Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har byttet fra kollektiv avtale for sameie med coax til privat avtale med fiber. Kundestøtte trenger bedre underlag enn de har per idag for å kunne svare på hvordan dette fungerer for ulike sameier. Når først disse usikkerheten var luket ut så fungerte Telenor og installatør (ElTele) helt supert. Veldig glad for at alt kom på plass raskt og smidig.
Besilte telenor fiber med tv boks. Jeg hadde allerede altibox, men ville prøve noe nytt. Problemene startet opp helt i begynnelsen av bestillingen. Jeg ble lovet 3 mnd gratis abonement. Jeg sa jeg vil ha det skriftlig, men fikk ikke det. Videre når de skulle innstallere kå angitt dato kom en montør. Han sa at han ikke fikk koplet til internett fordi han var alene og de måtte være 2 stk for å kople i stolpe. Jeg sa at det var jo nettopp lagt fiber for telenor her slik at de burde vite det. Da jeg snakket med kundeservice på telenor sa de at siden det har vært så mye tull, skulle jeg få 3 mnd gratis og jeg skulle slippe å betale kr 1990 for installasjon. Jeg skulle da bare ringe dem tilbake etter at linja var ferdig oppkoplet (det sa de flere ganger) Jeg trodde da alt var ok. så kom installatørene etter noen dager og innstallerte oppkoplingen etter sterkt påtrykk fra meg. I dag fikk jeg en e post fra telenor kundeservice at jeg må betale installasjon. Jeg ringte telenor og snakket med en dame. Hun ville ikke høre på det jeg sa og jeg spurte om de kunne se på loggen deres. Hun ble da uforskammet sint og sa at hun ikke vil snakke med meg, så la hun på. Jeg ble da irritert og ringte tilbake. Jeg snakket da med en mann. Han var også lite imøtekommende og sa jeg fikk gjøre som jeg ville, og la på. jeg ble da forbannet. Jeg har jo bestillt samme produktet til hytta, noe jeg nå vurderer å la være. så kom installatørene etter noen dager og innstallerte oppkoplingen etter sterkt påtrykk fra meg. De har løyet meg rett opp i ansiktet og ledelsen bør involveres i dette. Det er ikke morsomt å bruke så masse tid på å klage til klagenemda som telenor sier at jeg nå skal gjøre og bruke masse tid på det som ny kunde. Hva tror dere om telenor???? Min mening er at telenor her må stå for det de har lovet og de må gå gjennom sine selgeres oppførsel.
Har fiber og tv fra Telenor, oppleves noe mer nedetid en forventet. Men det største problemet er selgere fra selskapet, jeg har reservert meg mot telefonsalg, dette omgår telenor, med og ringe og spørre hvordan bredbåndet fungerer, uten at det er noe reelt ønske om og få tilbakemelding, det kommer fort over til et fantastisk mobilabonnementet som er fremtidsrettet og derfor dyrere en den oppratøren jeg har i dag noe de prøver og legitimere med lagring i skyen og Telenor dekning, seriøst telenor hadde dere holdt dere til kun 1 forsøk på og selge dere inn på mobil abonemang gjenom at jeg er fiber kunde hadde jeg ikke skrevet om det, men en periode ringte dere hver 2 månde hvor jeg eter vært først takket nei til mobil abonemang etter at dere presenterte dere og ba dere om og fjerne meg fra fremtidige abonemang salg. det posetive er at dere sist uke bare skulle selge meg oppgradert hastighet på fiber noe jeg egentlig overhode ikke trenger, det var 3 måneder gratis mot at sa opp innen denne tiden, takket ja for selger lovet og sende en link på mail som en kunne si opp denne oppgraderingen med, den linken kom aldri. Kan love at jeg kommer til og si opp både tv og bredbånd når jeg først finner ut hvor det skal gjøres lovet link i mail var dråpen for meg, må finner en mer seriøs levrandør
Nok en gang så klarer ikke Telenor å registrere betalt faktura, og resultatet er at jeg er uten internett nok en gang. Det er tredje gangen de klarer dette, og betalingen har skjedd i god tid før forfallsdato. Og resultatet? Det tar opptil to døgn å få tilbake internett. Styr unna!
Telenor sitt modem faller ut hver uke eller mer, Telenor mener det er routeren, som er ny for n'te gang. Brukerklagenemda neste. Deretter påvirke sameiet til å bytte VEKK fra Telenor
Har bodd i kollektiv med Telenor Internett i cirka 2 år nå. I denne perioden har det vært problemer med Internett hvor ruter eller modem må byttes ved tre tilfeller. Lange køer for å nå kundeservice, blir sendt til feil avdeling og feil diagnose av hvilket utstyr som er ødelagt. Modem og ruter som de sender er av lav kvalitet og telenor kan ikke anbefales for noen.
Telenor klarer ikke å levere. Bruker du en ruter som ikke tilhører Telenor eller dens leverandør så prøver de å få deg til å "oppdatere" din egen ruter for å kunne gi Telenor tilgang. Den trådløse bredbåndsantennen frakoblet nettverket og selv om de er tilkoblet antennen kan de ikke starte den på nytt og ber deg gjøre det. De lever også kke hastigheten de har fått beskjed om å levere. Selv om det står i kontrakten at de kan levere opp til 100 Mbps så trenger de bare å levere det i kanskje 5 sekunder på en måned. Det er ren svindel.