ice opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Du får mye for pengene. Oversiktelig nettside. Rask nettforbindelse. Man må imidlertid selv sette opp innstillingene for å få 4g og for å få muligheten til å sende/ motta mms. Min erfaring er at de har dårlig talekvalitet. Jeg hører ofte min egen stemme ganske høyt i telefonen med ca 1-2 sek forsinkelse og den jeg snakker med klager på at jeg må snakke tydelig for at de skal kunne høre meg. Hvis de får rettet opp i det vil de få fem stjerner fra meg..
Vi har de siste ukene etter SIM-bytte hatt store problemer med uling og piping på innkommende samtaler. Vi har opplevd dette på flere av bedriftens telefoner. ICE teknisk klarer ikke å finne ut av problemene. Det er beklagelig, men vi kommer nå til å bytte leverandør etter mange år med Network Norway / ICE.
Skal en vurdere ut i fra en del omtaler av Ice, har jeg tydeligvis hatt flaks. Mitt mobilabonnement virker, også i Sverige og Danmark. Har vært i kontakt med kundeservice to ganger som privat kunde, og tre ganger for bedriften (der har vi ca 80 abonnementer). Har fått hjelp hver gang, og kundeservice har ringt tilbake. Det er helt klart ting som bør forbedres hos Ice, men vårt hovedinntrykk er at selskapet gjør en reel innsats for at det skal fungere best mulig hos kundene; - bedrift som privat.
Har dessverre ikke noe bra å si om Ice.net, mister kontakt mot nettverket 24/7. Ringte kundeservice og fikk informasjon at det er feil på sim. Etter jeg aktivert nytt sim er feilen fremdeles der. Anbefaler at dere prøver andre operatører som koster 20-50 kr mer. Kan ikke bruke mer tid på Ice.net.
Har vært en mangeårig meget fornøyd kunde med mobil ruter i et område som telenor/telia ikke har hatt dekning. Alltid supergod service også. Siden 4G oppgraderingen i 2015 har det derimot gått rett nedover. Servicen er som alltid veldig bra, men dekningen er tilnærmet forsvunnet. Signalet som tidligere var meget bra kun noen kilometer inne fra hovedveien har siste året forsvunnet på hytta og dette av svært enkle grunner. En mast/nett beregnet på maks 50 pers er solgt til 80 eller flere abonnenter og dermed er nettet deres sprengt.
Jeg er privatkunde og har vært kunde siden mobilabonnementet ble lansert. Jeg har vært fornøyd siden dag 1! Har ringt kundeservice et par ganger og fått god hjelp - dog noe lang ventetid. Har vært en del rundt i Norge - byer, bygder og fjell, og har aldri opplevd problemer med dekningen. At man velger å sende ut nye simkort/4g til alle kunder midt på sommeren når mange er på ferie, slik at alt av innstillinger o.l. må stilles inn manuelt er vel ikke det lureste de har gjort.. Tror det har ført til mange misfornøyde kunder.
Vi er en liten bedrift med 11 ansatte som alle har lært å mislike ICE.NET etter 1 års kundeforhold med mobil bedrift. Selgeren lovte at mobil bedrift er like god som Telenor og Telia. Det var løgn. Mobil bedrift appen til ICE var ubrukelig fra første stund med manglende sett over funksjon og stadig heng og måtte restartes for å bruke fraværsassistenten. Uten varsel blir appen deaktivert og integrert i mitt.ice appen istedenfor. Det ble oppdaget ved en tilfeldighet fordi på det tidspunkt hadde de fleste allerede sluttet å bruke applikasjonen, men det sier noe om evne til å informere kunder. I ny app må man skrolle seg gjennom uinteressante sider for å få tilgang til mobil bedriftfunksjoner. Ved portering til ICE var det intet som stemte og det tok flere telefoner med lang ventetid på kundeservice for å få satt opp sentralbord og overføring av fax og hovednummer samt administrator. Kundeservice har generelt svært lang responstid og håndteres av et callsenter i Moss der man aldri får snakke med noen som har ansvar. Sentralbord på PC var det eneste som fungerte, men ustabilt med stadig heng og ansatte i fravær fikk fortsatt alle telefoner fra hovednummer. Denne funksjonen ble det ikke informert om og vi måtte finne den selv og ringe ICE for å få tilgang. SIM kort bytte for alle kunder gav unødvendig ekstraarbeide med manuell innlegging av data og mms. Flere ansatte rapporterer om at SMS til utlandet ikke fungerer. Dette kulminerte 28/10 der all mobilkommunikasjon lå nede halve dagen og bank ID hele dagen grunnet strømbrudd. Dette var i følge ICE utenfor deres kontroll. Ansvarlige leverandører av telekommunikasjon skal sikre seg mot noe så simpelt som et strømbrudd. Merkelig at de ikke enda har blitt stoppet av Nasjonal kommunikasjonsmyndighet. På ICE hjemmeside finner man bedrifter som går god for ICE.NET, men vi finner enkelt at noen av disse selger ICE.NET abonnement og fremstår ikke som en objektiv referanse. Vår bedrift med familier har nå sagt opp hos ICE og vi advarer andre mot å bli kunder hvis man ønsker stabil leverandør av mobiltjenester.
Vi har benyttet løsningen i vår bedrift med 20 ansatte de siste 2 årene. Løsningen har til stadighet falt ut, sentralbordet henger seg opp flere ganger om dagen, kundene våre har ikke fått svar - og kundeservice hos Ice er umulige å få tak i, og evner ikke å følge opp. Vi har forsøkt å holde dialog med de, men nå har vi gitt opp - og bytter mobilselskap.
Jeg reiste med toget fra Oslo til Stockholm. I det jeg forlater Norge mister jeg all mulighet til å ringe, sms, og til å bruke mobildata. Jeg blir stående helt strandet, og kan ikke ringe de som skal hente meg på toget (som ble forsinket). Jeg klarer etter hvert å finne en plass med åpen internettlinje jeg kan koble til mobilen, og får sendt en feilmelding til Ice.net. Da får jeg en automatisk e-post om at jeg må regne med minst to dager før jeg får svar! Jeg bytter tilbake til mitt gamle abonnement så snart jeg er tilbake i Norge. #utenmobilrestenavuka.
Var kjempefornøyd med Ice mobil inntil den mye omtalte overgangen til 4g... Siden har jeg ikke hatt tilgang til hverken data eller MMS. Det skulle sendes koder og innstillinger for dette, men så har ikke skjedd.... Å måtte gå inn og gjøre dette manuelt, ser jeg på som ingen løsning overhodet! Jeg er da ikke data ekspert! Å kontakte kundeservice på telefon er tydeligvis ingen utvei. Har annet å bruke tiden min på... Telefon forresten... Samtalene er ikke alltid mulig å gjennomføre, og enkelte MMS blir ikke levert, eller er svært forsinket. Har byttet mobilselskap!!
Nå har jeg sendt epost til ICE 3 ganger. Altså en epost og 2 purringer om svar. Alle med ca 1 måneds mellomrom... Ikke gidder dem å svare og bare driter i kundene. Da vil jeg gjerne vite hvor er kundeservicen til ICE? Hva driver dem med siden dem aldri svarer på epost??? Hold dere langt unna dette selskapet.. Jeg kommer til å si opp alt jeg har av abonnement. Gidder ikke mere... Betaler gjerne litt mer for å få kundeservice... Bytter til noe bedre så snart jeg kan..
Fungerer svært dårlig pga ustabil dekning. Dette er for dårlig.
Kort fortalt, dårlig dekning og en datakvote som blir oppbrukt på få dager og ufyselig frekke "kundebehandlere". Aldri mer ICE om det så ble gratis.
Dårlig dekning i Norge, manglende dekning i utlandet og elendig kundeservice.
Bra pris hva gjelder bruk av mobil i Norge. Dyrt når man skal ringe utenfor Norge. De skryter om 4G dekning, men kobling til nettet med denne hastigheten er ustabilt på enkelte steder/områder. Velger man en lavere hastighet, f. eks. 3G eller 2G så får man ihvertfall en mer stabil forbindelse. Ice burde være mer åpen med å gi riktig informasjon om dette med hastighet og dekning. Kundeservice bra på email og telefon, men tungvingt å bruke spesielt hvis man ikke får ringt fra egen mobiltelefon :-) Burde hatt en lettere tilgjengelig kundeservice funksjon i tillegg, for eksempel via "Chat". Oppdatering av noen tjenester fra "MinSide" gir av og til uforklarlige feil meldinger. Forsøker man flere ganger så går det bra allikevel (applikasjonen burde enten ha gitt mer forklarende feilmeldinger eller spesialistene bør se nærmere på om dette er "bugs" som skal fikses). Som for de fleste nye etableringer: "Trang fødsel men kan bli bra".
De har ingen kontroll over eget regnskap, måtte sende betalingsoblater fra banken før de aksepterte at de to siste faktura faktisk var betalt.