Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telenor Bredbånd
2.2
897 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
897 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#64
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#64 av 67 fiberleverandørerer
12%
Forferdelig
12% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 897 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
64
52
100
139
542
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Yikes

Omtale av  Mattis

Det er ubeskrivelig hvor lenge Telenor har rana oss. Vi har ikke fått den hastigheten vi skal ha hatt på 6 mnd. er så lei av tomme løfter...

Telenor og OBOS - verste blanding!

Omtale av  Elisabeth

Selv om du ikke bor i borettslag er det fare for at sameie velger OBOS Forvaltning. Da er du solgt til Telenor! Uansett om de leverer eller ikke! Du får ikke tilgang til avtale, ingen skriftlige instrukser, kun henvisning til telenors hjemmeside. Som alltid kan endres. Når Telenors webside ikke stemmer med terrenget, er det ingen mulighet til å klage. Det oppgis kundeservisenummer som henviser deg til EKSPERTHJELP til 26 NOK pr min. Den 15. oktober 2017 ble dette ulovlig i Norge takket være EU. Men Telenor og OBOS bryr seg ikke om loven!. Du kan heller ikke forbrukerrett til å klage, fordi faktura betales av styret. Som styres av Obos Forvaltning! Kun styret kan klage. Da ender du med tvungen betaling til disse to som dominerer markedet, mens Konkurransetilsynet ser på. Skal du ha sikker internett, må du finne og betale for det dobbelt. Det verste er at man ikke kan bytte. Det er heller ikke enkelt å finne bolig der man kan unngå disse verstingene.

Hele opplegget er dårlig

Omtale av  Torbjørn

Skulle overta et eldre hus i Tromsø som det ikke har vært bredbånd/kabel i tidligere. Sjekker telenor sin nettside og søker opp gateadresse og hva som tilbys, ender så opp med å velge "fiber og tv" 300mbit hastighet og t-we boks. På siden blir det opplyst 2-4 ukers tid på montering. 4 uker går og purrer så på telenor, får da opplyst at fiber har 4-8 ukers leveringstid/monteringstid og tenker ja ok selv om det ikke var dette som sto i tilbudet. Montør tar så kontakt etter ei stund til men har ikke mulighet før rundt 2 uker etter dette igjen. Montør kommer så på den avtalte dagen og opplyser så om at det er coax som skal monteres og ikke fiber (hvorfor da 10 ukers ventetid på coax?) men han må først sjekke i fordelingsboksen om det i det hele tatt er ledig nett i området?!?! Montøren gir så opp da han ikke klarer å finne fordelingsboksen, og vi får beskjed om å ta kontakt når vi finner denne.... Fant boksen i dag og må nå vente til mandag for så å ringe inn og avtale nytt møte der man må ta fri fra jobb for å møte denne montøren og vise hvor boksen er... om det i det hele tatt er ledig nett her?!?!?

Misbruk av markedsposisjon/monopol

Omtale av  Thor E

Har en 10mbit DSL og fasttelefon via kobberkabel. Det er kjent at Telenor skal fase dette ut, men hos oss er der ikke mobildekning eller andre alternativer. Smart triks å legge på prisen helt til kunden sier opp abonnementet. Dermed slipper de å måtte tilby alternativ løsning hos oss når kobberkabelen legges ned. Dette påklaget jeg til Brukerklagenemnda, men de ga Telenor medhold. Alt er etter vilkårene som vi har godtatt. Så de kan legge på prisen hvor mye de vil. Vi har ingen alternativer til hverken telefoni eller bredbånd i området. Fy søren, dette er utrolig at er lovlig. De har en lovbestemt plikt til å levere telefoni, men ingen begrensning i pris. Jo flere som går over til andre løsninger jo mer må vi gjenværende betale for å dekke vedlikehold.

Brukervennlig og stabilt!

Omtale av  Geir

Brukergrensesnittet er veldig bra hos Telenor. I tillegg er de veldig hyggelig på kundeservice.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Oppsigelsestid som om Telenor var kunde

Omtale av  Sla S

Det er rart at Telenor i 2020 fortsatt driver med oppsigelsestid fra 1. i påfølgende måned. I mitt tilfelle med oppsigelsestid fra 01.januar, må betale ut februar. Det er utrolig trist ettersom i tilfelle her så var vi kunde hos de i mange år. Dette er trist og jeg anbefaler alle å se til andre bedrifter før de bruker telenor til nød. Det er kun dette som vil endre den monopol holdningen de har.

Trådløst telenor nett neste? Nedleggelse av kobber kabel?

Omtale av  Larsen

Telenor hadde en dør til dør runde i nærområdet for 13 mnd siden hvor mange skrev seg på ønske om fiber. Dette skulle komme på våren 2018, men ble utsatt. Fortsatt har ingen fått tilbakemelding om hva som skjer, og de gangene jeg har ringt har de ingen gode svar. Siste jeg har hørt er at noen allerede har fått den nye trådløse boksen, og at det gamle kobber nettet skal forsvinne. Har i dag 60/10 vdsl via kobber nettet (fiber til kobber), får krysse fingrene og håpe at fremtiden ikke gir oss dårligere trådløst nett som eneste alternativ.

Elendig kundeservice

Omtale av  Ajet

Kundeservice er elendig. De forstår aldri kundene sine, i tillegg er du frekke mot oss kunder selom vi betaler mye penger i løpet av året. Jeg har bed om og få pratet med en sjef. Fikk ikke lov. Merklig at de overlever markedet i dag.

Tragisk

Omtale av  Tron B

Skal være testet å funnet i orden, men er tregere en noen gang, så hva er vitsen å være Telenor kunde.

Legge ned internett linje

Omtale av  Paulanthony B

Håpløs kundebehandling. Blir oppringt og fortalt at linja skal legges ned. Tjenesten vi har idag kan ikke lenger leveres. Her må det oppgraderes sier den aggressive selgeren. Ny ruter til 2900 kroner. For den vi har vil ikke fungere lenger. Det må gjøres så fort som mulig. Kunne ikke gi noe dato på når linja skal legges ned. Blir det feil på linja gidder de ikke å reparere og anser tjenesten som umiddelbart avsluttet. Håpløst. Ikke fått beskjed i forkant. Markedsføring stunt for å tjene mer penger. Og når jeg ringte opp igjen og sier jeg vil si opp da koster plutselig ruteren ikke 2900 kroner lenger. Da skulle jeg få den til special price my friend!! kun 699 kroner.. je#%a svindlere. De skulle spandere størsteparten av ruteren. Ringte Nextgentel, de sier at den linja ikke skal legges ned før i 2022. Så da fantes det visst dato likevel og det haster altså ikke. J#%la idiot firma. Vi har nå sagt opp avtalen hos Telenor og måtte de gå konkurs. Alltid på nett garanti er også håpløs og det måtte en lang e-post til kundeservice for å få det man har krav på. De turte ikke si nei da plutselig når de fikk de skriftelig. Kroken på døra for Telenor. Inkompetente ansatte der tolkningen av regler og vilkår er forskjellig fra kundebehandler til kundebehandler. Styr unna dette firmaet, hvis de fortjener å bli kalt det.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig kundeservice

Omtale av  Torleif

Bestilte Telenor i sommer, forsinkelse, nedetid og helt elendig kundeservice fulgte de første to måndene. Neste 4 måndene med tull på faktura... Pga den veldig dårlig kundeservice har jeg nå valgt å bytte til ett annet selskap.

Fiber ikke på plass og bestilt i oktober

Omtale av  Sara

Vi har bestilt fiber den 13 oktober og det tok lang tid før de finner igjen huset vårt i deres system selv om alt ligger allerede klar for kobling. Montør skulle komme tidspunkt innen 6 uker eller 4 dersom alt ligger allerede klar. tidspunkt ble endret hele tiden og nå utsatt til JANUAR!!! Telenor selv mente at det ikke går an at de skal få fikse det. HELT ELENDIG!

Leverer ikke, svarer ikke

Omtale av  Harald Ø

Nettet har vært nede her i over to uker, og Telenor svarer kun med tåkeprat. De nekter å gi skriftlig informasjon, hver gang jeg ber om det svarer de "ring oss". Når jeg ringer får jeg heller ikke konkret eller forpliktende informasjon, forskjellen er bare at Telenor slipper at det blir dokumentert. Alltid på nett-garantien er verdiløs, gir i praksis overhodet ingen garanti for noe annet enn at man kaster bort tiden.

Etablering av fiber til nytt hus

Omtale av  Preben

Kontaktet Telenor sommer 2019 om at vi nærmet oss ferdigstilling av bolig(desember 19). Vi ønsket da et tilbud på fiber(rør og kabel ligger allerede til skap ute og det ligger rør inn til sikringskap), vi fikk et godt tilbud, men han sa at vi kunne vente med avtalen og ba meg ringe igjen i oktober. 10.oktober ringer jeg igjen, får samme tilbud men da finnes ikke adressen i systemet, så de må undersøke litt. To uker går uten svar, jeg ringer da å spør og får påstått at det ikke er gravd fiber til husvegg, jeg kontrer da med at jeg fysisk står å holder i røret med fiber, han tror ikke noe særlig på det men skal sende ut folk til å kontrollere. 2 nye uker går uten tilbakemelding, jeg ringe for status og da viser det seg at saken ligger hos prosjektavdelingen og da kan ikke kundeservice se fremgang og jeg får heller ikke noe telefonnummer fra den avdelingen.. Etter dette har jeg ringt ukentlig og de kommer med det samme svaret gang på gang.. Nå er det desember og 4 dager til innflytting og jeg har fremdeles ikke håp om fiber i 2019.. komisk og amatørmessig! Dessverre er Telenor eneste tilbyder av fiber her..

Dyrt og ofte tregt

Omtale av  Arne

Hastigheten går ned til 2-4 Mbit av og til, satses for lite på utbygging av nett.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dyrt nett

Omtale av  Cato

Syns man betaler for mye for dårlig hastighet. 20/2 med alt 650-, pr mnd.

Telenor Bredbånd

Har tilegnet profilen
Telenor Bredbånd deltar på Bytt.no

Telenor Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telenor Bredbånd besvarer ikke omtaler

Telenor Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telenor Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Telenor Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR