NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Modemet går ofte i heng, eller faller ut. Forsøkt meg oppdateringer uten at det har bedret seg. Hadde ikke de samme utfordringene med den tidligere leverandøren. Kjempe dårlig signaler på Wifi tale.
Har vært trofast kunde i 10år, men siste 6 mnd har det skjedd en forandring. Kundeservicen fungerer ikke,får ikke kontakt og bare vi chat som egentlig blir håpløst for min del. Problemene jeg har må forklares over tlf. Mister dessverre meg når de holder på slik 😌
Har hatt bredbånd fra Nextgentel i flere år uten nevneverdige problemer. De få gangene jeg måtte kontakte kundeservice/support hadde jeg fått kontakt og fått den hjelpen jeg trengte ganske rask... men nå var det rett og slett forferdelig dårlig. Har hatt problemer med modemet i 3 uker+, hvor jeg har måtte restarte modemet daglig, til og med opp mot 2 ganger om dagen. Ringte til kundeservice, etter å ha ventet leeeeeenge og endelig fikk snakke med en kundebehandler, så får jeg beskjed om at de ikke kan hjelpe meg fordi de ikke fikk opp kundeinformasjon av meg. De gjorde ikke en gang et forsøk på å søke opp kunden. Ble henvist blankt til å bruke app/chat for å få hjelp. Prøvde chat, men fikk rask beskjed om at de ikke kan hjelpe meg (?!) men at jeg måtte registrere sak via appen... Gikk inn på appen, registrerte henvendelsen via app med forespørsel om de måtte ringe meg tilbake slik at jeg kan forklare hva slags problem jeg har med nettet. Fikk svar ganske rask etter, men de sendte bare en laaaang standard melding om hvordan gjør trådsløs nettsignal bedre hjemme !!?? Seriøst??!! Jeg har skrevet en ny henvendelse via appen, men etter flere dager har jeg ennå ikke fått noe som helst svar tilbake... Blir nok bytte av nettleverandør etter en sånn dårlig kundeservice opplevelse.
I decided to change from Telenor to Nextgentel because of the price. Telenor has 1 months oppsigelse periode, so I canceled subscription early enough, 28.4., ordered new one with Nextgentel starting from 1.6. All looked ok. But- no sign of any activity and it was half of may. I contacted Nextgentel to ask what is going on. I got the answer that as I canceled my subscription with Telenor -and they use telenor cables- it is my mistake. In the end I was assured that they will fix it. I was waiting - and nothing. Called again, they started to move. But it was already June. 22.6. they connected me. But it did not work. I spent 2 hours on customer line trying to figure out what happened. In the end they said that they can not see my modem, I need to buy a new one as the old one from Telenor is sperret. I called Telenor, they said I own the modem and it is not sperret. I called a IT friend, he adviced me to restart everything and changed cables in slots, and it worked. I saved money for a new modem. Then begun faktura round. First faktura from Nextgentel for periode 19.5.-30.6. I remind you that I got my internet from Nextgentel 22.6. I called again the customer line, they said I am registrated as customer from 19.5. :D I asked for what exactly I am supposed to pay if my internet was provided by someone else. Then they told me to change the amount on faktura and pay only for next month. Then I got faktura from Telenor for july (!) :D. I called Telenor and asked why I got it as I am not their customer anymore and that I can send them copy of the cancelation with dates etc. I was adviced to pay faktura and wait for credit :D My god. If this Nextgentel is not going to work, I will do idk what. Terrible terrible.
Leide hus jeg nå har flyttet fra med Internett og de hevder nå at jeg må returnere utstyret selv om de ringer og spør om den nye eieren kan overta utstyret lenge før utflytting. Var også mye rot for å få åpnet linje av den forrige eieren og måtte vente i 14 dager før linje kunne åpnes selv om alt tilsynelatende var i orden. Styr unna!!!!
Helt horribelt kundeservice. Er det kødd? Så ubrukelige at de får indisk-engelske telefonsvindlere til å fremstå som engler i forhold.
Bestilte fiber, ventet i 1 måned på noe jeg aldri fikk. Tok kontakt med kundeservice og de sendte meg mesh uten godkjennelse eller i det heletatt informere at det kostet ekstra i måneden. Så nå har jeg altså gått over 1 måned uten nett. Elendig kundeservice og fikk aldri det jeg bestilte, måtte kontakte et annet selskap som kunne fikse meg fibernett innen 1 uke, som NextGenTel bruker over 4 uker på! Nå krever de 4990 kr for noe jeg aldri fikk som bruddgebyr!!! Styr unna!