NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har vært kunde hos Nextgentel i mange år og har ikke møtt på noen problemer.Og når jeg ringer så tar det ikke lang tid før dem svarer.Og jeg får svar på det jeg lurer på og jeg må få si at mere hyggelige og imøtekommende mennesker er det sjelden jeg har snakket med.Overgangen i fra kobber til trådløst bredbånd gikk helt fint jeg får den hastigheten jeg skal ha.
Når det tar lang tid å koma inn på internett, har dette influert på dei andre vurderingane eg har gjort. Det gjekk faktisk raskare før.
Jeg møtte opp fire ganger for å la NexGenTel montere kabel i min leilighet. To ganger reiste jeg fra Nice i Sydfrankrike. Tapte tusenvis av kroner i inntekt. En gang møtte en montør opp, men han prioriterte andre oppgaver. Ble truet med inkasso av NextGenTel for att jeg ikke levert tilbake utstyr som jeg aldri mottatt. Har ringt deres kundetelefon 17 x 15 minutter, ikke svar en eneste gang. Lite hjelp å få fra sameiets styre også. De innleide montørene snakket ikke norsk, deres sjefer kommuniserte kun med SMS. Elendig kundebehandling.
Det er bare trøbbel med disse firmaet. Utrolig dårlige på kundeservice, treg kundeservice, og de er dårlige på å ordne opp i nettverksproblemer. De er derimot veldig flinke på å fakturere, og kreve penger av kunder som ikke får den tjenesten de er blitt lovet. Ikke velg nextgentel. Om du derimot har lyst å bruke masse penger på noe du ikke får, så anbefaler jeg deg å velge nextgentel.
Vi bestilte fibernett i mai med installeringsdato i juli. Etter utsettelse 4 (!) ganger venter vi per dags dato fortsatt på installering i oktober. For å toppe det hele er det vi som kunder som har etterlyst informasjon, og har gjentatte ganger blitt lovet å bli kontaktet uten å høre noe. Før hver installasjonsdato kontaktet vi selskapet for å høre om alt var under kontroll. Vi opplevde at montøren ikke dukket opp, lovet ny dato og dagen før installering fikk sms om (nok en) utsettelse. Vi forsøkte å kansellere etter 1.5 mnd forsinkelse, og ble da for første gang (!) oppringt med trussel om 4000kroner i gebyr. Vi har nå vært i kontakt med både forbrukerombudet og forbrukerklagenemda, og begge forteller at vi har vår rett til å avbestille uten gebyr, da de ikke holder seg til opprinnelig avtale. Vi har nå fulgt prosedyre til forbrukerombudet, sendt en klage og fulgt opp med både telefon og epost (chattfunksjonen i egen app har de slått av for oss.. ), men tilbakemeldingen fra de vi har snakket med er kun "ansvarlig vil ta kontakt/vedkommende er ikke inne". Vi har aldri blitt ringt eller fulgt opp av NextGenTel. Hvordan kan et selskap blackliste egne kunder?? Hold deg unna NextGenTel. Et selskap som ikke prioriterer sine kunder fortjene ikke dine penger. De holder ikke avtaler og lyver direkte til deg.
De tvang meg til å motta det nye utstyret og betale for dette utstyret og løy da de sa at internettsignalet ville bli bedre, tvert imot ble signalet veldig dårlig og periodisk,Jeg vil ikke råde noen til å registrere seg hos Nextgentel Hvert par måneder øker de abonnementsprisen for det verste internett jeg får
De har krevd 2100kr for feilretting på internett. Jeg avbestilte feilretting av mitt internett som ikke fungerte og valgte istedenfor å si opp avtalen med NextGenTel, allikevel ringte en montør dagen etter og sa at han måtte komme inn i huset for å feilsøke. Jeg har ikke mulighet å uten forvarsel reise hjem fra jobb midt på dagen. Og disse 2100kr mener NextGenTel er avbestillingsgebyr for at jeg avbestilte feilretting. Det er en rimelig dyr administrativ kostnad!! de vil ikke innrømme at de aldri avbestilte montøren som jeg nå har betalt for og aldri blei informert om at skulle komme.