OBOS Nett opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Førsta dagen og modemet fungerete ikke. Ta flere dager til man få noen tekniker at komme å fikse, ikke noe garanti heller.
Hei, Keyvan. Takk for hyggelig samtale. Det er godt å hører at montøren har vært hjemme hos deg, nettet er oppe, og at alt allerede er løst. Vi ønsker deg en fin dag videre. Ikke nøl med å ta kontakt dersom det er noe annet vi kan hjelpe deg med. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Borettslaget byttet fra et velfungerende Telia til OBOS openNet i fjor. Jeg bruker nettet hovedsakelig til to ting: teamsmøter og live sport. Til begge disse er OBOS openNet ubrukelig. Teamsmøtene har elendig lyd og billedkvalitet, pluss at jeg kastes ut med jevne mellomrom. Etter lengre tids frustrasjon har jeg nå begynt å bruke mobilt bredbånd fra Telia. Dette fungerer til gjengjeld utmerket. Kan tenkes at å bestille fast IP-adresse kan løse dette, men jeg ønsker ikke å bruke mer penger på denne løsningen. Til live sport er det et problem som ligner. Via tredjeparts streamer (Apple-TV) så har jeg en forsinkelse på 20 til 90 sekunder, alt ettersom. Jeg forsøkte å bestille TV-boks gjennom en av tilbyderne via OBOS openNet, en prosess som tok over to uker fordi ingen svarte på servicetelefonen til OBOS, men til gjengjeld fikk jeg to TV-bokser etter dette (trengte bare en). TV-boksen er IKKE en TV-boks som sådan, det er en streamingboks fra en av samarbeidspartnerne til OBOS, som holder stabile 50 sekunders forsinkelse på live bilder. Jeg kontaktet tilbyder (Allente) som kunne fortelle at deres bokser nok var tregere enn Apple-TV, noe som virkelig gjør deres tjenester bortkastet. Vårt nett ble anbefalt av en arbeidsgruppe bestående av borettslaget techguruer, som på ingen måte er interessert i sport, så nå sitter vi med en løsning hvor naboen på andre siden av gaten hvor jeg bor jubler 30 sekunder før ballen triller i nett for meg. Alt i alt, styr unna denne tilbyderen som pesten. Elendig brukervennlighet, null service.
Hei Kjartan, Det er utrolig leit å høre at du er så misfornøyd med vår tjeneste. Dette skal vi selvfølgelig se nærmere på og løse så fort som mulig. Årsaken til at du ble tilsendt to dekodere er fordi at Allente byttet plass på lageret sitt. Vi vil kontakte deg angående alt som har blitt skrevet her i dag etter kl. 16, dersom det ikke passer så kan du gi beskjed så kontakter vi deg igjen. Ønsker deg en fin dag og vi snakkes snart! Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Vi har hatt bredbånd fra OBOS OpenNet i 3 år. Nedetiden har vært minimal, og ved problemer har selskapet vært enkle å kontakte og innstilt på å hjelpe. Nylig røk kabelen i gården, og da var hyggelige folk fra selskapet på plass samme dag (en lørdag) og jobbet i flere timer for å gi oss nettet tilbake så fort som mulig. Vi er veldig fornøyd med stabil leveranse og rask og god service i hele vår tid som abonnenter.
Hei Jens! Tusen takk for den kjempehyggelige tilbakemeldingen, det setter vi stor pris på. Vi strever etter å gjøre vårt ytterste for å hjelpe, til og med når fiberen har røket grunnet brann på en lørdag. Veldig godt å høre at du er så fornøyd med leveransen og stabiliteten. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
(anonymisert navn) ga meg bedre, raskere, mer forståelig og ikke minst mer sjarmerende hjelp enn noen annen jeg har snakket med på lenge. Jeg vet ikke hva hun får i lønn men hun fortjener mer 🥀
Hei, Anders H. Takk for den fantastiske tilbakemeldingen. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å dele din positive opplevelse med oss. (anonymisert navn) vil bli veldig glad for å høre at hun ga deg en bedre, raskere, mer forståelig og sjarmerende hjelp enn du har opplevd på lenge. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Møtte en kunnskapsrik, positiv og tålmodig kar som veiledet meg gjennomhele prosessen. Fikk mer hjelp enn hva jeg hadde forventet. Jeg er veldig fornøyd og må berømme tålmodigheten. Hjertelig takk for hjelpen
Hei, Mette L. Takk for den flotte tilbakemeldingen. Vi er glade for at du fikk mer hjelp enn forventet. Vi setter stor pris på din tilbakemelding og takker for at du deler din erfaring. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Fornøyd med hastigheten, måtte bestille forsterker for å få dekning i hele leiligheten.
Hei, Mariam. Takk for tilbakemeldingen. Vi er glade for at du er fornøyd med hastigheten. Manglende signaler i leiligheten skyldes ofte tykke vegger, stor avstand til ruteren eller strukturelle hindringer. En forsterker hjelper med å sikre dekning i hele leiligheten. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet
Meget fornøyd! Fikk hjelp av kundeservice med installering av ny ruter, har aldri hatt så raskt nett før.
Hei, Aleksander. Så godt å høre at du er fornøyd og at kundeservice kunne hjelpe deg med å installere den nye ruteren. Det er fantastisk at du nå har raskere nett. Med vennlig hilsen Maria | OBOS OpenNet