Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Alltid hyggelige og kompetente saksbehandlere som svarer greit på spørsmål. Uproblematisk oppgjør ved knust frontrute på bil nr 1 og knust bakrute på bil nr 2. Absolutt å anbefale.
Takk for fin tilbakemelding! Det setter vi alltid pris på.
Hold dere vekke fra dette selskapet hvis dere ønsker å få tilbake "noe" verdi ved en skade. Og til dere i Frende : Ingen vits å skrive i svarfeltet at det var kjedelig at eg skulle ha en slik opplevelse av dere og at eg skal ta kontakt for å sjå på saken på nytt. Det skal skiftes selskap. Ha en fin dag Frende
Lykke til videre!
Frende sendte en takstmann som jeg tror var instruert til å finne årsaker til min båtskade som kom utenfor dekningen av min forsikring da jeg fikk skade på min båt i sommer. Ved klage brukte de den samme takstmannen igjen. Ingen gehør og lite imøtekommende. Saken ligger nå hos finansklagenemda. Grunnen til at det ble 2 og ikke 1 stjerne er at de er i alle fall hyggelige på telefonen. Og forholdsvis lette og få tak i saksbehandler.
Hei, godt å høre at vi er hyggelige på telefonen og greie å få tak i! Når det gjelder takstmenn vi bruker er de uavhengige, og jobben deres er å finne årsaken til at en skade oppstår. Vi vrir oss ikke unna ansvar, bare så det er klart. Siden saken din ligger hos Finansklagenemnda avventer vi svaret fra dem, og kan ikke kommentere enkeltsaker på et forum som dette.
Raske, effetive, profesjonelle. Veldig fornøyd med frende.
Takk for hyggelig tilbakemelding, Agnethe! Vi setter stor pris på å høre fra de fornøyde kundene våre.
Hjelpsomme med spørsmål og finner det beste resultatet ang, forsikring.
Tusen takk for tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på!
Jeg ble lovet en høyere bilbonus av Frende enn hva jeg hadde ved det tidspunktet i et annet selskap. Noen måneder senere satt de plutselig ned bonusen til det jeg hadde i det andre selskapet, og ba meg tilbakebetale mellomlegget fra det jeg hadde til det jeg ble lovet av de. Saken ble tatt videre til Finansklagenemnda og jeg fikk medhold i saken. Styr unna Frende - forferdelig kundeservice.
Hei Carina, når vi fastsetter bonus henter stoler vi først og fremst på opplysningene fra kunden, men i noen tilfeller avviker opplysningene vi går fra tidligere selskap, og da blir bonus justert. Leit å høre at det ble gjort en feil med bonusen din, med godt det ble ryddet opp i da du klaget.
Hyggelige konsulenter som svarer deg på det du lurer på. Konkurransedyktig på pris. Rask hjelp per telefon, men ikke alltid like raske til å besvare epost-henvendelser.
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding!
Jeg og min samboer var på bilferie i sommer. Bilen brøt ned i Sverige, og vi ble strandet der. Vi ordnet alt selv, lånte penger og ordnet leiebil med hans bilforsikring. Men vi måtte ta inn på hotell - det er snakk om to netter på latterlige 2000 kr. Da jeg ringte FRENDE ble jeg møtt av tomme løfter om at de skulle ringe dagen etter (situasjonen var såpass alvorlig at de "garanterte", deres egne ord). De ringte aldri så jeg gjorde det igjen, og ble møtt av en dame i andre enden som bare LO AV MEG og sa at det minst kom til å ta 5 uker. (Hun nevnte ikke kvitteringer engang, selv om vi selvfølgelig sparte på disse i tilfelle). Jeg fikk sjokk, men holdt meg høflig for å øke sjansene for hjelp. Hvem ler av noen i en desperat situasjon? Dette skjedde i begynnelsen av juli, og jeg har ennå ikke fått noe svar. Nå er det oktober. De har faktisk ikke ringt, helt til JEG sendte inn en påminnelse til de igår kveld. Uten en eneste unnskyldning eller beklagelse, ja ikke en telefonsamtale engang, fikk jeg plutselig et avslag på mail i morges... De har faktisk glemt oss i over 3 måneder. Og ennå ikke ringt eller spurt om kvitteringer, svaret var bare nei. De har faktisk ikke lyst til å hjelpe, og jeg angrer på hver eneste krone de har fått.
Hei Carina, vi har ikke for vane å glemme kundene våre, og vi ser gjerne på hva som har skjedd i saken din, om du kontakter oss direkte.
Faser ut kundeservice, bare nett. Ikke personlig/ kunde ansiennitet teller ikke lenger!
