Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telenor Bredbånd
2.2
897 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
897 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#64
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#64 av 67 fiberleverandørerer
12%
Forferdelig
12% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 897 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
64
52
100
139
542
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Montør kom ikke

Omtale av  Gm

Ringte kundeservice når montøren aldri kom eller kontaktet for avtalt tid som Telenor sa de kom, Telenor Kundeservice som jeg snakket med er hyggelige :) De ga meg nummer på montøren, brukte rundt under 2 timer for å få kontakt, hyggelig kundeservice der og :) De fortalte meg at Telenor aldri hadde avtalt de med noe som helst av montering, jeg trenger sårt internett pga skole-undervisning... Har brukt over 1 måned for å få internett i hus, pga første gang jeg bestilte forsvant bestillingen i systemet, så jeg måtte bestille på nytt...

Elendig kundeservice og øker prisene ofte

Omtale av  Rasmus

Det å komme i kontakt med kundeservice kan du bare glemme. Du må gjennom et oppsett og trykke på et titals knapper på nettsiden deres for å finne fram til kontakt oss og så lese at det kun finnes kundeservice via telefon. Ellers om problemet ditt gjelder et spesifikt problem så kan du hende du får opp et epostskjema med 3 dagers svartid, etter å ha trykket deg gjennom flere sider. Andre vanlige selskaper har telefon, epost, chat, facebook. I tillegg er det jo de dyreste abbonementene på markedet og de øker prisene ofte.

Bergen Fiber svikter. Telenor leverer.

Omtale av  Dan H

Har hatt et helv.... med Bergen Fiber. Etter dem installerte fiber, funket ikke signalene fra deres sendere. Dem sendte ikke ut fagperson, men skulle likevel ha betalt dobbelt. -) Uten Telenor, ville mine leieboere flyttet forlengst. Jeg gir Telenor maks stjerner fordi jeg er ekstra glad dem leverer.

Grusom service og dårlig nett

Omtale av  Ottern

Har fiber og Tv fra telenor, men tv har jeg ikke sett noe til. Nettet er ustabilt og lever sitt eget liv. På tross at jeg er kablet rett i ruteren med god kabel får jeg ping godt over 30ms og under 1/3 av farten jeg betaler for. Service er frekke og bryr seg ikke en døyt. Da jeg hadde trøbbel med fiberboksen måtte jeg få en kamerat til å fikse det ettersom telenor aldri gjorde noe med det.

Elendig service og frekke kundebehandlere

Omtale av  Paul

Vi har hatt mange telefoner i mange timer med Telenor angående problemene våre med nett og på TV. Hver eneste gang blir en møtt av ufine og lite kompetente folk. Dette tar på I den grad at den blir irritert og utålmodig og ønsker en løsning. Mens vi får beskyldninger om at feilen er oss, Vi har gjort noe feil, eller at det er så mange ting som kan være feil, sånn at de ikke kan finne ut av. Tre av fire telefoner i dag gikk ut på dette. Mens den fjerde telefon i dag fikk vi opplyst at dét var en feil på linjen og dette skulle nå blir meldt inn og fikset. Tonje som hun het, gjorde den jobben hun burde og som vi håpet på. Mens de tre andre får rett og slett stryk karakter og er virkelig på feil plass. Jeg bruker selv Altibox på mitt andre hus og der er det aldri sånne problemer. Og er det noe som helst så blir det ryddet opp med en gang.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fungere perfekt

Omtale av  Geir A

Fikk installert trådløst bredbånd på hytta i sommer (2021). Fungerer helt topp. Hyggelig installatør som monterte så fikk best mulig signal og dekning. Kan anbefales. Litt høy månedspris til å være på hytta da hjemme abonnement ( annen leverandør) med 6 ganger hastighet er rimeligere. Telenor har best dekning i dette landet 😊

Ingen hjelper deg når bredbåndet ikke fungerer.

Omtale av  Britt

Vi har hatt problem med bredbånd i flere mnd og har skiftet ruter og modem. Dette hjalp ikke. Så fikk tvn problemer med nettilgang også og modemet sto og koblet ut og inn. Det var ikke on line . Masse tlf til kundeservice der du møter uforskammede ansatte som ber deg trekke ut kontakten til utstyret. Det var en kamp å nå gjennom for å få teknisk hjelp for å teste ledninger til huset. Følelsen av å ikke bli tatt på alvor når du bruker timer på å nå fram i tlf kø er stressende.Når det endelig kom en tekniker for p finne feil, fant han en kortslutning utvendig som ble fikset og så dro han. Modemet kobler seg inn og ut fremdeles.Reklamerte på reparasjonen men da må det gå tre virkedager før noen vil bestille ny teknisk hjelp.

Helt krise - Norges verste service

Omtale av  Bjørn A. B

Vi bestilte bredbånd via fiber den 10.mai 2021 og har etter over 70 telefonsamtaler med både Telenor og OneCo samt måneder etter installatør endelig kom, ennå ikke fått signal. Ingen vet hva de holder på med og ingen vet hva de andre gjør. Blir servert ulike forklaringer ved hver henvendelse. Dette er den verste kundehåndteringen vi noen gang har vært med på. Helt krise.

Dyrt, dårlig og ikke konkurransedyktig

Omtale av  Lars

Telenor prøver å konkurrere med Altibox og feiler på de fleste måter. Kort fortalt så er Telenor dyrere, samt de leverer en vesentlig dårlig TV tjeneste (T-we). De skal ha månedlig leie av alle bokser på toppen av alt. Hastighet leveres (350 Mbit) som forventet, men priser hadtigheten høyere enn Altibox sin 500 Mbit! Det virker for meg at Telenor ikke er vant til å konkurrere mot andre fiberleverandører. Vi trodde vi var heldig som har hus med 2 fiberkabler inn. Men den har ingen verdi når de overpriser seg til de grader.

Stabilt ustabilt. Svindyrt og blir dyrere og dyrere.

Omtale av  Vegard

Hatt telenor bredbånd i 6 år, blir dyrere og dyrere, men konkurrentene blir billigere. Tv+bredbånd koster 100kr mer enn kun bredbånd, ingen vil ha TV i 2021, i alle fall ikke en tv-boks eller t-we man må leie. Kundeservicen er lang ventetid på, og man må ringe flere ganger til forskjellige avdelinger om man har problemer, ingen snakker med hverandre hos telenor, de bare videresender deg.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Hårreisende dårlig.

Omtale av  Samuel U

Forferdelig kundehåndtering. Har hatt problemer med nettet, skulle få xmåneder fri bruk sa de til meg på tlf, samt gratis etablering på nye adressen jeg skulle flytte til. Jeg ble allikevel fakturert for alt og fikk beskjed i etterkant at jeg må påse å få alle tilbud skriftlig fra dem da de ikke kan ta ansvar for hva deres kundekonsulenter sier... Så ikke bare er det 1t venting for å prate med dem, men de har tydeligvis ingen tyngde i hva de sier. Jeg bytter leverandør helt klart, og etter mange andre dårlige opplevelser opp gjennom med dem kommer jeg til å fraråde alle på min vei å bruke Telenor. men denne tok kaken.

ELENDIG!!!!

Omtale av  Jon

I går slo lynet ned her, og det gikk utover internett her hjemme som er levert av Telenor. Så jeg og min familie er uten Tv og internett. Det viser seg også at Telenor ikke begynner feilretting før 3’dje virkedag og det var ikke sikkert de rakk til det heller. Kundeservice viser ingen velvillighet til noen ting og sier bare at sånn er det. At Telenor ikke har noen på vakt i helger og helligdager er jo helt bak mål. Så anbefaler ikke Telenor til noen. Så de får 0 og stryk på alt fra meg/oss hvertfall.

Dårlig

Omtale av  Misfornøyd K

Internettet er helt elendig etter Telenor skulle «fikse det». Det verste jeg har vert borti, hvorfor betale for noe så ikke funker? Hva som kan bli bedre er å faktisk gjøre slik at i internettet funker. Misfornøyd, har aldri hatt verre internett før. Anbefales ikke! Med mindre du vil betale for mye for noe som ikke funker.

Søppel

Omtale av  Johan

Fryktelig dårlig. Ustabilt, faller ut ofte og lenge. Kundeservice er en vits. Om mulig anbefaler jeg alle å styre langt langt unna Telenor.

Parasitter i bredbåndsmarkedet

Omtale av  Andre

Skulle overta et abonnement i fra huseier i kollektivet vi bor i. Det viste seg å være særdeles vanskelig. Var i kontakt med 6-7 kundebehandlere som lovet forskjellige ting, ga forskjellige priser, løy om hvilket abonnement de kunne gi, svarte plutselige ikke på e-post, hadde hoven og arrogant tone på telefonen og som overhodet ikke var innstilt på god kundeservice. Det verste var følelsen av å måtte få hjelp av telefonselgere som ikke var ute etter og hjelpe, men å hefte vårt nye abonnement på deres egen provisjon. Oppsummert opplever jeg Telenors kundeservice til å ha totalt fravær av integritet, arbeidsmoral, empati, service og logikk. At de i tillegg monopoliserer i Norge gjør at de kan sammenlignes med Sovjetunionen eller kommunist-Kina.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

8 dager uten internett og får ikke hjelp

Omtale av  Hilde

Har mistet internett og har snakket 8-10 ganger med telenor, de sender saken over til teknisk som er en lukket avdeling man ikke har mulighet til å kontakte! Verken meg som kunde eller kundebehandler.. teknisk avdeling hører man ingenting fra og nå har de sendt saken på nytt og da har de nye 3 dager før saken skal være fikset. Da blir det 11 dager uten internett eller TV!! Har spurt etter telefon nummer til en overordnet eller til teknisk, det har de ikke! Er utrolig at Telenor kan ha en sånn elendig service i 2021😖

Telenor Bredbånd

Har tilegnet profilen
Telenor Bredbånd deltar på Bytt.no

Telenor Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telenor Bredbånd besvarer ikke omtaler

Telenor Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telenor Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Telenor Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR