Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Uthaling av utbedring selv om skade og ansvar er avklart. Veldig sen og dårlig på tilbakemeldinger.
Leit å høre at du har opplevd oss på denne måten. Send gjerne en e-post med skadenummer etc, så vi kan se på saken.
Frende Forsikring har gode forsikringer og er god når det gjelder service .
Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi skal stå på for at du skal være fornøyd fremover også.
Dette er seriøst det minst kundevennlige forsikringsbyrået jeg har vært borti! Hver av de gangene jeg har meldt skade - unnskylder de med ditt og datt at jeg ikke er beskyttet. Har til og med opplevd å melde tyveri - å ikke få tilbake mer enn 15%. VERSTE forsikringsbyrået i Norge! STYR LANGT UNNA!!!
Hei Kjersti, det er leit å høre at oppgjøret ikke har stått til forventningene dine, men vi kjenner oss ikke igjen i dette med unnskyldninger! Som alle andre forsikringsselskaper har vi en forsikringsavtale med hver eneste kunde, som kundene selv signerer. Her står det hva som er dekket og ikke. Det er denne forsikringsavtalen vi forholder oss til når vi får meldt en skadesak.
Dårlig behandle med kunde! Dårlig behandle med skademelding.
Forsikringsselskapet er topp! Dog er jeg på utkikk etter et bedre tilbud på mine forsikringer.
Så hyggelig å høre at du er fornøyd. Ring oss gjerne for å ta en gjennomgang av avtalen din.
Har ikke avsluttet forsikring hos tidligere forsikringsselskap, trukket dobbelt flere måneder. Trodde alt var ordnet slik selgeren lovet...
Hei Anitha, så dumt at dette ikke ble oppdaget før, det er jo enkelt å ordne opp i. Håper det er i orden nå.
Anbefaler på det sterkeste å bytte forsikringsselskap. Jeg hadde tyveri i bod for 2 mnd siden. De ber om samme kvitteringer flere ganger å kan ikke ta stilling til saken før de har mottatt dette. Tenk om dere ikke har kvitteringer eller de også er stjålet. Da er det ikke en krone å få. Jeg kan dokumentere på kontoutskrifter, bekreftelse på ordre og faktura. Men det ser ikke ut til att det heller holder. Forferdelig kjedelig opplevelse første gang du blir frastjålet og ikke kan få tilbake nytt. Lurer på hva i alle dager jeg har betalt forsikring på frem til nå! Du får heller ikke svar når du selv lurer på noe! Da får du bare Mail om å ha en fin dag vi hører fra deg når du kan sende inn dokumentasjon... for 3 gang!
Hei Synnøve, beklager at du opplever at vi er strenge på å dokumentere hva som er blitt stjålet, det varierer nok litt fra sak til sak og verdien på det som er borte.
Aldri problemer, med noe som helst. Faktura er uproblematisk. Komme i kontakt med dem er uproblematisk. Alt er bra.
Takk for strålende tilbakemelding, Thor!
Har hatt veldig lite kontakt med dem, men prismessigt er det ikkje noe vondt å si om dem, i min situasjon.
Hyggelig å høre at du er fornøyd med pris og service, Leif. Takk for tilbakemeldingen!
Lang behandlingstid ved innbo og boligskader....
Hei du, akkurat nå er behandlingstiden noe lengerpå grunn av den voldsomme pågangen. Vi beklager det, men har satt inn ekstra ressurser og håper kundene har tålmodighet med oss i disse dugnadstider.
Ved kontakt er mine spørsmål ikke blitt besvart slik en ønsker av profesjonelle personer.
Ok service. Billig forsikring, konkurransedyktig.
Takk for hyggelig tilbakemelding, Egil.
Familien har hatt nesten alle forsikringer hos Frende i rundt fem år: bolig, innbo, reiseforsikring og to biler. I denne perioden har vi vært en "dårlige" kunde for Frende i den forstand at vi har hatt to mindre og en stor skadesak (kondemnering av bil). Samtlige saker har blitt behandler raskt og effektivt av saksbehandlere som har vært kunnskapsrike, hjelpsomme og imøtekommende. Dette er et forsikringsselskap som gir meg "lave skuldre" og trygghet for at de opptrer og forutsigbart hvis noe skulle oppstå. De får min aller varmeste anbefaling.
Tusen takk for hjertelig tilbakemelding! Utrolig hyggelig å høre! Vi blir ekstra glade når gode ambassadører tar seg tid til å sende oss en hilsen i en travel og tøff tid.
Greit, men dyrt. Skadeoppgjøret var rimelig, men det var ikke effektivt. Jeg fikk tilbud om å rydde ut av boden med vannskader selv mot alt for lite penger sett i forhold til arbeidstimer. Forsikringen var dyr, til tross for 3 avtaler i frende. De klarte ikke å isføre autotrekk for meg, enda jeg ringte mangeganegrrr
Takk for tilbakemelding! Når korona-situasjonen roer seg litt må du gjerne ringe oss for en gjennomgang av avtalen din.
God service og lav pris. Det har vært et godt samarbeide.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, Barbro!
Dette selskapet bør man styre LAAAAANGT unna. Først er vi uheldige å blir frastjålet en traktor. Dette skjedde i fjor sommer/tidlig høst. Det tok dem 5-6 mnd MINST å utbetale forsikringssummen. I mellomtiden betalte vi på både lån og forsikring og selv om saken er gjort opp og tilbakedatert får vi nok ALDRI se igjen pengene som vi har betalt for mye. I desember var vi uheldige å totalvraket en nyinnkjøpt, strøken og nesten veteran. I dette selskapet ER man kjeltring til det motsatte er bevist. Både min mann og jeg ble "avhørt" hver for oss minst 2 ganger. En etterforsker ble sendt ut for å se på ulykkesbakken også. Vi leverte med skaderapporten mange bilder av både bil og leveforholdene fra den dagen ulykken skjedde. Nå min mann tegnet avtalen ba vi om full kasko for å være sikker på at vi skulle kunne ha leiebil ved evn uhell pga stedet vi bor og avhengigheten av bil er stor pga jobb. Frende ordnet leiebil TIL oss.. ikke FOR oss. Har det t.o.m på opptak enda så får vi regning på leiebilen. I mellomtiden fikk vi også sååå mange regninger fra Frende. Dukket opp daglig i post og på nettbank at disse forsikringene er vel både dobbelt og trippelt betalt MINST. Når vi kjøpte neste bil fikk vi av saksbehandler beskjed om at denne bilen IKKE kan registreres fordi den er livsfarlig å ha på vegen. En tlf til Biltilsynet senere viser seg at dette er bare løgn og sprøyt. Siste såkaldt kundebehandler jeg prater med er også relativt frekk og ufin. Jeg sendte lydopptak med samtalen om leiebilen til dem. Hvor det klart og tydelig kommer frem at leiebilen skaffet dem TIL oss og ikke FOR oss. Men SURPRICE.. Det er IKKE dems mening i saken. Vi har sagt opp for lengst men fått ny regning frem til mai. Å med 1 mnd oppsigelse trur jeg jaggu disse folkene trenger en tur på skolebenken å lære seg regning igjen. Konklusjonen: STYR LAAAANGT UNNA!!!!
Hei Siv, forstår at du er frustrert, og har behov for å blåse ut her, men vi kan ikke gå inn i avtalen din eller hendelsesforløpet på denne siden. Vi ser gjerne på saken og behandler klager som du sender direkte til oss, eller via Finansklagenemnda.