NextGenTel opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Det er dårlig kommunikasjon mellom NextGenTel og Relacom
Ganske fornøyd etter at jeg gikk over fra Canal Digital til ngt. Det gjelder både pris, men også tjenesten samt kundeservice. Tjenesten i seg selv er jo ganske lik, veldig simpel og enkel, da tenker jeg mer på tv biten. Internettet har faktisk blitt bedre noen steder i huset pga en mer stabil ruter. Har hatt ngt i tre mnd nå og har ingen negative kommentarer å komme med. Absolutt vært å prøve!
Wifi faller ut hele tiden, både på pc, extender og mobiler. Elendig rett og slett. Ruteren, ekstenderen og tv dekoderen blir dessuten svært varm, til tross for at de står i fri luft. Mulig dette er litt av grunnen.
NextGentel er det desidert verste selskapet jeg har vært borte i. De er fullstendig inkompetente på kundeservice og halvparten av tiden er jeg selv nødt til å informere de jeg snakker med, om deres egne produkter og henvise til riktig informasjon. Det virker som de har null kontakt mellom avdelingene, og det er umulig å kontakte samme personer man har snakket med før /få saksnummer og liknende. De la vårt nye fibernett i feil leilighet TO ganger, enda vi ringte de hver dag for å presisere fordi vi visste de var ubrukelige. I tillegg nekter de på hjelpe hvis det er snakk om tilkobling av produkter de ikke selv har solgt, da har vi ikke support lenger. Men kjøper man samme produkt hos de, så har de support. Eneste grunnen til at jeg fremdeles er kunde er fordi boligen jeg bor i er knyttet til de.
Dårlig kundeservice, dårlig nett, terminerer nettet uten grunn. Hvis dere ikke hadde monopol der jeg bor hadde jeg aldri i verden brukt dere.
Jeg har ikke et positivt ord og si om nextgentel... Først sender dem en kar for å installere hvorav ruteren ikke var kommet enda slik at reparatøren ikke fikk satt opp nettet ordentlig. Dette gjorde at jeg som bookingmanager måtte ned på power for å kjøpe mobilt bredbånd rett og slett for å ha muligheten til å jobbe. Bare på den tapte arbeidsdagen der lå jeg omlag 5000 i minus. Når modemet og ruteren endelig kom funket nettet i omlag tre-fire dager før det plutselig dukket opp et nytt modem i posten eksakt likt det vi hadde fra før. Dagen etter forsvant nettet igjen slik at jeg måtte ned på power og ordne meg enda et nytt abonnement og nok en arbeidsdag var tapt. Som om ikke det var nok spurte jeg høflig kundeservice om en viss kompensasjon hvorav jeg fikk beskjed om at vi skulle se på om det kanskje kunne være mulig. To timer senere fikk jeg mail fra nextgentel ikke om noen form for kompensasjon snarere tvert imot jeg fikk beskjed om å sende tilbake den ene av to rutere nextgentel har sendt meg feil for egen regning. Jeg jobber i service bransjen selv og dette er mer enn hårreisende. At dette I det hele tatt er mulig er f#%n meg beyond me. Møkka selskap, hold dere langt unna!
Huseier fikk installert fiber et par dager før jeg flyttet inn. Alt er montert og klart, men de har ikke aktivert nettet fordi montørene ikke har gitt dem beskjed om at det var ferdig montert. Huseier reiste på ferie i den tro at alt var i orden, så nå må jeg prøve å fikse dette. Da jeg kontakter NGT for å se om de kan aktivere det, får jeg bare beskjed om at de ikke kan gi meg noe info da jeg som leietaker ikke er juridisk eier av nettavtalen. Det har jeg heller ikke bedt om. Det jeg ba om var at de skulle aktivere nettet, eller kontakte montøren og få bekreftet at alt er klart, slik at de kan aktivere det, slik de uansett hadde gjort automatisk, dersom montørene hadde gitt dem beskjed med en gang det var montert... Nå ser det ut som jeg blir sittende uten nett frem til huseier kommer hjem, om 3 uker... det passer svært dårlig å stå uten nett, da jeg holder på med utdanning og har ukentlige rapporter som skal leveres inn, og oppgaver som skal leveres på nett. Dårlig kommunikasjon med sine innleide montører, kronglete "sikkerhetstiltak" og dårlig service! Styr for all del unna.