Chilimobil har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg valte brebånd på 100G i mnd fra Chilli mob. Det er var et utrolig dårlig valg.. For det første går ikke særlig fort, MEN det største problemet dukker jo opp den dagen jeg har brukt de 100G noe som skjer ofte. Da er ikke mulighet og kjøpe mer data.. Jeg må pent vente til den 1 i mnd da nye 100G kvote starter.. Så da var valget uhyre enkelt.. rett tilbake til telia hvor samme abn koster noe 10 kr mer, MEN hvor man for data rollover, og mulighet til og kjøpe mer data skulle det knipe for en billig penge.. SÅ styr unna Chilli..
Hold dere borte fra disse- chili og svea inkasso/finans. Nå har staten redusert gebyrene disse har lov å ta, så må regne men enda mer aggressivitet fra slike som svea inkasso/chili.Jeg har hatt mobilabb i 30 år har ikke opplevd maken til gebyrer purringer, noe som har gjort dette til Norges dyreste abb. Jeg tenkte jeg skulle redusere mob utgiftene ved å velge disse, men ser ut som om de bruker inkassoselskapet SVEA INKASSO/FINANS som faktureavdeling, og alle vet vel hva dette fører til. Ringte de i dag etter å ha fått en ny purring/inkasso, vet atter en gang desverre ikke hvorfor. Ringte de igjen spurt om de kunne slette kravet på 290 kr, med det kunne de ikke. Jeg sa at jeg da kom til å bytte mobilselskap. Svaret var at det måtte jeg bare gjøre det hadde ikke hun noe med. Dårlig samarbeidspartner?- bytter nå to abb til annet selskap. Chili ønsket heller ikke yte noen form for service. Han jeg snakket med hørtes ut som om han ikke var klar over hva som gir chili inntekter. Har ingen tillit eller respekt for disse som mangler- respektfullhet, hjelpsomhet, profesjonalitet, seriøsitet... Anbefaler alle å velge bort disse.
Jeg bruker mobildata hele dagen, også hjemme, i påvente av fibertilknytting etter et lynnedslag grillet kobbernettverket i gaten jeg bor i. Bruker derfor mye data daglig og falt for pakken Fri Data Dag som gir 5gb data om dagen før hstigheten blir nedsatt til 3mbit/s til neste dag. Desverre har jeg hatt store problemer med 4g og 4g+ dekningen. Chilimobil bruker Telia sitt nettverk, og det var nettopp Telia jeg hadde før, men datapakken Telia tilbydde da var kun 40gb/mnd til dyrere pris. Så jeg tenkte at jeg kunne både spare penger og få en større datapakke, men... Sliter med at 4g og 4g+ singalet plutselig forsvinner eller at hastigheten ligger under 1mbit/s, vi snakker tilbake til "gode" gamle ADSL-dager. Noen ganger ligger jeg på 200kbit/s og da nærmer vi oss ISDN-hastigheter... OG det fungerer dårlig med dagens bildebruk i reklamer og på nett ellers. Jeg må da ty til og endre instillinger på mobilen til 2g/3g netteverket hvor hastigheten kan variere mellom 1-20mbit/s. Testet det med to forskjellige telefoner og opplever det samme. Men det kan også være trøbbel med lokale antenner. Selv om Telias dekningskart viser at dekningen for 4g og 4g+ er "meget god" i mitt område. Jeg har sett meg lei av å sku av og på 4g/4g+ nettverket flere ganger om dagen for å se om dekningen er tilbake eller ikke. Til vanlig mobilbruk, ringe, SMS, MMS, Snaps og tjenester som bruker små datamengder o.l. har det fungert helt greit.
Det har bare vært rot fra første stund. For å nevne noe, forsvant navnet mitt fra Gule sider, tvillingsimkortet måtte jeg purre på flere ganger og etter 3 uker med mye rot, har jeg fortsatt ikke fått bank id på mobil til å fungere. I tillegg skal jeg plutselig har brukt 50G med data og jeg har aldri brukt mer en 20G tidligere. Ingen forståelse fra Chilimobil. Jeg endte opp med å bytte tilbake til Telia etter 2 mnd. Anbefaler IKKE Chilimobil.
Store deler av plassene jeg befinner meg (litt utenfor trondheim) så er det nesten ikke 4g
Chilimobil har billigst abonnement for mitt dataforbruk og jeg er veldig fornøyd etter å ha vært kunde snart ett år. De har også en veldig enkel og oversiktig app. Liten downside er noe dårlig dekning på fjellet, noe jeg la merke til på årets norgesferie.
Jeg bestiller en vare som de i ettertid (etter levering) sier at de hadde feil bilde til produktet på nettsiden sin, jeg mottar da selvfølgelig feil produkt i forhold til det jeg tror jeg bestiller ut ifra bilde. Når jeg kontakter de er de overhode ikke villig til å rette opp i feilen, jeg må bare beholde mottatt produkt fordi forseilingen er brutt (jeg trodde jo at jeg fikk det jeg bestilte) De er heller ikke villig til å møte meg på halvveien og gi meg redusert pris på riktig produkt...jeg må derfor ut å handle det riktige produktet til full pris. JEG ANBEFALER INGEN Å HANDLE FRA DENNE LEVERANDØREN.
Ble faktisk fakturert 100 kr for esim når jeg flyttet nummeret mitt over til Chilimobil. Klaget og fikk beskjed om at dette er korrekt. Chilimobil vil så være eneste selskap i Norge som tar noe for esim. Sett over nettsiden deres og så vidt jeg så er det ingen opplysninger om dette. Dere mistet en kunde.
Fikk mer for mindre penger, raskt levert og hyggelig kundeservice! Alt supert så langt 👍🏻😁 Ikke noe tull slik jeg ser andre har skrevet i gamle omtaler
Chilimobil leverer billigst data pr kr gang på gang, og har aldri hatt trødbbel med de etter nå 1 år som abonnement. Har ikke vært særlig borti kundeservice da alt har gått bra, så kan ikke uttale meg om det. Appen er også oversiktlig og intuitiv. Anbefales!
Bestilte abonnement og de skulle sende simkort. Det kom aldri.Ringte og var nr. 2 da jeg valgte de skulle ringe tilbake. De ringte aldri.Useriøs og ovaretar ikke kunden. De kronene du sparer på å bytte...det er ikke verdt det.⚠️
Jeg byttet til Chilimobil i februar og må si jeg er veldig godt fornøyd. Det å kunne følge med på hvor mye data som er brukt til en vær tid er veldig fint.. Får jeg ikke svar når jeg ringer de så tar de kontakt med meg når jeg ber om det. Jeg har anbefalt chilimobil til venner fordi di er billigst. Håper di fortsetter med det. ☺
aldri hatt problemer, og god dekning der jeg normalt befinner meg. Har hatt kontakt med kundeservice noen ganger og er fornøyd med hjelpen. Har nå 5 abonement der
Må starte med å si at det var en veldig lur taktikk for å komme inn på markedet dere gjorde. Lanser et abonnement som er langt billigere enn alle andre (ja jeg snakker om deg "FRI" data) for å lokke til seg en hel haug kunder. So far so good, bravo. Jeg hoppet på bølgen som flere andre jeg og skaffet meg denne fantastiske avtalen så jeg kunne for en gangs skyld droppe WIFI for godt. Så finner dere plutselig ut av at det ikke var så veldig lurt å gi så gode avtaler til folket så dere skrudde opp prisen for å tyne litt mer pæng ut av oss som gikk over. I tillegg setter dere sperrer på bruk av data så den slettes ikke er "FRI" i det heletatt. Det startet med at jeg måtte sende irriterende SMS'er og til og med restarte telefonen for å få lov til å bruke data, bare sånn for å strø litt salt i såret. Nå blir jeg bare rett og slett sperret etter gitt bruk. Tror du ikke de vil at jeg skal betale "hastighetspakker" når jeg har "FRI" data. MEN, jeg kan jo ikke bytte for dere er fortsatt billigst..
Svart dårlig kundeservice. Ingen kunde oppfølging eller henvendelse logg. Rett og slet så enkelte ting som å ringe tilbakke eller sende melding fullføres ikke til du kontakter på nytt igjen, gang på ga. Tokk
Veldig Dårlig service Vil ikke anbefale dem til noen Gjør ting uten å avtale og attpåtil tar gebyr for det