Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Etter over ett år som kunde med periodevis ustabilt nett, ryker hele nettet på mandag denne uken. Etter kontakt med en forsåvidt hyggelig medarbeider i telenor, fikk jeg beskjed om at dette skulle de ordne. De hadde ledige teknikkere i mitt område allerede neste dag, og dette skulle ordnes neste dag, eller seinest etter 2 dager. Nå er det fredag, det er fortsatt ikke nett i huset, og de sier at de ikke får ordnet det før godt over helgen. Ved kontakt ved kundeservice møter jeg liten forståelse, og heller ingen tilbud om noen form for kompensasjon. Aldri vært borti lignende, og forstår meget godt at de jevn over har forferdelige tilbakemeldinger
Telenor er noe av den værste drittbedriften man kan få tak i. Anbefaler Chili mobil, en bedrift som ikke flår kundene sine. vi byttet dit nå de la ned kobberlinjene til boligen på èn måneds varsel og begynte å kreve at vi bestilte det mye dyrere (og trafikkbegrensende) mobile bredbåndet dems. Merk at denne korrupsjonsdømte bedriften bruker milliarder i utlandet, men har ikke råd til å vedlikeholde internett til sine eksisterende norske kunder. Ligg unna!
-Melder til Telenor at bredbåndsruteren de har solgt meg er ustabil. Får til svar at det gidder de ikke gjøre noe med men jeg kan leie en ny for enda flere penger. Fikse eller erstatte den jeg allerede har betalt for er ikke et tema. -Forklarer at det ikke er interessant, da kjøper vi heller annen ruter eller bytter leverandør. "Ok. Da får du gjøre det." er svaret. Tenker vi bytter privat og tar en prat med IT-ansvarlig i vårt firma. De 3500 abonnementene vi betaler for kan vi uten problem flytte til en bedre leverandør.
Ble forespeilet et veldig godt resultat ved bytte fra kobbernett til mobilt bredbånd. Resultatet ble imidlertid et tregt internett, som gjerne ikke åpner sider/nettsteder som før var raske å åpne. Ved klage ble jeg gjort kjent med at min kobberlinje var sanert. Har enda ikke fått tilbakemeldig fra klageavdelingen (?).
Telenor lover at en blir tilbudt "ny og framtidsrettet løsning, og opprettholder eksisterende tjenester frem til ny er klar og fungerer" mens de faser ut kobbernettet. Med utfasingen kom en bevilgning på 50 millioner i statsbudsjett til utbygging til husstander uten tilbud om bredband basert på kobbernettet der det ikke finnes annet tilbud for bredband på kommersielt grunnlag. Telenor har ikke bare latt vær å tilby "nye løsninger", de har også vært HELT ute av stand til å gi svar på hva vi skal gjøre når vi nå står uten kobberlinje og 4g. Ved første kontakt i September, ville de ikke snakke med oss - og viste til at de kun var "underleverandør", til tross for at Telenor hadde pålagt alle som leverte interenett via deres kobberlinjer å si opp sine kunder. Kontaktet de pånytt, og de "oppretta sak" på dette 13.desember, med lovnad om å bli kontaktet innen syv dager. Det skjedde ikke. Kontaktet de pånytt 23.januar, de oppretta igjen "sak" med lovnad om å bli kontaktet innen 14 dager. Kontaktet de pånytt i dag, 21 dager senere, hvor første kundebehandler sier hun skal undersøke saken - setter meg på vent, og deretter legger på. Andre kundebehandler var heldigvis mer behjelpelig, samt vennligere enn samtlige av de jeg tidligere hadde vært i kontakt med, men kunne ikke hjelpe. Telenor har tydeligvis aldri hatt noen plan for hva de skal gjøre med kundene som faller utenfor kommersielt tilbud når kobbernettet fases ut. Dette er kynisk behandling av mennesker i distriktsområder! Internett er en elementær del av moderne infrastruktur, noe Telenor - til tross for å være i en "moderniseringsprosess" ikke ser ut til å ha forstått omfanget av. Jeg er sjokkert over Telenors behandling av denne saken, og den nærmest totalt fraværende kundeservicen de har utvist.
Ustabilt nettverk. Spesielt etter klokken 2200. Vi får virkelig ikke det vi betaler for..
Betaler for hastighet 150/150, har for øyeblikket 2,5/70. Har hatt 5 telefoner til kundeservice de siste 3 dagene uten at det skjer noe. Kommer ikke videre. Blir ikke tatt alvorlig. Sender ikke folk for å se på det.
Jeg må ringe telenoreksperten til 26kr minuttet for å få helt grunnleggende teknisk hjelp. Jeg er låst ute fra å administrere routeren min da WPA passord ikke fungerer. Resette hjelper ikke siden telenor laster inn gammel config sentralt etter jeg resetter den lokalt hos meg. Kundesupporten er helt ubrukelig på tekniske ting og burde egentlig endre navn til fakturasupporten.
Fikk tilbud om 3 mnd. gratis oppgradering av bredbåndet fra 75 til 150 Mbps. før jul i 2019. I går kom det en faktura i posten på nærmere 200 kr. Tok kontakt med Telenor kundeservice og fikk da vite at jeg måtte betale fakturaen som så skulle bli refundert siden. Fakturaen var tillagt et papirfakturagebyr på hele 79 kr. som en ikke får refundert. Da er tilbudet ikke lenger gratis samtidig som en får ekstra arbeid med å betale en faktura med et laaaangt kid-nr. for noe som ble lovet å være gratis. Lureri kaller jeg dette for. Styr unna Telenor for de er dyr og dårlig! Det er nok ikke uten grunn at de ligger på bunnplass på Bytt.no!
Fikk en telefon like før jul i 2019, om at kobbernettet her skulle avsluttes rett over nyttår. Hvis jeg ikke tok Telenors nye internettløsning, kunne jeg risikere å bli uten nett i jula, så da bestilte jeg mobilt bredbånd. Det innebar at jeg måtte kjøpe en ny ruter for 2800kr (!) Jeg syns det var j#%lig dyrt, så jeg bestemte meg for å benytte meg av angrefristen og si det opp. Nå har januar 2020 gått, og kobbernettet finnes fremdeles, ingen av naboene har blitt kontaktet om at kobbernettet avsluttes heller. Telenor har blitt så simple og grådige at de juger for sine kunder. Fra nå av er jeg ferdig med Telenor for alltid, svindlere holder jeg meg langt unna.
Det er mange grunner til at jeg opplever Telenor som verstingen blant leverandører. - Gpon fiber passiv og ikke aktiv access. - Ingen mulighet for fast ip. - Multimodemet med skybasert konfigurasjon legger beslag på port 80 eller alternativt 8080, skal du bruke begge selv har du et problem Telenor ikke er villig til å løse. - Telenor er ikke villig til å dele informasjon om iptv, det er da umulig å benytte egen ruter i kombinasjon med iptv. - Elendig kundeservice. Absolutt total mangel på kompetanse på hva dem selger. - De dynamiske ipadressene Telenor bruker er det ikke mulighet for å endre PTR for og adressene er svartelistet for utgående smtp. Søppel over hele linja
Har blitt for dyrt og får ikke den farten du betaler for. Har kobberkabel til huset.. Bare et tidsspørsmål før det legges ned.
Etter Canal Digital, ble det Telenor. Hvis du syntes Canal Digital var dårlig, så er Telenor ennå værre, kan ikke kalles moderne bredbånd da de gang på gang etter laaaaaang tid ikke klarer levere i nærheten av de hastigheter man har krav på. Har klaget og klaget og ingen som er kyndige på kundeservice, og jeg som kan data vet at utsyret mitt er 100% kompatibelt, vet hvordan jeg skal sjekke hastigheter på linjen direkt med kabel fra modem ennå så spør de fra en liste de følger som de ikke har greie på selv hva betyr! Ja ja! Sist gang viste det seg at det var montert noe feil innvendig her ennå mente de at det var jeg som hadde utstyr som ikke var godt nok, kompetansen er helt på bånn, legger skylden over på andre hver gang, tar ikke ansvar. Nå er hastigheten nede i 60 MBPS skal ha 300MBPS, håper dere som leser forstår at dere bør holde dere langt unna hvis dere kan, saken går til forbrukerrådet, får man ikke det man betaler for har man krav på prisreduksjon eller kompensasjon.! STYR UNNA!
Den nye Telenor routeren som markedsføres massivt, klarer ikke å gi dekning i samme etasje om du er mer en 8 meter unna i åpent landskap.
Fikk nytt mobilt bredbånd som skulle være så bra med 60mbit hastighet.. Montør var her å monterte opp å her sitter jeg med 6mbit linje.. Snakket med en på kundeservice som ikke var datakyndig uten å få noe som helst svar.. Helt forferdelig å levere ett produkt som ikke fungerer.. Styr unna!
Det begynte med en gang vi flyttet inn i ny leilighet. På det tidspunktet, var dessverre ingen andre leverandører her, så måtte velge Telenor. Nettet Hopper opp og ned, får ikke hastigheten vi betaler for. Noen ganger helt vekk. Det har vært maaaange samtaler med kundeservice og 3-4 ganger har det vært service folk her. Enda, ikke fikset. Endelig fikk vi tilbud fra en annen leverandør, så byttet. Hvis dere kan velge noe annet enn Telenor, gjør det. Unngå Telenor for hver pris.