Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Aldri har jeg opplevd en mer tullete prosess for å tvinge en teknikker igjennom døra mi. 2 dager ble jeg fortalt. 2 dager har jeg hørt 4 ganger til siden da.
Såh, coax kabel ble ødelagt utenfor eiendommen, etter ca 3 dager kommer oneco og sier de skal feilsøke modemet... De forlater når de ser skaden og sier dette er en annen type skade. noen dager senere kommer de tilbake, nå kan de se om de kan legge fiber istedet for coax, men finner ikke fiber-trekkrør under snø, får beskjed om å vente til sommeren.. så går ukene og snøene smelter nok til at man finner fibertrekkrørene.. de kommer tilbake noen uker senere og så enda noe senere... etter 2 mnd kommer de og monterer fiber inn i huset, men nå er det montert IPTV, ikke fiber+antennekabel innvendig. Det er et gammelt hus med anntennekabler trekt mellom etasjer til forskjellige T-we bokser for å kunne se direkte tv, disse fungerer ikke nå lengre. oppretter reklamasjonssak på dette. 2,5mnd etter feil oppstått er det fortsatt ikke bra igjen..
Fibernettet til Telenor har nedetid 5-6 ganger à 2-3 minutter hver dag. Kundeservice er det ingen vits i å ringe; sist jeg forsøkte kom jeg gjennom etter 3 dager...
Skulle få oppstartsdato 28.03 (idag) men har ikke hørt noe fra montør. Ringer kundeservice og dem sier at de måtte utsette den litt så får ikke internett før 18 MAI(!!!!) har fiber fra før å det enste de må er å koble ledningen i fiberboksen og opp til ruteren. Men det er visst vanskelig det.
Det at tele selskaper kan ha monopol i visse områder er jo helt sykt. At ikke konkurransetilsynet kan gjøre noe med dette er ganske patetisk. Telenor kommer med en pris på 910 kr per måned, for en linje på 350/350, og hører samtidig at konkurrentene i andre områder i nærheten kan gi 1000/1000 for 400 kr per måned, man kan jo begynne å lure.
Ny ruter for fibernettet er for dårlig. Vi mistet vår Wi-Fi-tilknytning til vårt Bluos-anlegg når vi fikk installert fibernettet for et knapt år siden. Med Wifi-tilknytning via kobbernett virket det perfekt. Flere henvendelser til Telenor har ikke ikke gitt noe løsning på vårt problem.
Betaler i dyre dommer for eit nett som burde kosta ein brøkdel, no kom varsel om ENNO en prisøkning-på tide med bytte! Grusom og råarrogant kundeservice topper det hele!