Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig nett

Omtale av  Marius

Bor midt i Bergen sentrum, har betalt for ok hastighet men går nesten aldri å se en film alene uten lagging en gang. Du også glemme å game på dette nettet

Svar fra NextGenTel
12.01.2023 09:46

Hei Marius! Kjedelig å høre om ustabiliteten. Lagging når du gamer eller streamer er det mest frustrerende som finnes 🙈 Problemet du beskriver påvirkes ofte av WiFi-utstyret inne i boligen din, og har mest sannsynlig lite med selve signalet inn til boligen din å gjøre. Jeg anbefaler deg å kontakte vår kundeservice som gjerne bidrar til at du får max ut av nettet ditt 😍 Ha en flott dag videre! /Christian

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Anbefales ikke

Omtale av  Andreas

Fikk oppkoblingsdato fra NextGenTel, men montør (Netel) kom ikke. Ringte montør og de hadde en annen dato i sitt system (ingen dukket opp denne datoen heller). Spurte om jeg kunne kansellere bestillingen, men NextGenTel ville ikke la meg gjøre det siden angrefristen har gått ut. Etter mye fram og tilbake fikk jeg beskjed om at jeg kan kansellere bestillingen hvis det går lengre enn 14 uker fra bestilling til levering. Fikk ny dato av NextGenTel og en melding om at jeg skulle kontakte montør for tidspunkt. Ringte montør, men de hadde ikke denne datoen i sitt system i det hele tatt. NextGenTel og Netel skylder på hverandre. I skrivende stund har jeg ingen informasjon om ny oppkoblingsdato. Anbefaler ikke dette selskapet da de har brutt avtalen om oppkoblingsdato fler ganger samt at kommunikasjonen mellom leverandør og montør ikke fungerer. Noe som igjen går utover kunden.

Ustabilt

Omtale av  Per

Kommer og går noen ganger har jeg 50Mbit og andre ganger bare 5 Mbit og jeg mister nettet av og til.

Angret innen angrefrist. Fikk regning på 2500kr

Omtale av  Ste

De påstår det kostet de penger den lille tiden jeg sto på listen dems. Frarådes på det sterkeste

Stabilt

Omtale av  Per C. J

Her hos meg har nettet vært stabilt og bra. Fikk ikke den hastigheten de lovet, men etter litt klabb og babb ble det bra. Om noe skulle blitt bedre er det kundeservice, nesten umulig å få svar der.

Svar fra NextGenTel
12.01.2023 09:46

Hei Per! Takk for hyggelig tilbakemelding. Det setter vi pris på 🥳 Og takk for at du også peker på ting vi kan bli bedre på! Kundeservice og svartid er noe som har høyt fokus hos oss, nettopp fordi vi vet at det noen ganger kan ta i overkant lang tid å komme i kontakt med oss. Men vi blir bedre 😍 Ha en strålende dag 😊 /Christian

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Useriøst selskap

Omtale av  Anna

Deres selger informerte oss ikke at vi kan bli nødt til å kjøpe eller leie bokser hos dem – tvert imot, han forsikret oss at vi trenger ikke ny ruter (untatt tv-boks). Da Telenor stengte sine bokser, og vi fikk beskjed fra NextGenTel at vi MÅ kjøpe er leie hos dem, sa vi opp avtalen. VI fikk en bot på 4900kr for det. En utrolig frekk hundebehandler (kunne skrive navnet hennes hvis jeg trodde at NextGenTel bryr seg om kunder) påstår at det ikke er deres skyld fordi ”boksene fungerte da vi signerte avtalen”... Tar det videre opp med Forbrukerrådet.

Svar fra NextGenTel
12.01.2023 09:46

Hei Anna, Veldig kjedelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse hos oss. Uten å kjenne din sak spesifikt vil jeg si at det er svært overraskende å høre at du har blitt fortalt at du MÅTTE leie av oss, og hvis så er tilfelle er det svært beklagelig. Vi er åpne i all kommunikasjon rundt at noen leverandører har lagt inn sperrer på utstyr du som kunde har kjøpt fra de tidligere, og at denne sperren blokkerer WiFi-funksjonaliteten når du får bredbånd fra andre leverandører. Vi er like åpne på at du kan leie dette utstyret av oss, eller kjøpe det på hvilken som helst elektronikkbutikk. Jeg håper du tar deg tid til å sende meg en rask e-post på [email protected], eller sender oss en chat-melding på Facebook hvor du henviser til denne dialogen, for jeg ønsker veldig gjerne å følge opp hvis det er sånn at du har fått feilaktig informasjon. Ha en fin dag videre /Christian

Hårreisende kundebehandling

Omtale av  Kjell S

Jeg angret bestillingen og ringte RiksTV om dette, det var helt i orden var svaret jeg fikk. I dag får jeg beskjed fra nex gen tell om at angrefristen er gådd ut og at jeg vil få et gebyr på kr 4990, hva gjør jeg???

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR