Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har vært kunde av Frende i 1,5 år nå og for første gang i mitt liv så har jeg hatt behov for å bruke min forsikring. Selgeren som solgte meg produktene (både bil, innbo og reise) fortalte meg at skulle noe skje med bilen så ordnet de opp. I sommer fikk bilen min en stans og det lyste i alle varselskilt inne i bilen, men siden det ikke var bilbrann eller klart definert motorskade så kunne de ikke hjelpe meg. Når det gjaldt reiseforsikringen så skulle den dekke alt mulig uforutsett. Nå var jeg nettopp på reise og da klare noen å skumpe borti meg mens jeg holdt min ipad, dette ble heller ikke dekket med reperasjon da det ikke var stjålet eller at noen med vilje skadet ipaden. Jeg har betalt forsikring i mange år nå og aldri hatt bruk for den. Nå som jeg har det, så møter jeg er sur og ufyselig mann på kundesenteret som sier til meg uten å si det direkte, at jeg er dum som tror vi dekker reperasjon eller erstatter en ipad fordi den ble skadet på reise. Hva skal man egentlig med disse forsikringene? Fint hvis du en gang blir skikkelig syk på reise eller hvis bilen din faktisk tar fyr en gang. En ting er sikkert, Frende skal byttes ut og jeg skal fraråde alle og enhver med å noen gang bruke de.
Hei Dani, vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Hvis du ikke er fornøyd med behandlingen du har fått i Frende, er det fint om du kontakter den som har behandlet saken din. En prat kan oppklare misforståelser eller gi nye opplysninger. Har du gjort det allerede, kan du lese mer om våre klagemuligheter her https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Har du et hus som er eldre en forsikringsavtalen din har du ingen rett til erstatning! Styr unna dette selskapet!!!
Veldig fornøyd med selskapet, har vært kunder der siden 2011 gjennom banken. Trekker en stjerne pga at en ikke får hjelp midt på natten eller i helgene dersom det gjelder andre ting en bilberging. Ringer du inn utenfor åpningstidene til kundeservice, er det ikke ansatte fra Frende forsikring som tar telefonen. Men noen fra et bilbergings selskap. Vi har også Dyreforsikring på hunden tillegg til 2 biler, hus osv. En søndag måtte hunden hasteoperere for å overleve. Jeg måtte betale 30.000 kr på forskudd dersom de skulle operere. Hadde ikke dette på konto, og ringte forsikringselskapet for å få hjelp. Der var det ikke noe hjelp å få siden det var søndag og meningen med forskringen er at en skal sende inn kvittering og få utbetalt etterpå det en har betalt. Vi var heldige som klarte å finne en annen Dyreklinikk som ville ta sjansen på å operere uten sikkerhet. Frende betalte sin del av regningen til Dyreklinikken uten problem to-tre uker etter operasjonen uten spørsmål. Mener at Frende burde vært et døgnåpent med kundeservice med samme hjelp på natt og helgene som en kan få på dagen ved uhell/skader osv.
Hei Lars, takk for gode innspill! De tar vi med oss videre. Det er riktig at alarmsentralen vår er bemannet av Falck om natten, men vi har alltid folk på vakt om det er akutt, og døgnåpent for reiseskader.
Hyggelige mennesker, som faktisk prøver å selge deg noe som er bra! Når jeg tenker på forsikring så synes jeg det er et ork. Men det var utrolig lett, synes også det er veldig fint at man har en person man kan henvende seg til, istedenfor mange forskjellige! Veldig fornøyd! Anbefales!
Så kjekt å høre! Takk for hyggelig tilbakemelding, Jennie!
Min erfaring er at Frende forsikring er unøyaktige i sine opplysninger for å få kunder. Ved henvendelse og klage, er min erfaring at de ikke svarer på selve klagehenvendelsen. I stedet svarer de på andre ting, "går rundt grøten", og man får ikke svar på det henvendelsen omhandler. Opplever også at man får en ny saksbehandler ved hvert svar med ulik informasjon som vanskeliggjør en sammenhengende dialog med kundeservicen. Kan jo forestille seg hvor vanskelig det kan være hvis en skade skulle forekomme og man virkelig trenger et seriøst forsikringselskap som man kan spille på lag med, og kan være i dialog med.
Hei Stine, flott at du også har tatt kontakt med oss direkte, det gjør det lettere for oss å se på og følge opp klagen din. Her er mer info om klagemulighetene hvis det ikke alt har løst seg: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/
Gå aldri å tegn forsikring hos dem. Din bonus vil aldri gå opp. Og det er alltid noe tull med betaling hos dem. Er så skuffet hos dem og nå har jeg gått over til annet forsikring selskap.
Hei Erik, ikke hyggelig å høre at du har opplevd oss slik! Kjenner ikke saken din, men bonusmodellen hos oss legger faktisk til rette for Norges raskeste bonusopptjening om du kjører skadefritt.
Er så fornøyd med frende forsikring og kundebehandler
Så hyggelig å høre! Setter stor pris på å få høre fra glade kunder! Vi skal stå på for at du skal være fornøyd fremover også.