Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bra, men prisen økte voldsomt etter det første året.
vært uten stabilt nett og langt ifra hastigheten de garanterer siden 23.juni. Har ring å klaget på de sikkert 20 ganger, men det er ingen i Telenor som tar grep om saken. Anbefaler ikke til noen med de erfaringene jeg har fått. hadde bredbånd 200/200 med garanti på hastighet, jeg hadde 30/30 når hastigheten ble testet og signalet er veldig ustabilt og kobler seg fra hele tiden.
Burde ikke hatt 1 stjerne. Elendelig kundesevice, tar ikke ansvar for egne feil, retter ikke opp egne feil, lurer folk for penger og fakturerer feil gang på gang. Holder ikke avtaler. De kommuniserer heller ikke sammen og man blir satt over ørten ganger før man får snakke med riktig person, som heller ikke klarer å gjøre rett og man må ringe inn igjen gang på gang. De kan også finne på å legge på i øret på en, ekstremt ubehagelig opplevelser med kundeservice. Dette er GJENTAGENDE med Telenor. Velg annen leverandør om mulig. HATER Telenor.
Jeg har en 300/300 5G nett fra dem. Av og til mister den download speed at jeg får bare 1-15mb download speed på flere timer. Noe som er uakseptabelt spesielt når man betaler premium pris for abonnement. Eller funker den bra når den fungerer som normalt.ø, men ikke alltid.
Hei! Ikke så godt å si noe konkret her uten å vite nærmere detaljer, men her høres det ut som at en enkel restart av ruter\fiberboks bør være nok hvis dette er en problemstilling som er lik for alle tilkoblete enheter. Utgjør dette heller ingen endring og hastigheten er like lav selv ved test over kabel, er dette noe som må undersøkes nærmere av teknisk avdeling på 915 09000.
Opplever nettet som ustabilt og i tillegg det er dyrt!
Hei! Gjelder dette primært trådløst nett er det en rekke faktorer som spiller inn for hva slags hastighet du ser, og her vil alt fra avstander\vegger\etasjer mellom deg og ruter, samt annet elektronisk utstyr hos deg eller nabo kunne påvirke hvor godt eller dårlig signalet fra ruter farer. Dette er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser, hvor det er lite vi kan bistå med for å endre dette. Skal du utføre en test som bekrefter hva linjen yter bør du teste med kabel direkte i ruter, påse at ingen andre enheter er på som kan dra båndbredde mens du tester, og du bør teste til litt forskjellige tidspunkter i løpet av en dag for et snitt da èn enkelt test ikke sier allverdens. Du vil nok også se at om du prøver forskjellige nettsider for hastighetstest vil også resultatet variere i stor grad, og er ingen garanti for hva linjen leverer men heller å anse som et godt estimat. Ta gjerne en kikk på tipsene rundt hastighet som du finner på denne siden : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/test-av-hastighet/ Opplever du like dårlig hastighet også med kabel er et triks å teste direkte i fiberboks, slik at man omgår ruter som potensiell problemfaktor. Er det da like dårlig er det et godt tegn på et linjeproblem og da har vi ikke annet valg enn å henvise deg tilbake til teknisk avdeling for en feilmelding.
Telenor tar altfor høy pris. For oss som kun benytter normalt internett er det for dårlig alternativer. Jeg behøver ikke alle ekstratjenestene.
Telenor bærer enda preg av å være det gamle statsmonopolet. Veldig nær mafiavirksomhet. Men så skal jo de enorme lønningene til sjefene der betales av kundene. Som etter min mening i beste fall ikke vet hva de gjør når de blir kunder hos Telenor.
Fungerte bra ca 1 år, men nå er det veldig tregt nett. Betaler for 500Mb/s. Telenor leverer 75Mb/s.
Hei! Hei! Gjelder dette primært trådløst nett er det en rekke faktorer som spiller inn for hva slags hastighet du ser, og her vil alt fra avstander\vegger\etasjer mellom deg og ruter, samt annet elektronisk utstyr hos deg eller nabo kunne påvirke hvor godt eller dårlig signalet fra ruter farer. Dette er radiosignaler som påvirkes av sine omgivelser, hvor det er lite vi kan bistå med for å endre dette. Skal du utføre en test som bekrefter hva linjen yter bør du teste med kabel direkte i ruter, påse at ingen andre enheter er på som kan dra båndbredde mens du tester, og du bør teste til litt forskjellige tidspunkter i løpet av en dag for et snitt da èn enkelt test ikke sier allverdens. Du vil nok også se at om du prøver forskjellige nettsider for hastighetstest vil også resultatet variere i stor grad, og er ingen garanti for hva linjen leverer men heller å anse som et godt estimat. Ta gjerne en kikk på tipsene rundt hastighet som du finner på denne siden : https://www.telenor.no/kundeservice/internett/test-av-hastighet/ Opplever du like dårlig hastighet også med kabel er et triks å teste direkte i fiberboks, slik at man omgår ruter som potensiell problemfaktor. Er det da like dårlig er det et godt tegn på et linjeproblem og da har vi ikke annet valg enn å henvise deg til teknisk avdeling på 915 09000 for en feilmelding.
En kjøpsopplevelse med problemer fra start til slutt. Installeringen var forsinket med 3 mnd. Telenor tok ikke ansvar som kontraktspart, og forsøkte å gjemme seg bak underleverandører. Mye tid brukt på telefonkø og kundeservice. Fryktelig mye styr. Null oppfølging fra telenor. Kundeservicen er langt under para. De sier ja og ha og følger ikke opp problemene man melder inn, uansett hva det er. Problemer som oppstår er mange. Vanskelig å finne epostadresse, så man kan ha ting skriftlig,- som er helt nødvendig med dette selskapet. Ble beskyldt for løgn og latterliggjort når de ikke leverte etter avtale. Hver e-post blir besvart av forskjellige kundebehandlere, og det finnes ikke tråd eller oppfølging i saken. Der var merkelig, det virket som om hele Telenors skare av ansatte i kundeservice var tilbakestående. Det kan jo ikke være tilfelle, mulig telenor har det som policy å spille dum slik at de ikke holdes ansvarlig? Veldig rart. Hastigheten var elendig selv om jeg hadde bestilt 1000/1000. Mye lasting, og ventetid. Har i dag 300/300 av annen leverandør og opplever ingen problemer. Telenor var imidlertid veldig god på å følge opp prisjusteringer,- opp da selvsagt. De var helt formidable på å sende faktura. Inkasso ble også sendt på faktura som skulle krediters, og som da selvsagt var påklaget. Ved hvert problem som oppsto tok det ca. 6-7 e-poster for å få rettet det. Det måtte alltid trues med klagenemnd. Utrolig slitsomt å ha kundeforhold hos Telenor. Aldri mer.
Alt for dyrt og med mindre man binder seg 12mnd så koster det 1560,-. Samtidig som at bredbåndet er ustabilt og kutter ut flere ganger i måneden.
Har aldri opplevd mer ustabilt nettverk. Detter ut til stadighet, flere ganger i uken.
Forholdsvis rask respons om man har en feil, men Telenor endrer priser og forsøker å hjemme seg bak at man skal få bedre kapasitet (selv om jeg ikke har bedt om det - eller har behov for det). Lite flinke til å varsle prisoppgang i forkant.
De sa jeg skulle få mye bedre nett hjemme. Eneste forskjellen er nedlastnings hastigheten. Alt annet ble forsåvidt bare værre. De sa det skulle være dag og natt forskjell som er en løyn. Veldig skuffa over dette
Nettet hopper inn og ut hele tiden. Når vi først er på, fungerer det fint, men håpløst når det ikke er stabilt i det hele tatt.
Det kom en Telenorselger på døra med et tilbud som var akkurat fristende nok til at vi slo til, 2 år med 50% avslag. Avtalen ble inngått i slutten av april og vi ble lovet å være i gang innen juni. Men installatøren ringte og sa at de ikke kunne før 8. juni. Telenor sa jeg kunne ha et mobilt bredbånd i mellomtida. Men jeg måtte kjøpe 4g-ruter selv. Dette abonnementet viste seg å være et mobilabonnement i stedet, så vi hadde plutselig en begrensning på 100 GB i måneden som fort ble brukt opp. En uke før installasjon sender installatør melding om at de ikke kan installere før 6. juli. Tok kontakt med Telenor igjen, som stort sett sa "det var trist". 6. juli kom beskjeden om at montøren var syk, og at de skulle ta kontakt for ny dato. Det skjedde aldri. I slutten av juli, ga jeg Telenor to ukers frist til å installere innen 4. august, hvis ikke ville jeg heve avtalen på grunnlag av for sen levering. Svaret var noe sånt som "det var trist, ta kontakt med installatør og finn en ny dato". Jeg svarte at det ikke var godt nok og at det er leverandør sitt ansvar å levere og ikke kunden. Fikk da svar om at de hadde tatt kontakt med leveranseavdelingen. Etter det hørte jeg ingenting, hverken fra Telenor eller installatør. Fristen har gått ut og jeg har gitt beskjed om at jeg har gått tilbake til forrige leverandør og at avtalen er hevet, men de har ikke svart en gang. Dette her var helt bedregelig, og Telenor fortjener all dårlig omtale de får. Aldri igjen, de er svartelistet i vårt hus!
Etter xx antall telefon samtaler til telenor så velger jeg heller å si opp hele driten. Ventet i 3 uker på at telenor skal sende min ordre videre til ELTEL som de samarbeider med ang fiber. Ringt gjentatte ganger og hver gang får jeg forskjellige beskjeder, alt fra at ordre er sendt til at ordre står som åpen sak.... Ikke nok med det, men fakturaer renner inn med flere forskjellige hastigheter og annen pris enn avtale.. Useriøs bedrift med latterlig elendig kundeservice. Om du ønsker å ha det godt med deg selv, ja da styrer du unna denne møkka.