Gjensidige Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har hatt en mindre skade, barnevogn som ble ødelagt (i pram pack så dekket av forsikring). 12.000 tilbake, ingen spørsmål. Raskt og enkelt. Nå tvist i sak og rettshjelp trengs; Gjensidige vrir seg unna og nekter å gi hjelp. Caset er at leiligheten ble solgt, kontrakt skrevet, men overtagelse skjedde ikke da personen ikke hadde penger. Og megler står ansvarlig (da megler har sjekket opp og godt god for finansiering). Ender i tvist med megler og Gjensidige sier at siden leiligheten ikke er solgt så er det ikke deres ansvar. Forsikring ble sagt opp på overtagelsedato, og ikke startet igjen før noen dager etter. Så teknisk sett så kan de snike seg unna; men fy faen så lite sympatisk når de får 50.000+ i året fra oss for forsikringer. Blir et svært raskt bytte bort fra gjensidige!
Er stort sett fornøyd, men syns prisene er ganske høye, spesielt på bil. Er ellers veldig fornøyd med kundeservice, og fikk raskt hjelp da jeg fikk vannskader i kjeller pga overvann. Vurderer allikevel å bytte selskap pga pris.
Hyggelig kundbehandler, følger opp med årlige samtaler
Vanskelig å få en totaloversikt på forsikringene da det utbetales et "overskudds" bonus. Overskudds bonusen er ok, men hvorfor går selskapet med så stort overskudd at de betaler ut bonus? Er det for høge priser på forsikringene og for stive gebyrinnkrevinger? Hvorfor skal Gjensidige ha 44 kr ekstra i forhold til andre selskap for å kreve inn vegavgiften? Hus, innbo og reiseforsikring ligger også høgere i pris enn konkurerende selskap.
Jeg synes Gjensidige er bra, men vet ikke om de er av de billigste, det vil jeg sjekke ut nå
Hadde en positiv opplevelse når jeg ringte for å høre om forsikring, men overgangen fra et forsikring selskap til et annet kunne våre betre. Må vente en hel måned før eg kan skifte over til Gjensidige. Jeg har kun våre hos If på samme dagen da jeg ringt, men det er greit nok sjølv om If fikset det så at eg kunne ha overgang fra Frende med en gang.
Har ikke hatt dårlig opplevelse gjensidige forsikring.
Alt på en plass fungerer greit for oss. Men ikke det at vi må sjekke at vi får rett bonus på bilforsikringene...... Mister bonus og prisen går opp...
Bra på oppgjør for hus skade (vannskade). Bra på oppgjør bilskade men overstyrer verksted valg, som kvalitetsmessig ikke er helt på topp.
Ryddig hyggelig og effektiv skade dekning, trøstet meg med at parkering skader er det vanligste selv om jeg skammet meg for å vært for rutinemessig i utkjøringen fra min parkering.
Stor prisøkning på hele pakka med forsikringer, kommer ikke noe varsel om prisøkning det bør stå hvor mange prosent hver forsikring øker, eller bli kontaktet om hvor store økninger det blir på de forsikringene man har i selskapet, ca. 10% økning, slik er det vel etter at man får en billigere pakkeløsning det første året.
Belønn gode kunder. Alt for høg forsikring på eldre biler. Swap forsikring på mobiler på innbo er utrulig dårlig.
Som regel enkelt og greit skadeoppgjør. Misfornøyd med reiseforsikring.
Det meste er bra. Minus er at det ikke er kontor i Lyngdal
Vurderer IF pga endring i bonusbestemmelsene. Jeg har nå 70% bonus 4. År. Har hatt en skade i 2017 og havner da på 40% fra juni 2018. Derfor aktuelt å vurdere prisen med 60% bonus sammenlignet med det jeg kan oppgi Gjensidige skal ha (med 40% bonus)
Noe er bra, det meste er ikke bra. Mye av forsikringen er dyre og med dårlig dekning.