⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Frende Forsikring
3.7
888 verifiserte omtaler

Frende Forsikring omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.7
Bra
888 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#7
Bra
Frende Forsikring er rangert
#7 av 21 skadeforsikringer
53%
Middels
53% anbefaler Frende Forsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 888 omtaler om Frende Forsikring

FILTRER OMTALER
324
146
79
79
260
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Frende Forsikring
Frende Forsikring har 888 verifiserte omtaler på Bytt.no

Skuffende dekning og inntrykk

Omtale av  Robert A

Har reiseforsikring, en rulletrapp hektet seg fast i skolisser til min kone som ble dratt overende og lettere skadet, ødelegger solbriller, lisser og skader en hånd. Briller blir ikke dekket og rest dekkes av folketrygden = ingen dekning av reisegods du bærer når du blir utsatt for en plutselig uforskyldt ulykke. Veldig dårlig erfaring å få den beskjeden på e-post uten henvisning til paragrafer eller opplysning om mulighet til å klage. Veldig uprofesjonelt inntrykk og oppsett på besvarelser fra saksbehandler/kundekontakt.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Frende Forsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ikke ute etter å hjelpe eller rådgive, bare ute etter penger inn i kassen

Omtale av  Dani

Har vært kunde av Frende i 1,5 år nå og for første gang i mitt liv så har jeg hatt behov for å bruke min forsikring. Selgeren som solgte meg produktene (både bil, innbo og reise) fortalte meg at skulle noe skje med bilen så ordnet de opp. I sommer fikk bilen min en stans og det lyste i alle varselskilt inne i bilen, men siden det ikke var bilbrann eller klart definert motorskade så kunne de ikke hjelpe meg. Når det gjaldt reiseforsikringen så skulle den dekke alt mulig uforutsett. Nå var jeg nettopp på reise og da klare noen å skumpe borti meg mens jeg holdt min ipad, dette ble heller ikke dekket med reperasjon da det ikke var stjålet eller at noen med vilje skadet ipaden. Jeg har betalt forsikring i mange år nå og aldri hatt bruk for den. Nå som jeg har det, så møter jeg er sur og ufyselig mann på kundesenteret som sier til meg uten å si det direkte, at jeg er dum som tror vi dekker reperasjon eller erstatter en ipad fordi den ble skadet på reise. Hva skal man egentlig med disse forsikringene? Fint hvis du en gang blir skikkelig syk på reise eller hvis bilen din faktisk tar fyr en gang. En ting er sikkert, Frende skal byttes ut og jeg skal fraråde alle og enhver med å noen gang bruke de.

Svar fra Frende Forsikring
03.10.2018 17:53

Hei Dani, vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Hvis du ikke er fornøyd med behandlingen du har fått i Frende, er det fint om du kontakter den som har behandlet saken din. En prat kan oppklare misforståelser eller gi nye opplysninger. Har du gjort det allerede, kan du lese mer om våre klagemuligheter her https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/

IKKE bruk dette forsikringselskapet!

Omtale av  Margit H

Har du et hus som er eldre en forsikringsavtalen din har du ingen rett til erstatning! Styr unna dette selskapet!!!

Bra forsikring

Omtale av  Lars

Veldig fornøyd med selskapet, har vært kunder der siden 2011 gjennom banken. Trekker en stjerne pga at en ikke får hjelp midt på natten eller i helgene dersom det gjelder andre ting en bilberging. Ringer du inn utenfor åpningstidene til kundeservice, er det ikke ansatte fra Frende forsikring som tar telefonen. Men noen fra et bilbergings selskap. Vi har også Dyreforsikring på hunden tillegg til 2 biler, hus osv. En søndag måtte hunden hasteoperere for å overleve. Jeg måtte betale 30.000 kr på forskudd dersom de skulle operere. Hadde ikke dette på konto, og ringte forsikringselskapet for å få hjelp. Der var det ikke noe hjelp å få siden det var søndag og meningen med forskringen er at en skal sende inn kvittering og få utbetalt etterpå det en har betalt. Vi var heldige som klarte å finne en annen Dyreklinikk som ville ta sjansen på å operere uten sikkerhet. Frende betalte sin del av regningen til Dyreklinikken uten problem to-tre uker etter operasjonen uten spørsmål. Mener at Frende burde vært et døgnåpent med kundeservice med samme hjelp på natt og helgene som en kan få på dagen ved uhell/skader osv.

Svar fra Frende Forsikring
25.09.2018 13:53

Hei Lars, takk for gode innspill! De tar vi med oss videre. Det er riktig at alarmsentralen vår er bemannet av Falck om natten, men vi har alltid folk på vakt om det er akutt, og døgnåpent for reiseskader.

Veldig fornøyd

Omtale av  Jennie R

Hyggelige mennesker, som faktisk prøver å selge deg noe som er bra! Når jeg tenker på forsikring så synes jeg det er et ork. Men det var utrolig lett, synes også det er veldig fint at man har en person man kan henvende seg til, istedenfor mange forskjellige! Veldig fornøyd! Anbefales!

Svar fra Frende Forsikring
25.09.2018 13:30

Så kjekt å høre! Takk for hyggelig tilbakemelding, Jennie!

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Elendig saksbehandling og kundeservice

Omtale av  Stine

Min erfaring er at Frende forsikring er unøyaktige i sine opplysninger for å få kunder. Ved henvendelse og klage, er min erfaring at de ikke svarer på selve klagehenvendelsen. I stedet svarer de på andre ting, "går rundt grøten", og man får ikke svar på det henvendelsen omhandler. Opplever også at man får en ny saksbehandler ved hvert svar med ulik informasjon som vanskeliggjør en sammenhengende dialog med kundeservicen. Kan jo forestille seg hvor vanskelig det kan være hvis en skade skulle forekomme og man virkelig trenger et seriøst forsikringselskap som man kan spille på lag med, og kan være i dialog med.

Svar fra Frende Forsikring
24.09.2018 19:57

Hei Stine, flott at du også har tatt kontakt med oss direkte, det gjør det lettere for oss å se på og følge opp klagen din. Her er mer info om klagemulighetene hvis det ikke alt har løst seg: https://www.frende.no/kundeservice/klagemuligheter/

Verdens dårligste forsikring selskap

Omtale av  Erik M

Gå aldri å tegn forsikring hos dem. Din bonus vil aldri gå opp. Og det er alltid noe tull med betaling hos dem. Er så skuffet hos dem og nå har jeg gått over til annet forsikring selskap.

Svar fra Frende Forsikring
14.09.2018 16:12

Hei Erik, ikke hyggelig å høre at du har opplevd oss slik! Kjenner ikke saken din, men bonusmodellen hos oss legger faktisk til rette for Norges raskeste bonusopptjening om du kjører skadefritt.

Frende Forsikring har 888 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Frende Forsikring mener

Frende Forsikring

Har tilegnet profilen
Frende Forsikring deltar på Bytt.no

Frende Forsikring har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Frende Forsikring besvarer omtaler

Frende Forsikring har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Frende Forsikring ønsker tilbakemeldinger

Frende Forsikring benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR