Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Frekke og snipete kundebehandlere. Tar alt for lang tid på å behandle saker. Dog veldig raske når de skal selge deg en ny forsikring.
Hei Siba, det er mange grunner til at et forsikringsoppgjør kan ta litt tid, men vi får ikke sett på hva som har skjedd i saken din uten at du kontakter oss direkte, feks via [email protected] eller klageskjemaet på hjemmesiden vår.
For langsom kundebehandling. Urettmessig lagt til tillegg på premier som ble avklart tidligere i prosessen ikke skulle forekomme. Langt dyrere enn konkurrentene.
Hei Endre, fint om du tar direkte kontakt med oss hvis det er noe du trenger hjelp til å ordne opp i.
Er flink til å fakturere flere måneder på forskudd. Skjer det noe kan du vente i rundt 1 månde før dei gjer noke og når dei gjer noke så får du ikkje ein dritt igjen for dei vil ikkje anna en å lure deg... Svindlere. Vil ikkje anbefale dei.
Hei Pål, vi har svart på innlegg og kommentarer fra deg, og sendt deg skriftlig svar på henvendelsen din. Vi kan dessverre ikke gå inn i selve skadesaken din i sosiale medier.
Virker som en seriøst og pålitelig bedrift. Men noe dyrt, men uansett et godt inntrykk.
Så hyggelig å høre om inntrykket du har fått, Linn. Vi skal stå på for å at du skal være fornøyd med oss også i fortsettelsen.
Raskt og greit oppgjør. Hyggelige e-poster fra Frende. Jeg går utifra at det er slike opplevelser man skal ha med ett forsikringselskap.
Sånn skal det være! Takk for fin tilbakemelding! Hyggelig at du tok deg tid til det.
God service, proffe saksbehandlere, kort behandlingstid.
Takl for hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på at du tok deg tid til det!
Jeg har hatt dem i over 7 år, siden jeg var liten og skjønte fort at dette var en stor feil å ha. Flyet mitt ble forsinket 6 timer og 25 minutter pga teknisk feil i Alicante som skulle mellomlande London også til Oslo. Jeg ringte inn og spurte om de dekker nytt fly om jeg bestiller der og da for å komme meg hjem og de sa "Ja så lenge du har skriftlig bevis på at det er teknisk feil og spar alle kvitteringer" Jeg spurte flyselskapet om jeg får noe tilbake fra dem siden det var noe teknisk feil men, de ga meg bare tilbud om å overnatte i London og det var ikke flyselskapet men agency "Kiwi" Skjønte fort da at jeg ikke får noe tilbake etter det. Over telefonsamtalen med frende kundebehandler når jeg hadde kommet hjem hørtes det ut som alt skulle løse seg fint, men så endte det med masse mails frem og tilbake. I etterkant av dette ringte jeg inn og snakket med en kollega av dem, men hørte aldri noe etterpå... Min venn som var på samme tur som meg og fikk tilbake pengene sine fra Gjensidige forsikring. De har samme vilkår som Frende. Dette syntes jeg rett og slett er urettferdig, og dårlig gjort av dem. Jeg følte meg ganske dårlig behandla og ignorert. Jeg leste også omtaler og ser at FLERE har gått gjennom det jeg gikk gjennom. Idag så har jeg gitt oppsigelse og det var et bra valg å gjøre etter å følt meg lurt og sviktet av dem. HOLD DERE UNNA FRENDEFORSIKRING DET ER MYE ANNET SOM ER BEDRE.
Hei Harris, leit å høre at du ble forsinket på reisen din. Hvis du vil vi skal sjekke opp i saken og mener vi har gjort en feil er det fint om du kontakter oss så vi kan se på saken din en gang til.
Vi har hatt noen saker, både på reiseforsikringen og en på villaforsikringen. I sistnevnte sak var det ikke vår feil, men Frende stilte med takstmann og vi fikk god informasjon om våre rettigheter. Føltes veldig trygt å ha Frende i ryggen! Ønsker å dele mine erfaringer da jeg tror det er størst andel misfornøyde som går ut og deler sine meninger. De fornøyde er gjerne mer stille.
Tusen takk, Ingeborg, det var veldig hyggelig, og du har helt rett!
Jeg trodde dette var den beste reiseforsikringen en kunne få, det er i alle fall slik de reklamerer for seg selv. Men når det kommer til praksis er jeg blitt i tvil om dette stemmer. I påsken reiste jeg til Florida og bagasjen ble forsinket 1 døgn. Noen andre i mitt reisefølge fikk utbetalt 3000 kr på direkten uten noen spørsmål, men jeg som hadde brukt mye mindre enn det måtte oppgi nøyaktig hva jeg hadde brukt. Og i sommer var jeg i Portugal og på vei hjem fra Portugal mens vi var i transitt i Amsterdam ble Flyet kansellert og vi måtte vente 2 dager i Amsterdam før vi ble ombooket. Bagasjen lå jo i systemet på flyplassen så vi hadde nesten ingen ting disse to dagene, og jeg fikk bare 500 fra Frende for dette, mens andre i reisefølge denne gangen også fikk 3000 fra sitt forsikringsselskap. Etter disse hendelsene har jeg begynt å lure på om jeg har valgt feil selskap, og om jeg vil få den hjelpen jeg trenger fra Frende om det blir mer alvorlig hendelse.
Hei Vidar, jeg har ikke nok opplysninger til å se på saken din. Send gjerne spørsmålet direkte til oss, så kan vi se på skadesaken og sikre at du har fått riktig oppgjør og god forklaring.
Selger kom hjem og ordnet med alle forsikringer inkl firma. God pris og bedre forsikring. Billig på Tesla. Ringte selgeren i Tønsberg og fikk hjelp med min sønns bil etterpå. Tommel opp!
Takk for hyggelig tilbakemelding, Espen! Vi blir veldig glade når fornøyde kunder tar seg tid til å fortelle om opplevelsen sin.
Ble påkjørt i Bergen sentrum for en del år tilbake. Motpart kjørte på rødt lys og rett inn i siden på bilen min. Vitne så hendelsen, og var villig til å vitne for meg i saken. Motpart innrømmet skyld på stedet. Skademelding ble skrevet ut og alt var fryd og gammen. Så i ettertid, endrer motpart mening, og påstår at det var jeg som kjørte på rødt lys. Frende klarte ikke å få til denne saken. Saken ble ikke løst før etter 1,5 år, utallige telefoner, mailer og vitneuttalelser. Hele denne tiden måtte jeg kjøre med kollisjonsskadet bil, da Frende ikke ville taksere skaden før saken var avgjort. Når saken endelig ble vunnet, ble bilen vurdert som totalhavari, vraket og ny bil kjøpt. Men et par måneder før saken var avgjort byttet jeg forsikringsselskap til Tryg, som ironisk nok var motpartens selskap. Skal aldri ha noe å gjøre med Frende eller Sparebanken Vest igjen, selskap som jeg har vært kunde for i 20 år.
Hei, så leit å høre at du ble påkjørt, håper det går bra med deg nå. Når motparten endrer mening underveis i en sak, er det ikke rart det tok tid, men jeg forstår at det var frustrerende. Lykke til hos motparten.
Dårlig kundeservice og ikke følger opp sine kunder etc - Ikke fornøyd - Dyrt Bli flinkere med sine kunder
Hei Sabo, så leit å høre at du ikke er fornøyd. Frende er flere ganger kåret til Norges beste kundeservice og Norges beste kundesenter, og vi vil gjerne hjelpe deg. Ta gjerne kontakt med oss på [email protected]
Det har vært ekstremt dyrt. Da jeg har brukt den billigste forsikringen, og ingen ting er inkludert annet enn ansvar. Jeg har nå lest meg opp på litt andre forsikring selskaper og har funnet mange som er mye billigere, og som også inkluderer flere bra goder.
Hei Kristoffer, prisene våre pleier å være konkurransedyktige, men det er alltid lurt å sjekke hvem som kan gi deg best vilkår til riktig pris på akkurat din bil, det kan variere fra selskap til selskap.
Gikk over til Frende i April, og siden første dag har det bare vært tull! De lover over tlf å si opp alle forsikringene dine hos gamle forsikringsselskap, men dette skjedde ikke. Betalt da dobbelt opp noen måneder. Kundeservice er helt krise og regningene jeg har fått har ikke gitt mening i det hele tatt. UNNGÅ Frende, det er min beste anbefaling😊
Hei, dette høres rart ut. Vi hjelper deg gjerne å rydde opp om du tar direkte kontakt med oss på [email protected]
Når man dobbeltbetale en forsikring og Frende beholder pengene til neste måned er jeg meget skuffet! Det burde være så enkelt som et tastetrykk i 2019 for og føre pengene tilbake!
Hei Sølvi, fint om du kontakter [email protected] direkte med forespørselen din!
Ved henvendelser har vi alltid fått god hjelp. Dette er grunnen til at vi gikk tilbake til Frende etter er halvt år i annet forsikringsselskap. Anbefales alle som liker enkle oppgjør!
Tusen takk, Frode. Det var en fin tilbakemelding å få. Velkommen tilbake!