Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Frende, er selvfølgelig helt grei så lenge jeg bare betaler. MEN, så kommer problemene. Konkuransen om mine surt oppsparte kroner var mellom Gjensidige og Frende. Frende vant med 1000 kr, noe som var helt greit for meg :) Og forsikring bestilt. Oppdaget tilfeldigvis at garasje ikke var blitt forsikret. Kontaktet selskapet (pr tlf), som selvfølgelig skulle ordne dette. OK tenkte jeg og trodde det var ordnet. Joda, 3 år senere sjekker jeg på nytt, og finner ikke noe garasje i papirene. Mail til kundeservice, hyggelig svar som beklaget... ulempen, han trengte bare noe info. Infoen sendt på mail og jeg hører ikke noe mere. Alt ok igjen? Joda Adam og paradiset. Kommer tilbake til garasjen litt senere. Jeg har en også "hobby traktor" som er forsikret hos Frende. i januar oppdager de at den ikke er registrert, og sier opp forsikringen. Samtidlig gir de meg en "Forsikring for uregistrert kjøretøy" på nevnte traktor. Jeg har i mellomtiden skremt opp biltilsynet som har ordnet registreringen, hadde trolig noe med den nye samkjøringen av registre å gjøre. (Traktoren har hatt skilter og forsikring i over 20 år) Mailer selskapet og takker selvfølgelig NEI til deres UReg forsikring. Svaret fra Frende var BEKREFTELSE på NY forsikring for uregistrert kjøretøy. Jeg gjør saksbehandler oppmerksom på at ny ansvar forsikring allerede er ordnet og at jeg ikke skal ha denne. Ikke noe svar fra Frende... 7-8 mnd senere kommer årsfornyelsen, selvfølgelig MED det uregistrerte kjøretøyet, som ikke eksisterer (som nevnt er denne allerede registrert og har egen forsikring) Jeg betaler regningen med fradrag av 500++ kroner som tilsvarer neste periode med forsikring av uregistrert kjøretøy, jeg har da tross alt også noe tilgode på forsikringen jeg IKKE hadde bestilt men som har "løpt" siden jan.? Vell Purring kommer, datamaskinen hadde trolig ikke forstått hvorfor det manglet 571 kroner på innbetalingen. OK da er det vell bare å gi ny beskjed til Frende om at jeg verken har bestillt, godtatt eller bruk for forsikringen, ikke sant? FEIL: Her er saksbehandlers forklaring, (ikke ett ord om at jeg hadde avbestillt forsikringen) God dag! Jeg beklager, men jeg kan ikke helt se hva som er feil. Gjelder dette forsikringen på uregistrert kjøretøy som vi gjorde om fra fritidstraktor til uregistrert kjøretøy i januar? Dette ble gjort fordi du stod oppført med en forsikring på en traktor med ansvarsforsikring, og da den ikke har skilter på, så vil heller ikke ansvarsforsikringen være dekket ved skade. Vi gjorde da om forsikringen til å gjelde uregistrert kjøretøy slik at du også da slipper å betale veiavgiften som du ellers måtte ha gjort. Ha en fin dag! Med vennlig hilsen * Nå er jeg "lettere irritert"....... Forklarer igjen at jeg IKKE skal ha forsikringen osv osv Dette har de ennå ikke svart på, well de har sendt purringer og varsel om oppsigelse.... Nå gidder jeg ikke mere og klager til Forsikringsklage nemda.... Er så lei dette. Burde vell ha lært tidliger, har vert kunde i Sparebank1 og siden dette er ett selskap i denne gruppen.. Nå holdt jeg på å glemme garasjen... neida den har ennå ikke fått forsikring.. De tviholder på en, for meg, ubrukelig forsikring og tegner ikke de jeg trenger.... Selv etter 8 mail til 3 forskjellige saksbehandlere så er ikke dette ordnet. Dette tyder ikke på feil hos saksbehanler, men mere om hvilke innstrukser de har. Mitt råd til nye kunder er.... ja nå kan du gjette!
Hei Hans, skjønner godt at du er frustrert, for dette høres rotete ut! Jeg foreslår at du skriver akkurat denne informasjonen du har skrevet her i e-post til [email protected]. Jeg synes du forklarer problemet veldig greit og forståelig her, og kan ikke skjønne at ikke dette skal la seg løse. Hilsen Heidi i Frende Ps. Vi er eid av 15 uavhengige sparebanker, men er ikke en del av verken Sparebank1- eller Eika-gruppen.
Har reiseforsikring, en rulletrapp hektet seg fast i skolisser til min kone som ble dratt overende og lettere skadet, ødelegger solbriller, lisser og skader en hånd. Briller blir ikke dekket og rest dekkes av folketrygden = ingen dekning av reisegods du bærer når du blir utsatt for en plutselig uforskyldt ulykke. Veldig dårlig erfaring å få den beskjeden på e-post uten henvisning til paragrafer eller opplysning om mulighet til å klage. Veldig uprofesjonelt inntrykk og oppsett på besvarelser fra saksbehandler/kundekontakt.
Har vært kunde av Frende i 1,5 år nå og for første gang i mitt liv så har jeg hatt behov for å bruke min forsikring. Selgeren som solgte meg produktene (både bil, innbo og reise) fortalte meg at skulle noe skje med bilen så ordnet de opp. I sommer fikk bilen min en stans og det lyste i alle varselskilt inne i bilen, men siden det ikke var bilbrann eller klart definert motorskade så kunne de ikke hjelpe meg. Når det gjaldt reiseforsikringen så skulle den dekke alt mulig uforutsett. Nå var jeg nettopp på reise og da klare noen å skumpe borti meg mens jeg holdt min ipad, dette ble heller ikke dekket med reperasjon da det ikke var stjålet eller at noen med vilje skadet ipaden. Jeg har betalt forsikring i mange år nå og aldri hatt bruk for den. Nå som jeg har det, så møter jeg er sur og ufyselig mann på kundesenteret som sier til meg uten å si det direkte, at jeg er dum som tror vi dekker reperasjon eller erstatter en ipad fordi den ble skadet på reise. Hva skal man egentlig med disse forsikringene? Fint hvis du en gang blir skikkelig syk på reise eller hvis bilen din faktisk tar fyr en gang. En ting er sikkert, Frende skal byttes ut og jeg skal fraråde alle og enhver med å noen gang bruke de.
Hei Dani, vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Hvis du ikke er fornøyd med behandlingen du har fått i Frende, er det fint om du kontakter den som har behandlet saken din. En prat kan oppklare misforståelser eller gi nye opplysninger. Har du gjort det allerede, kan du lese mer om våre klagemuligheter her https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Har du et hus som er eldre en forsikringsavtalen din har du ingen rett til erstatning! Styr unna dette selskapet!!!
Veldig fornøyd med selskapet, har vært kunder der siden 2011 gjennom banken. Trekker en stjerne pga at en ikke får hjelp midt på natten eller i helgene dersom det gjelder andre ting en bilberging. Ringer du inn utenfor åpningstidene til kundeservice, er det ikke ansatte fra Frende forsikring som tar telefonen. Men noen fra et bilbergings selskap. Vi har også Dyreforsikring på hunden tillegg til 2 biler, hus osv. En søndag måtte hunden hasteoperere for å overleve. Jeg måtte betale 30.000 kr på forskudd dersom de skulle operere. Hadde ikke dette på konto, og ringte forsikringselskapet for å få hjelp. Der var det ikke noe hjelp å få siden det var søndag og meningen med forskringen er at en skal sende inn kvittering og få utbetalt etterpå det en har betalt. Vi var heldige som klarte å finne en annen Dyreklinikk som ville ta sjansen på å operere uten sikkerhet. Frende betalte sin del av regningen til Dyreklinikken uten problem to-tre uker etter operasjonen uten spørsmål. Mener at Frende burde vært et døgnåpent med kundeservice med samme hjelp på natt og helgene som en kan få på dagen ved uhell/skader osv.
Hei Lars, takk for gode innspill! De tar vi med oss videre. Det er riktig at alarmsentralen vår er bemannet av Falck om natten, men vi har alltid folk på vakt om det er akutt, og døgnåpent for reiseskader.
Hyggelige mennesker, som faktisk prøver å selge deg noe som er bra! Når jeg tenker på forsikring så synes jeg det er et ork. Men det var utrolig lett, synes også det er veldig fint at man har en person man kan henvende seg til, istedenfor mange forskjellige! Veldig fornøyd! Anbefales!
Så kjekt å høre! Takk for hyggelig tilbakemelding, Jennie!
Min erfaring er at Frende forsikring er unøyaktige i sine opplysninger for å få kunder. Ved henvendelse og klage, er min erfaring at de ikke svarer på selve klagehenvendelsen. I stedet svarer de på andre ting, "går rundt grøten", og man får ikke svar på det henvendelsen omhandler. Opplever også at man får en ny saksbehandler ved hvert svar med ulik informasjon som vanskeliggjør en sammenhengende dialog med kundeservicen. Kan jo forestille seg hvor vanskelig det kan være hvis en skade skulle forekomme og man virkelig trenger et seriøst forsikringselskap som man kan spille på lag med, og kan være i dialog med.
Hei Stine, flott at du også har tatt kontakt med oss direkte, det gjør det lettere for oss å se på og følge opp klagen din. Her er mer info om klagemulighetene hvis det ikke alt har løst seg: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/