⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 196 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 196 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ustabilt og problematisk

Omtale av  Monia

Plages veldig med ustabilt nett, det er vanskelig å få snakket med en kundebehandler. Å sende bilder for å vise hva som er problemet går ikke pga av et ustabilt nett. Vi angrer bittert p. Vi bestilte 50/50 men har som regel ikke mer enn halvparten i hastighet inn. Netter faller også ofte ut og vi må restarte.

Svar fra NextGenTel
07.09.2023 14:02

Heisann, Så kjedelig å høre at abonnementet fra oss ikke fungerer som det skal hjemme hos deg! Ta gjerne kontakt med oss for å få hjelp til å optimalisere nettet, jeg kan anbefale å ta kontakt via MinSide på chat, så får du rask og god hjelp av en av våre medarbeidere. Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd 😊 Mvh Jenny

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ofte litt dårlig opplevelse

Omtale av  Atle H

Se fotballkamper live er ofte kjipt pga «lagging». Selv med fiber og 100/100 linje lagger ca hvert 3. minutt. Bruker Mesh trådløs Wifi, kabel mellom boksen og tv. Router er resat. Er det Internett leverandør som ikke klarer å levere?

Svar fra NextGenTel
07.09.2023 08:49

Hei Atle H, Med den hastigheten du beskriver skal det ikke oppstå lagging ved å strømme fotballkamper live, men det kan jo være andre enheter påkoblet som trekker mye av nettet samtidig? Vi ønsker ikke at du som kunde skal måtte ta til takke med en tjeneste som ikke fungerer som den skal. Så hvis laggingen vedvarer, ta gjerne kontakt med oss, da kan jeg kan anbefale å skrive en melding via MinSide eller på Chat, så får du god hjelp av en dyktig medarbeider. Takk for at du valgte bredbånd fra NextGenTel! Ønsker deg en fin dag 😄 Mvh Jenny

Ustabilt

Omtale av  Reidar B

Nesten hver gang jeg skal få internett, går det ikke. Kobler seg ikke opp. Wifi er ustabilt. Nextgentel er umulig å få tak i på tlf - nr 74 i køa

Svar fra NextGenTel
07.09.2023 12:53

Heisann, Reidar B Det er kjedelig å høre at du opplever nettet som så ustabilt, og at det er umulig å komme i kontakt med oss. Vi jobber hele tiden med å forbedre dette, slik at alle som vil snakke med oss får kontakt så raskt som mulig. Hvis internett fra oss fortsatt er like ustabilt hjemme hos oss, så kan du sende oss en melding via Chat på MinSide så får du raskt hjelp av en hyggelig medarbeider hos oss. Takk for at du valgte bredbånd fra NextGenTel! 😊 Mvh Jenny

Elendig kommunikasjon

Omtale av  Else

Fikk først ruter med for få utganger (NextGenTel oppfordrer til kablet kobling. Da må det være mulig) Andre ruter tydelig brukt (brunsvidd øverst etter høy varme). Tredje ruter ble lovet å ha tre utganger/ porter. Kom med tre inn/ utganger = bare to ut. MEGET tidkrevende å nå gjennom på telefon. Krevende også at man må kommunisere med to ulike steder når RiksTV og NextGenTel er atskilt. Vi bestilte alt som EN pakke... TV-sendinger hakker. Mulig det finnes løsning. Er ikke helt i mål her henda.

Svar fra NextGenTel
07.09.2023 13:59

Hei, Else Så kjedelig å høre opplevelsen du har hatt med oss som leverandør. En produksjonsfeil på ruter kan dessverre skje, men at det har vært feil med ruterutsendelsene gang på gang er ikke godt nok. Vi bruker rutere om igjen av miljømessige hensyn, men da skal dette være rutere som er i topp stand og grundig gjennomgått før utsendelse! Så dette må vi bare beklage. Hvis du fortsatt opplever problemer med bredbåndet fra oss, må du gjerne sende oss en melding så vi kan hjelpe til. Vi takker for din tilbakemelding som er både informativ og nyttig for oss å ta med oss for forbedring på veien videre! Og så håper jeg at vi får endret ditt inntrykk og at du blir mer fornøyd som kunde hos oss fremover 😊 Mvh Jenny

Kunder som melkeku

Omtale av  Erdogan

Etter nesten 2 mnd fra ingåelse av avtalen sente NGT en defekt/feil boks som ikke virket. Ringt KS og der ble satt i kø på 38'de plass første gang, 58'de plass neste gang. Når kontakt ble det det konstatert av KS at boksen er defekt og skulle sendes en ny. Ventet 13 dager uten Internett, ingen mulighet å betale regninger eller foreta noe i nå værende samfunn, sa jeg opp avtalen. En dama fra NGT ringte og tilbud å sende en ruter til meg. Jeg sa 'Nei takk, jeg har sagt opp avtalen pga dere ikke klarte IKKE å levere.' Fikk melding senere at de hadde sendt en pakke til meg, antagelig ruteren som jeg sa nei til. NGT skulle levere Internett til meg den 27.07.2023 men i dag er 16.08.2023 og jeg er forsatt uten Internett fra dem, nesten 3 uker. I dag ringt og snakket med dem om hva som skjer om min oppsigelse. Han 'viste' ikke at jeg har sagt opp og ba meg å kjøpe en ruter sjøl! Ikke nok at fakturaer ramler inn fra dem, så vil han at jeg skal kjøpe ruter som dem skulle sende i følge avtale. I tillegg skal dem fakturere meg med en 'oppsigelse gebyr' siden jeg ikke brukt agreretten. Hvordan? Avtalen ble inngått nesten 2 mnd før levering. Hvordan skulle jeg vite at NGT skulle ikke klare å levere i følge avtalen? Etter samtalen med den personen fra NGT kom det en eMail hvor det står at avtalen var kanselert og det kommer en gebyr. Utrolig hva, først dem klarer ikke å levere i følge avtalen. Jeg venter 13 dager i håp om at NGT leverer. På toppen av det ser dem bort at jeg har sagt opp avtalen pga at NGT har brudd avtale vilkåren, nemlig levere Internett tilgang og etter, nå 20 dager har dem forsatt levert og i tillegg ber meg om å kjøpe ruter sjøl. Snakk om å behandle kundene som 'melkeku' og klarer dem ikke å levere så er det kundens feil og må betale. MITT RÅD TIL EVENTUELLE PERSONER SOM VURDERER OG BYTTE TIL NGT TIL Å TENKE SEG OM IGJEN OG IKKE FALLE PÅ NGTs LOVNADER. Jeg forstår ikke hvordan NGT kan være på 'TOP' i følge Bytt.no for 13 mnd i rad!

Svar fra NextGenTel
07.09.2023 14:08

Hei, Så leit å høre at du hadde en dårlig opplevelse i kundeforholdet ditt hos oss. Det høres for meg ut som om du hadde en rekke utfordringer i oppstarten av ditt kundeforhold, og vi beklager for at du opplevde at det var vanskelig å komme i kontakt med oss for å få løst de. Vi setter pris på tilbakemeldinger om hva som ikke har vert godt nok, og prøver stadig å forbedre oss for at kundene skal få best mulig oppfølging. Ønsker deg en fin dag 😊 Mvh Jenny

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Trøbbel.

Omtale av  Terje B

Det var utrolig vanskelig å komme I kontakt med dere på kundeservicen . Jeg er derfor i tvil om jeg skal fortsette hos dere. Dette bør dere ta på alvor! Vil ikke anbefale til andre!

Svar fra NextGenTel
21.08.2023 10:26

Hei Terje, Kjedelig å høre at du ikke har hatt en helt optimal opplevelse hos oss. Vi er klar over at det er litt for lang ventetid til kundeservice i enkelte perioder, og det er noe vi kontinuerlig jobber med å forbedre. Så, jeg kan forsikre deg om at vi tar både din og andres tilbakemelding på dette punktet på aller største alvor! Jeg håper du har fått hjelpen du trengte, og at du fortsatt ønsker å være kunde hos oss fremover. Ønsker deg en fin uke videre! Mvh Christian

problemfritt

Omtale av  Vidar

veldig stabil. jeg er meget fornøyd. lett å koble opp første gang og er mye mer stabilt en dem andre jeg har prøvd

Svar fra NextGenTel
06.09.2023 07:46

Hei Vidar, Så fint å høre at oppstart hos oss har vært problemfritt! Det er jo akkuratt sånn det skal være 😀 Takk for at du valgte fiber fra Norges største prispresser på bredbånd! Mvh Jenny

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR