NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Internett fungerer ok, men trådløs router har dålig rekkevidde. Tv-løsningen er håpløs, og låser seg flere ganger i løpet av dagen. Jeg har kontaktet kundeservice, og etter lang venting var beskjeden å resette router og tv-boks. Dette fungerer, men det er frustrerende å gjøre det daglig. Det er lite penger å spare på å bytte til dette selskapet og med dårlig kundeservice og utstyr er det bare å hode seg langt unna denne gjengen :-)
Tre dager uten nett. Jeg bor midt i Oslo se trum. Det er umulig å komme i kontakt med kundeservice. Det er corona, vi er mange i bygget som har hjemmekontor. Uakseptabelt. Velg et annet selskap om du kan.
Hei. brukte appen til adresse endring. Skjedde ingenting, Ringte inn og meldte om flytting. fikk beskjed om opp til 2 uker venting. Spurte om dette hadde med angreretten og gjøre. Det var det ikke. (Løgn nr1) gikk inn å såg på behandlingen etter 1 uke. Der stod det '' WELCOME'' Ringte inn igjen å spurte hva skjer. må ha opp nettet så fort som mulig og fikk beskjed at saken var i behandlig og blei igjen informert om at saken var merket som hasting og at det ble AKTIVERT så snart det var mulig og at dette skyltes ingenting med Angrerett å gjøre. Eg sa at VISS det var det vil eg heve angreretten slik at de kunne sende ut bestilling til EL-TEL som må mota bestilling fra nexgentel før de kan sette opp arbeidere. Eg kunne slappe av det hadde ingenting med det å gjøre og det skulle ikke ta så lang tid for en motør å Aktivere fiberen som alerede er i veggen. Eg måtte og gi beskjed at eg ikke trengte ny ruter, og nytt alt da eg HAR alt. OPS sa han og sa at det må ha vært ein feil for de hadde alerede sendt ut ny ruter og alt til meg. selv om eg hadde alt og informerte om dette i første samtale med de. Eg kunne se vekk ifra dette og de skulle prøve å skynne seg med å bestille montør til meg. I saken på min side står det at det tar opp til 2 uker før eg får beskjed om det er resterende informaskjon ang saken og at etter minimum 2 uker skal eg få den videre til neste ledd. Som naturligvis ikke er '' Welcome'' og til den delen som det står '' Prossesing'' Ringte in kl 17 den 19-02-2021 for å høre ka som skjer med bestillingen min da der har ikkje blitt gjort noenting. Da var telefonen stengt og telefonen skulle stenge kl 18. Fikk dermed ingen kontakt med de. Ringte opp idag den 20 og fikk beskjed at grunnen til at ingenting hadde skjedd er på grunnlag av angreretten som tok 2 uker. Eg sa tydelig ifra at dette fikk eg dobbelt klarert at ikke var grunnen men ifølge denne personen var det grunne. Eg informerte om at eg ikke en gang har fått angrerettskjema så angreretten har nokk desverre enda ikke gått ut. Nei det kunne hun bekrefte at ikke hadde blitt sendt ut men ho skulle høre med noen innen, Dersverre var ingen relevante arbeidere på jobb idag. (Lørdag), og ingen på vakt telefon heller. Fikk mail at leveringstid på å AKTIVERE fiberkabelen tok 4-8 uker selv om på telefon sa ho 2-8 uker. PÅ nettsiden deres står det 4-8 uker PÅ LEVERING AV Brebånd til hus som ikke har fiber lagt INN. aldrig i mitt liv har eg hatt med noen så useriøse og ubrukelige i mitt liv. En gjeng med tiltakslause folk, som jobber i eit selskap som har ingen ambisjoner om forbedring. Når man ringer de tar de opptak av samtalene for å forbedre seg selv eller til praksis seinere. eineste de gjør på opptakene er å lyge. love og gjemme fakta under '' MASSE PÅGANG'' i dagens samfunn der folk er avhengig av internett for å drive hjemmekontor med webkamera. Har bruker flere foldige tusen i Datapakker hos talkmore. Eg valgte nexgentel for de tilbydde billigere alternativ en telenor. Men når man skal være uten internett i flere mnd fordi de skal vente til angreretten går ut og vente på at en montør skal bruke 5 min i en stolpe ? da blir det ikke mye sparing når du må kjøpe flere 100talls gigabytes av telefonopperatøren din. De tilbyr ingenting i kompensasjon eller ekstratjenester. etter flere mnd med forsinket Instalasjon av fiber i tidligere hus eg bodde i trodde eg at de hadde bedre focus på tilfrestille kundene sine. men det er totalt på bunn av det som kan tilbys. Man skulle nesten tro de holder base i eit Uland så mye tull. for å toppe heile greiene er det jo 15 min ventetid på CHAT med kanskje 2-3 stk i køen.
Hold der langt unna. Vis routeren går i stykker, sender de en gammel brukt til deg. Vis du glemmer å sende routeren med sporing, må du betale full pris for router. Umulig å komme igjenom på tlf. Ringer ikke tilbake. Du får bare sms med beklagelse 2 dager etterpå. Setter opp prisene med korte mellomrom. I mitt tilfelle bare med 2 mnd mellomrom. Jeg har gitt meg det samme løfte som jeg hadde med telenor. Aldri mer kunde!!!!
Elendig kundeservice. Hvor god behandling du får hos dem avhenger HELT av hvem du prater med. Det er absolutt ingen samkjøring mellom de ansatte i dette firmaet. De er dårlige på å levere tjenester, dårlige på å ta telefonen, dårlige på loggføring i saker, dårlige på oppfølging av sine kunder. Kompetansenivået er elendig. Hold dere unna dette firmaet så lenge det finnes andre alternativer. Senest i dag satt jeg over 30 min i kø på tlf til dem, ble så plutselig kastet ut av køen, prøvde å ringe opp igjen 17.50 men fikk beskjed om at kundeservice er stengt (de skal holde åpent til 18.00 på hverdager).
Vi betaler for 200/200 linje, men ved måling (kablet) har vi ved beste måling omtrent 100/100, som regel 90/60.. Har kontaktet kundeservice mange ganger men får alltid det samme dårlige svar som "Du må måle hastighet med kabel" og "Vi kan ikke se at det er noe galt". Merkelig nok øker hastigheten til 200/200 (i noen timer hvertfall) etter telefonsamtalen.
Ustabilt, nettet detter ofte ned, må restarte ofte. Håpløst å komme i kontakt med kundeservice. Vanvittig lang ventetid. Ringer ikke tilbake når en trykker 9. Uten nett og tv pga en følgefeil etter at de har hatt oppgradering i natt. Gleder meg til nov 2021, da er det farvel!