Eika Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fikk god pris, med gode vilkår da jeg hadde lav bonus. Det er prisen på bilforsikring som var avgjørende for å velge Eika. De var villige til å strekke seg langt for å matche/overgå konkurrentenes priser. Men bonus-delen av prisen utgjør for lite. Derfor blir forsikringen for dyr sammenlignet med andre, etterhvert når bonusen øker.
Hadde et uhell med en av Eika sine kunder. Min stillestående bil blir påkjørt ved en møteplass. Det er rikelig med tid til å redusere farten, og rikelig med plass til å passere ved å holde litt til høyre i møtelommen. Eika sin kunde tar på seg all skyld, krysser av for 50 km/t når situasjonen oppstår, og 50 km/t i skadeøyeblikket. De to skademeldingene er identiske. Avgjørelse av saksbehandler: Vi er ikke enige i at dette er vår kunde sin skyld. Saken ender med skylddeling, da mitt forsikringsselskaps saksbehandler er av samme oppfatning. (Gjensidige). Ringer da avdelingsleder skade hos Gjensidige og varsler at jeg tar saken til rettsapparatet. Saken tar da helomvending, takstmann dukker opp etter få dager, og Eika betaler ut erstatning for kondemnert bil. Totalt har det tatt ca. fire måneder å komme frem til dette. Eika har et tett samarbeide med Gjensidige, og ganske sikkert alle andre selskaper. Både Eikas og Gjensidiges saksbehandlere mangler tydeligvis all form for magefølelse for hva det er mulig å komme seg unna med. Jeg kommer til å bytte selskap. Hadde Eika vist seg å være litt mer profesjonelle, hadde jeg nok valgt dem. De kommer ikke til å få noen forespørsel fra meg.
De gangene jeg har hatt bruk for forsikring så har responsen bra.
Problemfritt, prisgunstig. Har ikke hatt behov for å melde skader.
Bra å ha egen kontaktperson, dem er billige. Fikser lett opp vis jeg evnt har gjort en skade. Ønsker egentlig ikke å bytte men prisen er alt!
Synes Eika er billig og fikk kjapt oppgjør da bakvinduet på bilen knuste i vinter. Og så er dere billig.
Jeg hadde (til i dag) forskjellige tjeneste fra dette firma forsikring på bil, hus, garasje og alle familie medlem. Men når jeg meldte en bil skade den 31 mars da høflighet fra selskapet gikk til slutt. Jeg har ikke fått tilbakemelding på lang tid og jeg startet å ringe hver dag i andre uke i Juni. De har brukt unnskylding at andre partner nektet å skyld på han. Jeg sendte bilde fra situasjon og dette var ikke nok for Eika. Det andre partner er kunde i samme selskapet (en bygge firma). Til slutt fikk jeg e-post den 16 juni at jeg må fikse skaden på egen hånd. På dette mote Eika hjelpet meg å bytte forsikring selskaper. For heldigvis på grunn av for det samme forsikringspakke fikk jeg mye bedre pris fra Gjensidige!! Takk for ingenting EIKA useriøst selskapet.
Avtalte månedlig faktura, men etter ett par måned så samlet de flere fakturaer på 1, masse bortforklaringer på hvorfor de måtte gjøre det sånn.
Eika fungerer fram til det blir en skade på bilen, etterpå er du som kunde ikke noe verdt. Dem bruker takstmann som representant, dvs at han ikke kan anses for og være nøytral. Dem selger deg en forsikring som er null verdt når dem kommer til oppgjør.
Alt er greit. Har aldri hatt problemer med eika. Kun ett problem. Fra 1 jan 17 har eg berre 1 bil og den er veteran. Bor i utlandet og bruker den 1 mnd kvart år. Eika nekter å forsikre den som veteran.