Vi faser på ingen måte ut kundeservice! Kundesenteret vårt er hjertet i Frende, og er kåret til Norges beste i forsikring flere ganger. Du når oss på 55153600!
Snart 2 måneder har gått siden trafikkuhellet. Saken er egentlig veldig klar. Motparten kom ut fra gårdsvei til vei med navn. Jeg har gjort alt for å få de til å sjekke opp fakta, men ingen tilbakemelding om det. Nå er jeg drittlei av sommel fra Frende. Bytte av selskap er veldig sikkert.
Hei Geir, beklager at du har måttet vente. I slike saker er vi oftest avhengig av tilbakemelding fra motpartens selskap, og det kan ta tid.
Vi var så uheldige å bli frastjålet en kamerabag første dagen på ferie, ganske tidlig etter at vi byttet selskap til Frende. (Etter flere års forsikring av det samme utstyret i annet selskap uten problemer) Vi fikk ingen respons på klagen vår og først etter gjentatte gangers purring fikk vi beskjed om at vi var rødlistet, og at de satte en etterforsker på saken vår. Greit nok, han konkluderte med at ingenting var galt, og vi fikk erstattet kameraet etter nesten ett års venting. Etter dette fikk vi en skade på noe utstyr under en flyreise, alt dokumentert, godset forsvarlig pakket. Dette var i februar, og vi har ennå ikke fått noen respons på skademelding eller purringer. Vi har prøvd å gå via både reiseforsikring, verdisakforsikring og båtforsikringen vår som alle skulle dekke skadene, men ingen respons. Så for oss fungerer Frende ikke så bra.
Det er leit å høre at dere opplever oss på denne måten. Hvis du vil vi skal se nærmere på dette er det fint om du tar kontakt direkte eller bruker klageskjemaet på frende.no
Reiseforsikringen deres er fin, men velger du superforsikring på hus, da gjør det alt for å slippe unna kravet. Gjerne ved å bruke takstmenn som har lite peiling på hva de holder på med. Nå det da blir irettesatt pga åpenbare feil i vurderingen, da velger de fortsatt å holde seg til hva takstmann sier.
Hei Jan, godt å høre at du er fornøyd med reiseforsikringen, men leit at oppgjøret på hus ikke sto til forventningene! Vi bruker kun sertifiserte takstmenn, men alle kan gjøre feil, og da har du selvfølgelig mulighet til å klage.
Hadde kasko, etter oversvømmelse i garasjen de har sendt meg til en firma og de taksert til 13 568,44 kr. Jeg fått kontant 1,427 kr. Møtt med en så skamløs mafia for første gang.
Frende Forsikring har opptrådt svært useriøst og feilinformert i en sak vedrørende dødsbo. De svarer ikke på mine henvendelser, og jeg mottar ingen beklagelse i saken. Jeg ser at de får mange dårlige anmeldelser, så kundene gjør klokt i å velge andre forsikringsselskap.
Vi beklager om du har fått feil informasjon, det vil vi selvsagt rette opp i. Selvsagt hender det at også våre medarbeidere gjør feil, men kompetanse mangler de ikke, og jobben og ansvaret tar vi alle svært seriøst.
Jeg har ikke opplevd verre i mitt liv når det gjelder forsikrings selskap. Jeg avsluttet forsikringene mine med frende fordi det var alt for dyrt. Det endte med at jeg ikke fikk avslutte betalingen før månen var omme og de mener at de ikke hadde fått meldingen om flytting av bil til annet selskap, noe de har fått. Frende skal ha meg til å betale dobbelt på alle forsikringene mine. Bare å styre unna! Aldri vært borti noe så sykt og å så mye hersketeknikk. Jeg har fått mange kjente til å gå for Frende å nå skal jeg få de til å avslutte Frende!
Hei Joann, så hyggelig at du har anbefalt oss til kjente! Ikke så hyggelig at du vil si opp forsikringene nå, men det kan du gjøre med en måneds varsel, det er regelen, og den måneden må du betale for. Hvis det er noe annet du vil vi skal ordne opp i, hører vi gjerne fra deg på kundesenteret.
Er dyrt, tar bonusen, endrer årlige beregninger...
Hei, så leit at du ikke er fornøyd, det er viktig for oss. Prisene våre er kjent for å være konkurransedyktige, det er lurt å sammenligne hva du får, ikke bare pris. Vi har svært rask opptjening til toppbonus, men om du krasjer er det ikke uvanlig at det berører bonusen din. Jeg vet ikke hva du legger i årlige beregninger, men det kan helt sikkert kundesenteret se på, om du tar kontakt.