Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hele Telenor sin organisasjon er gjennomsyret av selgere og kundeservice som har lag på lag med løgner. Du får ikke det du bestiller. Plutselig sitter du med en dårlig avtale du aldri har bedt om eller godkjent. Selv om du dobbeltsjekker, trippelsjekker før avtale inngåelse ender du opp med en dyr og dårlig avtale. Styr unna!!
Stabil og rask bredbåndløsning sammen med kabel-TV
Jeg har byttet fra kollektiv avtale for sameie med coax til privat avtale med fiber. Kundestøtte trenger bedre underlag enn de har per idag for å kunne svare på hvordan dette fungerer for ulike sameier. Når først disse usikkerheten var luket ut så fungerte Telenor og installatør (ElTele) helt supert. Veldig glad for at alt kom på plass raskt og smidig.
Besilte telenor fiber med tv boks. Jeg hadde allerede altibox, men ville prøve noe nytt. Problemene startet opp helt i begynnelsen av bestillingen. Jeg ble lovet 3 mnd gratis abonement. Jeg sa jeg vil ha det skriftlig, men fikk ikke det. Videre når de skulle innstallere kå angitt dato kom en montør. Han sa at han ikke fikk koplet til internett fordi han var alene og de måtte være 2 stk for å kople i stolpe. Jeg sa at det var jo nettopp lagt fiber for telenor her slik at de burde vite det. Da jeg snakket med kundeservice på telenor sa de at siden det har vært så mye tull, skulle jeg få 3 mnd gratis og jeg skulle slippe å betale kr 1990 for installasjon. Jeg skulle da bare ringe dem tilbake etter at linja var ferdig oppkoplet (det sa de flere ganger) Jeg trodde da alt var ok. så kom installatørene etter noen dager og innstallerte oppkoplingen etter sterkt påtrykk fra meg. I dag fikk jeg en e post fra telenor kundeservice at jeg må betale installasjon. Jeg ringte telenor og snakket med en dame. Hun ville ikke høre på det jeg sa og jeg spurte om de kunne se på loggen deres. Hun ble da uforskammet sint og sa at hun ikke vil snakke med meg, så la hun på. Jeg ble da irritert og ringte tilbake. Jeg snakket da med en mann. Han var også lite imøtekommende og sa jeg fikk gjøre som jeg ville, og la på. jeg ble da forbannet. Jeg har jo bestillt samme produktet til hytta, noe jeg nå vurderer å la være. så kom installatørene etter noen dager og innstallerte oppkoplingen etter sterkt påtrykk fra meg. De har løyet meg rett opp i ansiktet og ledelsen bør involveres i dette. Det er ikke morsomt å bruke så masse tid på å klage til klagenemda som telenor sier at jeg nå skal gjøre og bruke masse tid på det som ny kunde. Hva tror dere om telenor???? Min mening er at telenor her må stå for det de har lovet og de må gå gjennom sine selgeres oppførsel.
Har fiber og tv fra Telenor, oppleves noe mer nedetid en forventet. Men det største problemet er selgere fra selskapet, jeg har reservert meg mot telefonsalg, dette omgår telenor, med og ringe og spørre hvordan bredbåndet fungerer, uten at det er noe reelt ønske om og få tilbakemelding, det kommer fort over til et fantastisk mobilabonnementet som er fremtidsrettet og derfor dyrere en den oppratøren jeg har i dag noe de prøver og legitimere med lagring i skyen og Telenor dekning, seriøst telenor hadde dere holdt dere til kun 1 forsøk på og selge dere inn på mobil abonemang gjenom at jeg er fiber kunde hadde jeg ikke skrevet om det, men en periode ringte dere hver 2 månde hvor jeg eter vært først takket nei til mobil abonemang etter at dere presenterte dere og ba dere om og fjerne meg fra fremtidige abonemang salg. det posetive er at dere sist uke bare skulle selge meg oppgradert hastighet på fiber noe jeg egentlig overhode ikke trenger, det var 3 måneder gratis mot at sa opp innen denne tiden, takket ja for selger lovet og sende en link på mail som en kunne si opp denne oppgraderingen med, den linken kom aldri. Kan love at jeg kommer til og si opp både tv og bredbånd når jeg først finner ut hvor det skal gjøres lovet link i mail var dråpen for meg, må finner en mer seriøs levrandør
Nok en gang så klarer ikke Telenor å registrere betalt faktura, og resultatet er at jeg er uten internett nok en gang. Det er tredje gangen de klarer dette, og betalingen har skjedd i god tid før forfallsdato. Og resultatet? Det tar opptil to døgn å få tilbake internett. Styr unna!
Telenor sitt modem faller ut hver uke eller mer, Telenor mener det er routeren, som er ny for n'te gang. Brukerklagenemda neste. Deretter påvirke sameiet til å bytte VEKK fra Telenor
Har bodd i kollektiv med Telenor Internett i cirka 2 år nå. I denne perioden har det vært problemer med Internett hvor ruter eller modem må byttes ved tre tilfeller. Lange køer for å nå kundeservice, blir sendt til feil avdeling og feil diagnose av hvilket utstyr som er ødelagt. Modem og ruter som de sender er av lav kvalitet og telenor kan ikke anbefales for noen.
Telenor klarer ikke å levere. Bruker du en ruter som ikke tilhører Telenor eller dens leverandør så prøver de å få deg til å "oppdatere" din egen ruter for å kunne gi Telenor tilgang. Den trådløse bredbåndsantennen frakoblet nettverket og selv om de er tilkoblet antennen kan de ikke starte den på nytt og ber deg gjøre det. De lever også kke hastigheten de har fått beskjed om å levere. Selv om det står i kontrakten at de kan levere opp til 100 Mbps så trenger de bare å levere det i kanskje 5 sekunder på en måned. Det er ren svindel.
Fikk tråløst bredbånd i juli -21, og har hatt masse problemer med nettilgangen. Antennen er satt opp feil, og Telenor viser ingen vilje til å rette opp dette. Vi er mer offline enn online, ikke greit når men har hjemmekontor. Det er som å stange hodet i en vegg, du kommer ikke forbi kundeservice. Der sier de at det skal komme en montør i løpet av 1-2 virkedager, og at de har purret på firmaet som skal utføre service. Det er nå 2,5 uker siden vi meldte inn feil siste gang, det skjer ingenting!
HEEEELT elendig kundeservice som nekter å åpne nett SELV om vi har betalt fordi "det er prosedyre"...
Ruteren slutta å fungere og får opplyst om at det kun er mulig å få hjelp i kontortid fra mandag til fredag. Da skal i alle jeg finne en annen leverandør av bredbånd!
TV og Internett har vært nede nå i 42 timer! Ny melding om rettetid satt om nye 18 timer. De skriver at det er en kjent feil, så hvis feilen er kjent så må det være enkelt å fikse/rette? Begynner å tro at Telenor ikke akkurat ansetter de skarpeste "kniver" i skuffen. Kanskje de har underleverandører som er ubrukelige? Alltid på nett MY ASS!
Kobbernettet skal nå fases ut og et stort antall internettbrukere må finne en ny løsning for sin internett tilgang. Telenor tilbyr enten fiber eller såkalt trådløst bredbånd. Det viser seg nå at valget mellom disse to ikke er reellt. I strøk der fiber er etablert nekter Telenor meg i praksis å velge trådløst bredbånd. Det medfører at jeg som eneste mulighet må kjøpe meg inn i en privat eid fiberkabel som ligger i nabolaget, til en kostnad på 20-30 tusen, hvis ikke mer. Jeg mener at Telenor her støtter opp om lokal grådighet og lar mindre bemidlede kunder i stikken.
Over en uke siden fiberen ble gravd over av en nisse neddi her, å Telenor sine underlevrandører klarer ikke å utbedre feilen. Telenor kan heller ikke fortelle meg om noen er på saken. Alle på kundeservice meddeler at det ikke er noe de får gjort noe med etc. På facebook får jeg tilbakemelding om at de er for store til at de kan ha døgnbemanning siden de har for mange kunder... Gratulerer med den logikken. Nå er det fredag ettermiddag, å relacom på oppdrag for telenor klarte ikke løse det før 16:00, så da har vi ikke fiber igjennom helgen, denne helgen heller.
Jeg kan absolutt ikke anbefale Telenor som nettleverandør slik som det er nå. Det er bestandig noe tull og problemer i deres ende, servicen er dårlig, internettet faller ut og det virker som det alltid er noe som ikke er som det skal være. Helt skammelig! Vi sitter rett og slett og betaler for noe vi ikke kan bruke, og mobilregningene stiger langt over det de burde kun fordi vi må bruke mobilnettet når WiFien streiker. Det er rett og slett latterlig.