Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telenor Bredbånd
2.2
897 verifiserte omtaler

Telenor Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
897 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#64
Forferdelig
Telenor Bredbånd er rangert
#64 av 67 fiberleverandørerer
12%
Forferdelig
12% anbefaler Telenor Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 897 omtaler om Telenor Bredbånd

FILTRER OMTALER
64
52
100
139
542
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Telenor Bredbånd
Telenor Bredbånd har 897 verifiserte omtaler på Bytt.no

Hvor er kundeservicen?

Omtale av  Arne H. J

Kontakt med kundeservice 5/5 , må ringe tilbake etter 15 min. Ringer tilbake etter ca 20 min. Får kontakt med en som ikke kan hjelpe meg.Han setter meg over til teknikker som ikke svarer, oppringning avsluttes etter ca. 40 min. Ringer på nytt venter ca. 40 min før jeg får svar. Vedkommende kan ikke hjelpe meg, han skal levere saken videre til teknikker som skal ringe meg tilbake 5/5 eller 6/5 dette skrives 7/5 fortsatt ingen svar. Telenor har de dyreste abonnementet men den dårligste kundebehandling. Dette gjelder bredbånd på hytte. Telenor krever at jeg er tilstede ved utstyret for å kunne hjelpe meg. Hvor lenge må jeg bli på hytta?

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 13:07

Hei! Her høres det ut til at denne saken er håndtert litt uvørent og er meget beklagelig! Ved feilsøk er man avhengig av at man er ved utstyret for å kunne fullføre en feilmelding, som deretter videresendes tekniker om førstelinje ikke klarer å løse problemet med sine løsningsforslag - dette kan bety at du må ringe tilbake en gang eller to. Om tekniker ikke kan rette forholdet eksternt vil det bli sendt bud på montør som drar ut for å kikke på antenne og dekningsforhold. Så fremt det ikke er noe spesielt ved akkurat denne saken er dette slik det skal håndteres. Tekniker som eventuelt har fått saken sitter ikke på innkommende telefon men kontakter deg ved behov, enten hvis det trengs noe tilleggsinformasjon som ikke ble oppgitt under første samtale eller for å gi en løsning. I slike tilfeller er normal rettetid innen tre virkedager så fremt saken er meldt før klokken 16. Uten innsyn i denne konkrete saken er det vanskelig å gi deg noe mer spesifikt, men slik du omtaler opplevelsen er det noen her som ikke har fulgt rutiner riktig og kunne spart deg for mye unødvendig telefontid. Håper svaret til slutt dukket opp!

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telenor Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Trodde de var mer seriøse enn å selge noe de ikke kan levere

Omtale av  Henrik W

Jeg fikk en liten hvit antenne som visstnok står ideelt plassert. Men etter ikke lang tid ble nettet dårlig, så får jeg høre att det er et KAPASITET PROBLEM! ..Det var sikkert ikke planlagt, men er det for mye å be om " rabatt"..Dere må levere mere til de som betaler fullt å får under minimum!

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 11:55

Hei! Trådløst bredbånd introduseres gradvis til nye områder hvor vi vet kapasiteten når et visst minimum for å påse at man i best grad får det man betaler for. Mobilbruk kan imidlertid være ujevnt og påvirke kapasitet i perioder, samt at det vil være tilfeller der eksempelvis basestasjoner må tas ut av drift fordi man ikke kommer til enighet for å forlenge avtale med grunneier eller kommune. Dette er utliggere som dessverre kan være vanskelige å forutse og kan påvirke kapasitet i et område inntil vi finner en ny løsning eller oppgraderer eksisterende infrastruktur.

Tragisk og dyrt!

Omtale av  Alexander

Upålitelig fiberbredbånd til høy pris. Hvis det oppstår feil på bredbåndet bruker Telenor opptil flere dager på å rette feilen slik at du kommer på nett igjen. Og "Alltid på nett"-garantien er null verdt når du ikke er Telenor mobil kunde.

Svar fra Telenor Bredbånd
06.06.2023 11:51

Hei! Standard rettetid for driftsmelding som berører et større område er innen 24 timer, og ved feil du melder inn selv er rettetiden innen 3 virkedager men som regel påfølgende virkedag noe beroende på når på døgnet feilen ble meldt. I begge tilfeller vil det dessverre forekomme saker som er langt mer komplekse enn andre, og kan fordre gravetillatelse, trafikkdirigering, rekvirering av graveentreprenør og annet spesialutstyr o.l. Vi har ingen mulighet til å gi mobildata via andre operatører, men så lenge du er uten tjenesten i over 24 timer har du krav på kompensasjon og fås via 915 09000 etter feilen er rettet.

Overpriset med svak nettforbindelse

Omtale av  Lasse

Gjennomgående dårlig nettforbindelse, har flere ganger blitt lovet kompensasjon for dette uten at det hverken har skjedd, eller ville ha hjulpet. Veldig dyrt i forhold til hvor mye problemer vi har hatt med nettet.

Rask service på kundeservice

Omtale av  Trude

Fikk problemer med nettet rett før påske. Ringte kundeservice som svarte kjapt. Feilen var rettet på 15 min.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

For dyrt

Omtale av  Joar

Hvorfor betale for mye. Fibernett er fibernett, hastigheten er lik men prisene spriker med flere 100 lapper i mnd.

FIBERNETT MED T-We

Omtale av  Gunnar

1. Telenor skulle ta seg av å installere fiber til huset, men det tok 3 måneder lengre enn forespeilet. 2. Når internett og tv-boks kom har siden den tid tv-boksen måtte resettes hver gang den skal bruke for å unngå at lyd og bilde ikke er i synk. Det positive er at Intenettet har stortsett vært stabilt og man får den hastigheten man betaler for.

Telenor Bredbånd har 897 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Telenor Bredbånd mener

Telenor Bredbånd

Har tilegnet profilen
Telenor Bredbånd deltar på Bytt.no

Telenor Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telenor Bredbånd besvarer ikke omtaler

Telenor Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telenor Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Telenor Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR