Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
I forbindelse med lange reiser har jeg hatt behov for hjelp to ganger. Første gangen i 2014 da jeg ble skadet på en skireise til Canada. Fikk ingen hjelp av Frende og måtte be reisebyrået om hjelp. De fikk meg hjem sammen med flyselskapet. Mye beklagelser fra Frende i etterkant, neste gang skulle det bli bedre osv. Neste gang var nå i februar 2019 i forbindelse med et kansellert fly og innhenting av reiserute (fra Kamloops i Canada). Ved kontakt til hjelpesentral ble de kun referert til de samme opplysningene som ligger på nett. Fikk i praksis ingen hjelp til å kunne komme meg hjem samme døgn som planlagt. Igjen måtte jeg forholde meg til flyselskap og lokale folk osv. Kostet meg et døgn, forsinket tilbake på jobb og mye venting. Tilsammen 14 timer på ulike flyplasser.
Så leit å høre at du har vært så uheldig! Håper du sender samme klage direkte til avdelingen, slik at vi kan følge opp med alarmsentralen vår.
Vanskelig å få kontakt med selskap i samband med skade. Mistet tillit til selskapet ved eit eksakt skadeoppgjør. I dei fleste tilfeller har ein ingenting å utsette på selskapet.
Ved skade hadde vi ingen utfordringer. Alt ble fikset raskt.
Helt grei, men ikke beste pris. Må bli bedre på å få riktig pris.
Hytte ble skadet av flom i oktober 2017 og skadene er fremdeles ikke reparert og hytta er ubrukelig. Purrer med jevne mellomrom, de lover å følge opp, men så skjer det ingenting. Veldig skuffet over et selskap som skal være best i test!!!
Hei Anne, dette var leit å høre! Det kan være mange grunner til forsinkelser etter flom, og jeg kjenner ikke saken din, men vi vil gjerne sjekke opp i dette. Håper du kan kontakte oss direkte igjen!
Veldig dårlig erfaring når skaden først er ute !! Møte med kundeservice var allt annet enn hyggelig. Virket som saksbehandler fra første stund lette etter måter å unndra selskapets forpliktelser. Bytter selskap nå ....
Hel Frøydis, leit å høre at du ikke er fornøyd med skadeoppgjøret hos oss. Som alle andre selskap forholder vi oss til forsikringsavtalen mellom oss og kunden. Vi er ikke kjent for å unndra oss forpliktelser på noen måte, tvert imot får vi svært gode tilbakemeldinger både på oppgjør og kundeservice i uavhengige tester, som den omfattende bransjestudien EPSI Rating, for eksempel. Nå i januar var vi på pallen i kåringen an Norges beste kundeservice. Men også vi kan trå feil, og hvis det har skjedd i din sak, er du velkommen til p bruke klagemulighetene på frende.no, slik at vi kan se på saken din på nytt.
Jeg ble kontakten av Frende forsikring i 2018. Vi hadde et veldig ryddig og fin gjennomgang av mine forsikringer og jeg mottok et konkurransedyktig tilbud som jeg slo til på. Nå på nyåret fikk jeg min første faktura etter at tilbudsperioden var over. Overraskelsen var stor når jeg så at forsikringene mine hadde økt med hele 14% totalt! "Norges beste kundeservice" eller lojalitetsbonus på 5% etter 3 år blir da helt meningsløs ...
Hei John, jeg skjønner at det er frustrerende når prisen går opp, men akkurat det er noe svært mange norske forsikringskunder, hos alle selskap, har opplevd i år. Primært og generelt skyldes det fjorårets heftige skadeutbetalinger, både som følge av frost- og vannskader etter kald vinter, mange store branner og svært mange bilskader - dette påvirker prisene for alle. At Frende i et så travelt år likevel får strålende tilbakemeldinger fra kundene både på forsikringsoppgjør og kundeservice, og faktisk gir lojalitetsbonus etter tre år som kunde håper vi er betryggende for kundene våre. Det viser jo at vi er der for deg, om noe skulle skje.