⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 195 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 195 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 195 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
193
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no

Skuffende

Omtale av  Steinar

Skuffende en hel helg uten nett og tv, dårlig prioritering av kunder, her burde de ha rykket ut fredag ettermiddag og fikset problemet.

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 11:17

Hei Steinar! Vi har full forståelse for at det er frustrerende å være uten nett og TV, og vi ønsker selvsagt å tilby rask feilretting. Dessverre er det sånn at det ikke er mulig med så raske rettetider uten å øke prisene betraktelig. Vi opplever ikke at det er betalingsvilje for det i privatmarkedet. Mvh Magnus

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig

Omtale av  Maxim

Dårlig leverandør, dårlig hastighet, når kontakter kundeservice fikser de midlertidig hastighet og etter en stund blir hastighet dårlig igjen.

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 11:16

Hei Maxim! Det stemmer nok ikke helt, vi er ikke en dårlig leverandør og vi leverer generelt gode hastigheter :) Dessverre er det sånn at noen av våre kunder har internett over det gamle kobbernettet. Dette er som oftest fordi det ikke finnes andre alternativer på adressen. Kobbernettet kan kun levere begrensede hastigheter og er i den del tilfeller noe ustabilt. For deg som kunde er dette selvsagt utrolig frustrerende, men ettersom problemet er med infrastrukturen (kobbernettet) vil problemene vedvare så lenge det er i bruk, uavhengig av leverandør. Vi ønsker selvsagt å kunne levere stabilt og raskt internett til deg og håper derfor at det snart bygges ut fiber i ditt område :) Mvh Magnus

Bare ute etter penger, et godt omdømme kan de se langt etter.

Omtale av  Elise

For å velge noe å starte med så suger kundeservicen, er nærmest umulig å få tak i dem. Når man endelig kommer gjennom så er de sure og holder ikke det som har blitt lovet. I denne bedriften er visst strategien deres å bare lure ut så mye penger som mulig fra kunden sånn at de blir misfornøyde og drar. Her er det ikke fokus på at kunden skal være fornøyd og komme tilbake eller snakke pent om dem til andre. Jeg har i hvert fall advart alle mine venner og bekjente om at de IKKE skal bruke NextGenTel. De er rett og slett forferdelig rævva. Ikke gå i fella, hold dere unna! Så får vi bare håpe på at de går konkurs snart, så de ikke får plaga noen fler.

Skulle vært 0 og ikke 1

Omtale av  Omi

Bestilte Internett og TV pakke 21 Juni 2019 - fikk installert 24 Oktober 2019. Sa ifra meg angrefristen slik at jeg skulle få Internett første uka i juli. Kort etter inngått avtale fikk jeg både Mail og SMS om at ny dato ble 24.7. Jeg ringte, og ble igjen lovet første uka i Juli. Dette gjentok seg to ganger. Tredje gangen så kundebehandler at det måtte bli 24/7 pga uvær samt ferieavvikling. 23 Juli fikk jeg ny dato i august. Ble så lovet 2 mnd gratis og fri oppstart. Datoen før oppstart fikk jeg ny dato. 24.10. Nå går NextGenTel ikke med på at de har lovet meg 2 mnd. Jeg kunne få 1. Så styr unna!!! P.S: Fikk installert 24.10. over 4 mnd etter inngått avtale. Jeg skal bytte, og det håper jeg alle andre gjør også. Installatøren ble forøvrig veldig overrasket om at jeg ikke hadde fått før..

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 11:16

Hei Omi! Beklager rot og dårlig kommunikasjon rundt din leveranse. Noen ganger kan det dessverre være noe lang leveringstid, men det burde vi selvsagt vært tydelige på med en gang. Vi jobber hele tiden med å forbedre oss og håper du er fornøyd med tjenesten nå som den endelig er levert! :) Mvh Magnus

Har fiber, men forbindelsen er elendig

Omtale av  Mariann

Har fiber, men forbindelsen er elendig. Tv'en er hakkete og ofte utkoblet, selv etter masse restartinger av ruteren. NextGenTel er utrolig trege med å sende ut sms når det er brudd et eller annet sted. De gjør det gjerne etter et par timer.

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 11:16

Hei Mariann. Du bør ikke oppleve hakking på TV når du har fiber, og det skal ikke være nødvendig å restarte ruter. Fint om du kontakter oss direkte så vi kan se på saken :) Kan også tipse deg om Airties Air 4930 mesh-nettverk som er en løsning som gir deg bedre dekning, raskere trådløst nett og som fungerer sømløst med vår TV-løsning :) Når det gjelder feilmeldinger sender vi ut informasjon så raskt vi kan. Noen ganger kan det ta noe tid å kartlegge hvor omfattende en feil er, men vi blir stadig flinkere. Anbefaler deg også å bruke vår app dersom du ikke har denne enda :) Mvh Magnus

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Generelt skuffende

Omtale av  Patrick

Opplever desverre ofte at internettet kobler ut, ruteren prøver gang på gang uten hell å koble seg på selv etter flere restarter. Ikke morro å betale for noe som sjeldent fungerer 👎👎👎

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 09:54

Hei Patrick! Dersom det er noe galt med ruteren din så er det fint om du kontakter oss direkte så vi kan se på saken. Det skal selvfølgelig ikke være sånn, så dette må vi få ordnet! :) Mvh Magnus

Lureri

Omtale av  Tone Ø

De oppfordrer til å si fra deg angreretten, for å få raskere levering ved bestilling av fiber. Jeg gjør dette i god tro, om at da vil jeg få leververt i løpet av et par uker. Nå har jeg ventet i to mnd, vært i kontakt med dem ørten ganger og ingen kan hjelpe. Når de ikke kan levere, sier de at de har 23 uker på seg, før vi kan kansellere bestillingen uten å betale for bindingstiden. Da kan vi heller ikke bestille fra andre. Elendig fra ende til annen. Styr unna.

Svar fra NextGenTel
05.11.2019 09:34

Hei Tone! Vi driver nok ikke med lureri, normalt sett vil vi kunne levere raskt dersom man sier fra seg angreretten. Ved frasagt angrerett går du rett inn i oppdragskøen hos montørene. Om du ikke frasier deg angreretten tar det lenger tid før vi kan bestille oppdraget, og du havner lenger bak i køen. Nå kan det høres ut som om det har vært noen forsinkelser hos montør ved din leveranse, noe vi bare må beklage. Hadde du ikke frasagt deg angreretten ville du havnet enda lenger bak i køen, og leveransen ville blitt enda mer forsinket. Det kan også være greit for deg å vite at vi bruker de samme montørene som andre leverandører. Sier du opp hos oss og bestiller på nytt hos noen andre vil du trolig bare havne enda lenger bak i køen og forsinke leveransen av internett ytterligere. Har full forståelse for at dette er frustrerende, men det er dessverre lite å gjøre med forsinkelser hos underleverandører. Håper du har fått internett nå og at du ellers har en strålende dag videre! :) Mvh Magnus

NextGenTel har 2 195 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR