette. Hilsen Samuel i NextGenTel
Bestilte tjenesten på vinteren 2019 (januar/februar), ble tilkoblet i juni. Var ikke fornøyd med tjenesten. Kunne Ikke bruke angrefrist etter å ha prøvd tv-tilkobling og nettilkobling i juni. Den gjaldt fra bestilling i januar/ februar. Så da var jeg nødt å ha nextgentel i over 1 år. Kan si opp i mai og må ha tjenesten ut juni 2020. Så vær sikker på at du vil ha tjenestene før du bestiller. Du er bundet til nextgentel og kan ikke komme bort fra avtalen. Har vært uheldig med oppgradering nå denne våren, og har ringt mange ganger. Får forskjellige forklaringer hver gang jeg ringer. Noen sender nytt utstyr (det gamle utstyret som snart er 10 mnd er ikke godt nok) andre svarer siden at det ikke stemmer, og utstyr returneres. Alt er sikkert min feil fordi jeg må koble og sette opp alt selv. Må ha data for å måle mengden datatrafikk. Jeg har ikke tilgang på riktig data med port for å måle. Jeg er en dame på snart 64 år og forventer nok mer service enn jeg har fått. Har snakket med mange i firmaet nextgentel og de er hyggelige folk, men føler likevel at jeg ikke har fått tjenesten jeg ble forespeilet da jeg bestilte.
Hei Anita, Først og fremst er det fint at samtalene du har hatt med oss har vært hyggelig og det høres ut som at vi har forsøkt å hjelpe deg - men dessverre opplever du likevel at du ikke får den tjenesten du ble forespeilet da du inngikk avtalen. Det er også leit at du har fått forskjellige forklaringer og forskjellige løsningsforslag da du har tatt kontakt. Uten at jeg har noe kjennskap til utfordringen du opplever så er det dessverre ikke alltid like lett å påpeke en spesifikk feil når nettet ikke fungerer slik det skal. Den vanligste årsaken er dårlig wifi, men også innenfor dette området er det mange mulige feilkilder. Vi bruker mye tid og ressurser på å bedre wifi-tilkoblingen, øke kompetansen og tilby selvhjelpsverktøy. For enkelte, spesielt de med en større bolig, må det investeres i et mesh-nettverk for å få optimal trådløs tilkobling. Vi anbefaler AirTies av DinWifi, men det finnes mange gode alternativ på markedet. Her har som oftest forhandlerene selv mulighet til å bistå deg. Vi hjelper deg gjerne selv med tips og råd når du tar kontakt. Hilsen Samuel i NextGenTel
Ok veiledning på tlf. Opplever at filmer og videokonferanser blir hakkete. Dette bør bli bedre.
Bra folk, god stemning under telefonsamtale. Ringer gjerne tilbake!