⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Generelt skuffende

Omtale av  Patrick

Opplever desverre ofte at internettet kobler ut, ruteren prøver gang på gang uten hell å koble seg på selv etter flere restarter. Ikke morro å betale for noe som sjeldent fungerer 👎👎👎

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 09:54

Hei Patrick! Dersom det er noe galt med ruteren din så er det fint om du kontakter oss direkte så vi kan se på saken. Det skal selvfølgelig ikke være sånn, så dette må vi få ordnet! :) Mvh Magnus

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Lureri

Omtale av  Tone Ø

De oppfordrer til å si fra deg angreretten, for å få raskere levering ved bestilling av fiber. Jeg gjør dette i god tro, om at da vil jeg få leververt i løpet av et par uker. Nå har jeg ventet i to mnd, vært i kontakt med dem ørten ganger og ingen kan hjelpe. Når de ikke kan levere, sier de at de har 23 uker på seg, før vi kan kansellere bestillingen uten å betale for bindingstiden. Da kan vi heller ikke bestille fra andre. Elendig fra ende til annen. Styr unna.

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 09:34

Hei Tone! Vi driver nok ikke med lureri, normalt sett vil vi kunne levere raskt dersom man sier fra seg angreretten. Ved frasagt angrerett går du rett inn i oppdragskøen hos montørene. Om du ikke frasier deg angreretten tar det lenger tid før vi kan bestille oppdraget, og du havner lenger bak i køen. Nå kan det høres ut som om det har vært noen forsinkelser hos montør ved din leveranse, noe vi bare må beklage. Hadde du ikke frasagt deg angreretten ville du havnet enda lenger bak i køen, og leveransen ville blitt enda mer forsinket. Det kan også være greit for deg å vite at vi bruker de samme montørene som andre leverandører. Sier du opp hos oss og bestiller på nytt hos noen andre vil du trolig bare havne enda lenger bak i køen og forsinke leveransen av internett ytterligere. Har full forståelse for at dette er frustrerende, men det er dessverre lite å gjøre med forsinkelser hos underleverandører. Håper du har fått internett nå og at du ellers har en strålende dag videre! :) Mvh Magnus

Uforståelig

Omtale av  Ronny

ALT er dårlig her, alt. -punktum!!! Og om du skal klage på... Ja alt som ikke funker, eller som ikke ble slik du ble lovet av dørselgeren deres, så vil du, om du er heldig komme i kontakt med kundeservice. De sier de skal se på det, men ingenting blir bedre... -Ingenting! Og sier du opp så går du ett krav fra juridisk avdeling. Så om du vil gå til kamp, så er det bare å stålsette seg, og hyre inn et arsenal av jurister....

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 08:59

Hei Ronny! Heldigvis ga du oss en god score på hastighet, så da er det ihvertfall noe som fungerer :) Vi synes selvsagt det er kjedelig at du ikke er fornøyd med oss, og hvis det er noe som ikke fungerer som det skal må vi selvsagt få fikset opp i det. Det har vært ekstra stor pågang på kundeservice i en periode, noe som har ført til lenger svartid enn normalt. Jeg håper du vil kontakte oss igjen sånn at vi kan se på muligheten for å løse de problemene du opplever. Mvh Magnus

Helt elendig på alt som er, dyrt og dårligste tilbud på markedet

Omtale av  Mats

Tar godt betalt for hver minste lille sak og koster mer for 40/20 linje der enn fiber 250/250 de fleste steder.. griner av at man betaler oppstartspris på utstyr og at man faktisk må betale for å sende utstyr i retur etter endt avtale med sporing for egen lomme.. selv da påstar de at dem ikke har fått utstyr og skal ha deg til å betale for utstyret allikevel med sporing. Det eneste positive er vel egentlig at nettet som regel aldri har vært nede der jeg bodde.

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 08:59

Hei Mats! Kjedelig å høre at du ikke er fornøyd med oss. Grunnen til at DSL er dyrere enn Fiber er rett og slett at kostnadene for drift og vedlikehold av kobberlinjene øker. Heldigvis bygger våre underleverandører Fiber som aldri før, så det blir nok ikke lenge til du også kan få rask fiber til en hyggelig pris :) Når det gjelder retur av utstyr forstår vi at du opplevde prosessen som lite smidig. Vi tar til oss tilbakemeldingen og lover at vi skal se nærmere på om retur av utstyr kan forenkles :) Mvh Magnus

Veldig bra

Omtale av  Oddmund H

Byttet til NextGentel fiber fra Telenor. Må bare si at det gikk over all forventning, overgangen var omtrent sømløs og hastigheten er som den skal være. Var i kontakt med kundeservice da jeg hadde et par spørsmål, fikk beskjed om at det var noe ventetid men kunne legge igjen telefonnummeret for å bli ringt opp igjen. Tok ikke lang tid før jeg ble ringt opp og en meget hjelpsom mann ga meg svar på alt jeg lurte på. Dette selskapet kan jeg anbefale, har ikke noe negativt å si.

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 08:58

Hei Oddmund! Hyggelig å høre at du hadde en god opplevelse med å bytte til oss. Dette er sånn vi ønsker at alle våre kunder skal oppleve oss, og vi setter stor pris på den hyggelige tilbakemeldingen! :) Mvh Magnus

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårligere hastighet enn lovet

Omtale av  Thore N

Får hjelp når det trengs, men for dårlig hastighet. Langt under det lovede.

Svar fra NextGenTel
04.11.2019 15:15

Hei Thore! Dersom du har internett over Fiber foreslår jeg at du kontakter oss direkte så vi kan se på saken. Kanskje har du behov for en kraftigere ruter eller et mesh-nettverk for å få utnyttet linjen skikkelig. Dersom du har internett over kobber leverer vi den hastigheten som er mulig over utstyret. Det er dessverre ikke noe mer vi kan gjøre, og hastigheten vil være lik uavhengig av hvilket selskap du måtte bruke. Vi anbefaler deg i tilfelle å bytte til Fiber dersom du har muligheten til dette. Ha en super dag videre! :) Mvh Magnus

Skylder 2.500

Omtale av  Evy K. S

Dette gjelder penger dere skylder meg (2.500 +renter) feil fra dere. Kundeservice har bekreftet min rett, og det er nå flere år siden dette.

Svar fra NextGenTel
04.11.2019 15:15

Hei Evy. Foreslår at du kontakter oss direkte om dette. Ha en flott dag videre! :) Mvh Magnus

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR