NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg bor i bysentrum, signalkvaliteten er utmerket. Etter å ha gått over til "ny teknologi", som skulle garantere bedre kvalitet og hastighet på Internett (tidligere 20/30, nå 50/50) er det en katastrofe, spesielt om kveldene. Jeg anbefaler ikke til noen. Det er ikke mulig å spille, se filmer eller TV uten å lagging. Selvfølgelig hastighetstesten fra NextGenTel-applikasjonen viser nedlastinger over 40mb/s, men andre tester viser vanligvis hastigheter rundt 10mb/s og noen ganger til og med under 1mb/s, merkelig opplasting er alltid rundt 50mb/s. Kundeservice som et svar ber om å tilbakestille ruteren og hevder at alt ser bra ut fra deres side og 50mb/s fra kontrakten er ikke en garantert verdi.
Ventet en uke på å få opp nett da vi skulle bytte til dere, her sitter vi med flere tusen i regning på tlf streem, da vi ikke har nett ennå.. dritg selskap, bare lover og det skjer ikke noe!!
Bor midt i Bergen sentrum, har betalt for ok hastighet men går nesten aldri å se en film alene uten lagging en gang. Du også glemme å game på dette nettet
Hei Marius! Kjedelig å høre om ustabiliteten. Lagging når du gamer eller streamer er det mest frustrerende som finnes 🙈 Problemet du beskriver påvirkes ofte av WiFi-utstyret inne i boligen din, og har mest sannsynlig lite med selve signalet inn til boligen din å gjøre. Jeg anbefaler deg å kontakte vår kundeservice som gjerne bidrar til at du får max ut av nettet ditt 😍 Ha en flott dag videre! /Christian
Fikk oppkoblingsdato fra NextGenTel, men montør (Netel) kom ikke. Ringte montør og de hadde en annen dato i sitt system (ingen dukket opp denne datoen heller). Spurte om jeg kunne kansellere bestillingen, men NextGenTel ville ikke la meg gjøre det siden angrefristen har gått ut. Etter mye fram og tilbake fikk jeg beskjed om at jeg kan kansellere bestillingen hvis det går lengre enn 14 uker fra bestilling til levering. Fikk ny dato av NextGenTel og en melding om at jeg skulle kontakte montør for tidspunkt. Ringte montør, men de hadde ikke denne datoen i sitt system i det hele tatt. NextGenTel og Netel skylder på hverandre. I skrivende stund har jeg ingen informasjon om ny oppkoblingsdato. Anbefaler ikke dette selskapet da de har brutt avtalen om oppkoblingsdato fler ganger samt at kommunikasjonen mellom leverandør og montør ikke fungerer. Noe som igjen går utover kunden.
Kommer og går noen ganger har jeg 50Mbit og andre ganger bare 5 Mbit og jeg mister nettet av og til.
De påstår det kostet de penger den lille tiden jeg sto på listen dems. Frarådes på det sterkeste
Her hos meg har nettet vært stabilt og bra. Fikk ikke den hastigheten de lovet, men etter litt klabb og babb ble det bra. Om noe skulle blitt bedre er det kundeservice, nesten umulig å få svar der.
Hei Per! Takk for hyggelig tilbakemelding. Det setter vi pris på 🥳 Og takk for at du også peker på ting vi kan bli bedre på! Kundeservice og svartid er noe som har høyt fokus hos oss, nettopp fordi vi vet at det noen ganger kan ta i overkant lang tid å komme i kontakt med oss. Men vi blir bedre 😍 Ha en strålende dag 😊 /Christian