Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Frende Forsikring
3.7
888 verifiserte omtaler

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.7
Bra
888 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#7
Bra
Frende Forsikring er rangert
#7 av 21 skadeforsikringer
53%
Middels
53% anbefaler Frende Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 888 omtaler om Frende Forsikring

FILTRER OMTALER
324
146
79
79
260
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Risikerer stor bot pga. Frende

Omtale av  Lennart

Jeg kontaktet kundeservice på epost for å ordne trafikkforsikring på personbilen min. Virket som om de prøvde å drøye kredittsjekken, som medførte at jeg gikk omtrent 20 dager uten trafikkforsikring. Nå risikerer jeg å få et gebyr på ca. 3600,-, i sammenheng med de nye reglene ang. trafikkforsikring.

Svar fra Frende Forsikring
26.03.2018 11:46

Hei Lennart, for å kunne kredittsjekke en kunde, må vi ha kundens bekreftelse. Jo raskere kunden svarer, jo raskere kan vi gå videre. En rådgiver har sett på saken din, og du kan gjerne kontakte oss direkte om det er mer du lurer på.

Useriøsitet, løgn å ikke der for sine kunder

Omtale av  Mve

Ringer ikke tilbake, haler ut tid så kunder blir sittende som spørsmålstegn. aldri fått dåligere behandling noe sted.. blir fysisk uvell av disse. prøver å matte ut sine kunder.

Svar fra Frende Forsikring
22.03.2018 09:04

Jeg vil gjerne få oppfordre deg til å ta direkte kontakt med oss, så vi kan følge opp frustrasjonen din. Dette er ikke slik vi vil ha det! Du kan sende oss en e-post på [email protected], eller se på mulighetene her: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/

Mange fakturaer, mye rot.

Omtale av  Eva

Begynte bra, men får stadig nye regninger som skal erstatte en annen regning. Også fått varsel om opphør selv om jeg har betalt alt av regninger jeg har fått. Billig, men det er det...

Svar fra Frende Forsikring
22.03.2018 09:04

Hei Eva, vi sender alltid ut ny regning om det er gjort endringer på avtalen. Beklager om det har blitt forvirrende. Du må gjerne ringe oss på 55153600 eller sende oss en e-post på [email protected] om vi skal hjelpe deg å finne ut av dette.

Så langt veldig fornøyd og utrulig effektivt

Omtale av  Øyvind

Har vært kunde i Frende lenge nå og ikke hatt noen form for skade. Til nå... meldte inn skade på hus grunnet vann. Og 3 timer etter jeg sa ifra så var det en fra Frende på plass hjemme og dokumenterte skader og forebygget på en søndags kveld. Så langt veldig fornøyd og håper dette fortsetter å være så effektivt og hjelpsom videre i saken. Vi får se hva som skjer imorgen.

Svar fra Frende Forsikring
19.03.2018 11:47

Så kjekt å høre, Øyvind! Akkurat sånn det skal være! Vi skal gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd fremover også :)

Jeg har veldig god erfaring med Frende forsikring

Omtale av  Bertil T

Reiseforsikring ved matforgiftning i Portugal sørget for hurtig behandling midt på natten i Faro. Dette ordnet de på telefon kl 03.00 på natten. MAKAN! Topp service.

Svar fra Frende Forsikring
15.03.2018 14:44

Så flott at du tar deg tid til å sende oss en hyggelig tilbakemelding, Bertil! Det setter vi stor pris på! Og opplevelsen din er jo akkurat sånn det skal være, du er i trygge hender med Norges beste reiseforsikring. :)

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

«Helautomatisert» uten muligheter til å tilpasse seg enkelte kunders ønsker.

Omtale av  Helge R

Frende fungerer bra som forsikringsselskap men er så «automatiserte» at de ikke kan maile over til kundens e-mail varsel om den årlige innbetaling, og de sier de skal ha den beste kundevennlige service i sin bransje! Tilsynelatende langt igjen Frende. Prøvde å kontakte min kunde kontakt men umulig pr. telefon, sendte en Mail om det å ba han kontakte meg pr. telefon og selvfølgelig, han tok ingen kontakt, de bare PRØVER å ha Norges beste kundeservice, så synd for Frende er et bra selskap men kun når alt går «automatisk» individuell tilpassing er fraværende mot enkelt kunden.

Svar fra Frende Forsikring
13.03.2018 09:51

Hei Helge, takk for tilbakemeldingen din. Vi er veldig opptatt av å ta oss tid til hver enkelt kunde. Hvis du vil at vi skal kontakte deg eller følge opp rådgiveren din direkte kan du sende oss en e-post på [email protected]

Dårlig opplevelse

Omtale av  Thomas

Valgte å skifte til dette firmaet, men så klarer selger å rote det til og ender med å bruke nesten 3 måneder på denne jobben. Snakk om å bomme på åpent mål.. Firmaet fremstår som rotet. Håper jeg slipper å forholde meg til et forsikringsoppgjør med disse.

Svar fra Frende Forsikring
11.03.2018 21:53

Hei Thomas, så leit å høre at du har vært uheldig med en selger hos oss. Håper du kontakter oss direkte med mer informasjon, så vi kan følge opp. Når det gjelder skadeoppgjør kan jeg berolige deg med at uavhengige undersøkelser (EPSI) viser at vi har Norges mest fornøyde kunder etter skade.

Særdeles dårlig kundebehandling, grenser til useriøst i 2018. STYR UNNA DISSE!!!

Omtale av  Eirik T

Har opplevd elendig kundebehandling, mangelfull og/eller feilaktig informasjon som medførte at bilforsikringen ble sagt opp uten varsel med de konsekvenser det kunne fått! Dette på tross av at jeg betalte ajour 100% da FRENDE flere ganger sendte faktura til feil adresse noe jeg også har ringt de om!! Dette skjer uten at jeg fikk beskjed, og ny faktura kom i posten som ingenting skulle ha skjedd!!! Når jeg ringer inn blir jeg behandlet dårlig og FRENDE stiller seg uforstående til min kritikk. Betaler heller 50% mer for å bli behandlet seriøst, har kun vært kunde i 6 mnd. men skal ALDRI TILBAKE. Kjøp alle andre steder enn her, roter de sitter du uten forsikring og uten at du selv vet det!

Svar fra Frende Forsikring
05.03.2018 12:11

Hei Eirik, jeg har svart deg på den forrige klagen din, og vet du har vært i kontakt med oss direkte. Regner med det har løst seg nå. :)

Gode priser, og raskt og godt skadeoppgjør.

Omtale av  Jano

Var uheldig, og fikk bilskade. Fikk et ryddig og godt skadeoppgjør for bil som ble kondemnert.

Svar fra Frende Forsikring
05.03.2018 12:10

Hei Jano, det er så hyggelig når de fornøyde kundene våre tar seg tid til å gi oss en rangering! Uavhengige bransjeundersøkelser viser jo at det er dere det er desidert flest av :) Tusen takk, vi skal stå på for at du skal være fornøyd fremover også.

Middels minus

Omtale av  Kesn

Fikk beskjed på telefon om at jeg ikke fikk bonustap ved en skade. Når det var ferdig så hadde jeg plutselig 60%, ikke 75% som før.

Svar fra Frende Forsikring
18.02.2018 20:44

Hei du, har du spurt skadebehandleren hva som har skjedd her? Det er helt sikkert en god forklaringa og kan ha kommet nye opplysninger underveis. Kontakt oss gjerne direkte!

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Forferdelig kundebehandling

Omtale av  Rabee I

Dååårlig personaler, ikke seriøse nok til å drive en selskap. De går som regel med kunde sist og har dårlig kommunikasjon med kunder. Min bil ble utsatt på skade, 25 dager uten enighet om reperasjon eller en grei erstatning grunnet dårlig taksering. Har ikke rett for leie bil. Hittil har jeg ikke løst saken.

Svar fra Frende Forsikring
15.02.2018 09:28

Hei Rabee, skjønner godt det er frustrerende å stå uten bil! Hos oss er leiebildekning noe du velger om du vil ha, sammen med bilforsikringen. Vi kan gjerne se på saken din, og se om vi kan følge opp takstmannen. Ring oss på 55153600.

For godt til å være sant

Omtale av  Thomas

Ble oppringt av en hyggelig selger som ga meg et knalltilbud på full kasko bilforsikring. Vel og fornøyd etter flere måneder ble jeg påkjørt av en annen bil Bakfra.. Meldte skade, leverte bilen til oppretting, fått igjen bilen nå.. Og etter mange sendte mail samtaler med ansatte hos frende som ikke veit noen ting om noe.. Ikke svarer de på mail, ikke gir de meg oppdatering på saken min... Når dette er over skifter jeg selskap!!!

Svar fra Frende Forsikring
13.02.2018 14:07

Hei Thomas, dette vil vi gjerne finne ut av, for dette høres ikke ut som skadeavdelingen slik jeg kjenner den. Vi finner deg ikke igjen i systemet vårt på bare fornavn, men send oss gjerne en melding direkte på [email protected], så skal vi følge opp.

Dårlig

Omtale av  Lulzim

Er ikke fornøyd med Frende på noen måte, ikke verdt prisen vi betaler dem!!

Svar fra Frende Forsikring
12.02.2018 12:03

Hei, vi ser gjerne på avtalen din om det er noe du vil vi skal sjekke opp i. Send oss gjerne en melding på [email protected]

Styr unna

Omtale av  Atlizzatlizz

Alt virket bra til en skade skjedde. Får beskjed om å kontakte motpartens forsikringsselskap. Trodde ærlig talt det var jobben til forsikrings selskapet. Har skrevet flere ganger om å få navnet på selskapet til motparten.. men ikke noe svar fra Frende. Anbefales IKKE

Svar fra Frende Forsikring
08.02.2018 22:30

Hei, dette høres forvirrende ut, og jeg skjønner at du er frustrert om du ikke har fått god nok hjelp hos oss. Ta gjerne kontakt med oss direkte på [email protected], så kan vi følge opp videre.

Bra forsikringsselskap

Omtale av  Lukasz

Har ganske bra priser, men man må ringe selv og forhandle bedre pris

Svar fra Frende Forsikring
08.02.2018 22:30

Hei, Lukasz, takk for hyggelig tilbakemelding! Vi skal gjøre vårt beste for at du skal være fornøyd med oss fremover også.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Aldri meir Frende

Omtale av  Geir T

Skade på snyskuter. Taksert i tidsrommet 20-22 desember 2017. Både jeg og skuterverksted purret på tilbakemelding fra takstmann, samt Frende flere ganger, uten at verksted fikk startsignal for å reparere skuter. Førstan 24 januar fikk verksted tilbakemelding, slik at deler kunne bestilles. 31/1 var skuteren ferdig reparert. Selv om det er slurv fra takstmann som er hovedårsaken, så er det Frende som leier inn taksttjenesten. 0 forståelse eller prisreduksjon å få fra Frende. Tydeligvis ikke viktig å beholde meg som kunde. Adios.

Svar fra Frende Forsikring
08.02.2018 08:21

Hei Geir, leit å høre at takstmann forsinket reparasjonen for deg. Slik skal det jo ikke være! Fint at du sier fra her, men ta det også direkte opp med skadeavdelingen, så vi kan følge opp med med ham.

Frende Forsikring

Har tilegnet profilen
Frende Forsikring deltar på Bytt.no

Frende Forsikring har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Frende Forsikring besvarer omtaler

Frende Forsikring har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Frende Forsikring ønsker tilbakemeldinger

Frende Forsikring benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR