Frende Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ryddig.Hyggelig.Ordner opp.Rask tilbakemelding på hendvendelser.Fornuftig pris på forsikring.
Takk for fin tilbakemelding, Jan!
Skrev en langt hendelsesforløp og forklarte hva som skjedde. Var uheldig med at bilen begynte å trille, jeg fikk kontroll etter en stund men da var skaden skjedd en liten merke etter at døren traff motpartens bil. En fille sak som hadde ikke mer enn levert inn skademelding så kom svaret, virket ikke som min forklaring ble tatt til følge. Virket som her har vi en gjenganger vi gir han skylden uten å forklare noe. Svakt i et selskap som er blitt for høy påå seg selv av all posetiv tilbakemeld.
Hei, skjønner at du gjerne skulle hatt dekning for skaden! Men at vi er raske i tilbakemeldingen pleier ikke å bli oppfattet som negativt. Ta gjerne kontakt med oss om du vil vi skal forklare noe utover informasjonen du allerede har fått.
Etter å ha blitt påkjørt bakfra, og da uten skyld, tegnet jeg leiebilforsikring da dette ikke gjaldt selv om jeg var uskyldig i hendelse. Så blir jeg påkjørt på nytt 1 år senere og blir gjort oppmerksom på at jeg IKKE har leiebil. Etter påtrykk fra meg innser Frende at det har jeg allikevel og retter opp dette i mail med referansenummer. Etter å ha benyttet leiebil får jeg så regning fra bilutleiefirma med melding om at Frende avviser at jeg har leiebil. "Det er begrensa hvor dritt det kan gå" Frende må jammen skjerpe seg, også med å forklare seg overfor meg gjennom prosessen. Skulle nesten tro det var jeg som jobbet i forsikringsbransjen og ikke motsatt. Kommunikasjonen mellom skadeavdeling og kundesenter hos Frende er kun på datanivå og mangler enhver evne til å tenke selv, derav veldig dårlig kundeservice.
Så kjipt med forvirringen rundt leiebildekningen din, sånn skal det jo ikke være. Alle kan gjøre feil, og dette burde vi løst på et øyeblikk! Håper alt er i orden nå, hvis du ikke er trygg på det, dobbeltsjekker vi gjerne for deg.
Jeg byttet til dette selskapet for ca 1 år siden. Byttet fordi vi tok en gjennomgang med en hyggelig selger, og prisene totalt ble meget mer gunstige. Så skal det sies at året har vært utrolig kjipt. Både en båtskade og en liten sak på hytta. Jeg som aldri før har hatt noe veldig med forsikring å gjøre. Fikk også en skade på bryggen. Må si at dem løste alt ekstremt fint. Bryggen fikk jeg ikke, og her savnet jeg et tydelig svar på hvorfor, men møtte trolig en kundebehandler som ikke helt hadde dagen, men i begge de andre sakene så var de utrolig flinke til å informere og forklare. Samtidig som prisene er gode så er dem meget hyggelige. Kan til tross for brygge-casen ikke la være å gi dem 5 stjerne og god reklame. Jens Erik
Hei Jens Erik, tusen takk for fyldig og konstruktiv tilbakemelding! Det setter vi pris på. Ta gjerne kontakt med oss igjen, om du trenger bedre forklaring om brygge-saken.
rask tilbakemelding, gode priser, saklig behandling
Takk for veldig hyggelig tilbakemelding, Oddmund! Det setter vi pris på!
Litt dyre i sine forsikringer etter det jeg har hørt fra andre som har byttet fra Frende til feks. Storbrand
Hei Dag, prisene varierer nok avhengig av hva du vil forsikre. Vi er verken billigst eller dyrest, men stabile i pris.
Har brukt forsikringen 2 ganger og oppgjøret har gått raskt med pengene på konto 2 -"3 dagar er skaden. Frende setter ikke opp forsikringen mye hvert år i motsetning til mange selskap som skrur prisen opp etter et par år som kunde.
Tusen takk for veldig hyggelig tilbakemelding, Svein! Du har helt rett i at vi ikke har lokkepriser som øker etter første året. Tvert imot har belønner vi trofaste kunder med automatisk rabatt etter tre år som kunde, lojalitetsbonus kaller vi det.