Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Telia for meg har vært stablit, vennlig og problemfritt. Bortsett fra et par ting. Telia er dyrt Og en dags svakhet med apple ungdom i hus må man ha tungen rett i munn .. De tilbyr kanskje den dårligste varianten av "Switch" tjeneste. En tjeneste som mange selskaper fikk lurt sine kunder inn i før det ble mer kjent hva konsekvensene egentlig var. 2 års bindende avtatler for å utløse triggeren "Bytte inn telefonen din i en ny fresh model" ""Gratis"" Bortsett fra at du må kjøpe telefonen ut (eksempelvis kjøpte jeg Iphone 12 pro til datter med SVISJ" til 449,-.pr mnd. som selvsagt sku betale abonomentet sitt selv.. Det var frem til hun ble internat-student med magert stipend... så da blei det jo en grei smørje med flesk på månedsutgifene med mobil faktura på 1400 kr ... fordi 16 åringer brukte 2318942 GB mobil data om de kunne.. mens 17 åringen på internat med wifi bruker ca 5GB /mnd .. 95GB overkill hver jævla mnd. uten mulihget for å justere abonomentet BORTSETT fra å fu^***' oppgradere til et dyrere et.. Valgte da å kjøpe ut mobilen til resterende 9600 ca. men da mister man all forsikring o.l pluss at svisj avtalen må SIES OPP MANUELT med et gebyr.. eller så kan man prute seg til en rabatt på Telia X med 12mnd binding og svisj avtalen blir magisk borte.. .. og la det fare. .. glemmes og forbli drømmekunden... nok er nok, Telia er ikke noe student vennelig på noen nivå og til sammenligning kan man bruke onecall i 2 mnd ubrgrenset til 198,- mnd for 2 personer og bruke student pakka og betale 2/5 av prisen for oss uten bindinger og skit.........
Aldri hatt problemer med telia, veldig fornøyd! Har hatt telia fordi det var det eneste selskapet som kunne levere mobildekning der vi har hytte.
Mine efaringer har kun vært gode. Jeg setter kundeservice høyt, og dekningen og regningene har vært forutsigbare og tilfredsstillende. Takk Telia.
Plutselig legger Telia på 200 kr pr mnd og da er det over og ut for en pensjonist. Umulig å få kontakt med kundeservice. Nå er prisen oppe i kr: 858,- pr mnd etter kr: 137,- i rabatt, uholdbart.
Hadde Chess før dei blei Telia og vert veldig fornøyd med dei i mange år. Litt små skuffa når eg fekk eit ok tilbud med 12 måneders binding og eit løfte om å bli kontaktet igjen før desse 12 månedene var ute og prisen på spesial abonnementet mitt skulle øke. Dei tok ikkje kontakt som lovet og har no belastet abonnenter mitt med vanlig pris, derfor ser eg etter tilbod frå andre leverandører. Utenom om det er eg veldig fornøyd med kundeservice, appen deira og dekningen er ok, sjølv om den ikkje er tipp topp overalt (slik som tunneler og langt til fjells der det generelt sett er dårlig dekning).
La meg starte med at jeg er fornøyd med tjenestene som jeg har hos Telia. Har ikke hatt noe problem siden jeg ble kunde, så der drar de på seg 3 stjerner. Priser er også helt ok samme med kundeservice. Har alltid likt Telia, men det er noe jeg ikke liker så godt, og det er hvordan dette med utsettelse av faktura fungere. Man kan utsette faktura via kundeservice eller på mine sider. Jeg har alltid gjort det via Mine sider da jeg synes dette er lettest. Når man utsetter en faktura så får man informasjon om at det påløper et gebyr på 50,- på neste faktura, ok no big deal der, men det ligger mørke forsinkelsesrenter bak som man ikke får info om når man utsetter en faktura. Hvordan er det mulig at man får forsinkelsesrenter på en utsatt faktura? Jeg bare spør. Fordi forfallsdato er flyttet? Telia selv mener dette er helt normalt, og drar opp lovdata som refere til opprinnelig forfallsdato. Men kjære Telia forfallsdato er flyttet, da gir det ikke mening at man skal få forsinkelsesrenter, ettersom man betaler jo ikke for sent! Man får jo ny dato.. Så jeg spør de som jobber i Telia vet dere hva utsettelse av faktura betyr? Når man utsetter en faktura så skal purregebyr stoppes samme med forsinkelsesrenter. Jeg har vært kunde hos mange eller litt frem og tilbake, men aldri vært borti at noen tar forsinkelsesrenter når faktura er utsatt. Det virker ut som Telia prøver å skjule shitt for oss kunder som bare må frem i lyset. i Telia sine øyner betaler du for sent selv om du utsetter faktura, med andre ord den nye datoen du får oppgitt er bare tull. :) Snart starter de vel med å sende utsatte faktura til inkasso. Dette skal være et seriøst selskap som virker ut som de prøver å melke mest mulig penger ut av kundene uten å faktisk opplyse om det. La meg avslutte med at et gebyr er mer enn nok for utsettelse, og som faktisk utgjør mer enn forsinkelsesrenter, men Telia er så fuck up at de skal melke ut det de kan... Opplys kundene deres om dette med forsinkelsesrenter når de utsetter en faktura, eller er dere redde for at kunden skal klage som jeg faktisk gjør nå. Telia prøve å gjemme dette i sine avtalevilkår i håp at ingen skal se dette slik de kan melke som f*** gjør det mer synlig og opplys om det når man utsetter faktura for søren!
Min sønn og jeg har hvert vårt abonement hos Telia,men hans tlf står på meg og min tlf står på han og dere klarer ikke å skille de fra hverandre.Dritt selskap
Jeg syns det er merkelig at et telefonselskap er så lite interessert i å snakke med kundene. satt i telefonkø over 25 min, samtidig var det 15 min ventetid på chatten. Hadde kun et par enkle spørsmål. Når jeg satt der som lojal kunde i mange år tenkte jeg - Hvorfor i all verden skal jeg bruke dem?
Står ikke for det dem seier. Ansvars fraskriver. Kunden er ikke verd noe. Styr unna.
Billig, men elendig dekning utenfor de store byene. Man må aldri tenke på å bytte om man prater mye i telefon langs landeveien!
Kunderservice er dritt, får ikke tak i noen når jeg ringer inn… alt av tjenester og vilkårene deres burde være spesifisert spesielt før men skriver under en avtale.. dårlig etisk tankegang fra Telia sin side
Direkte fryktelig. Da jeg har hatt problemer og med mitt abonnement skulle jeg ha sikkerhet og hjelp til alt. Eneste som skjer er å bli sendt fra kundeservice til Amanda senteret. De kunne ikke hjelpe så måte ringe kundeservice som. Jeg har gjort så veldig mange ganger uten noen form for hjelp
De bare fakturerte i voldens sky. Null oversikt på dere hjemmeside. Er låst i 1 år så kommer ikke ut.
Ble lovet et raskt stabilt nett. Fikk isteden ett nett hvor ping hvert 5te sekund spiket til 500 og når dette ble adressert med kundeservice ble man sendt tilbake til samme samtale og kom ingen vei. Fordi de behandler deg som et fehue som ikke har peil. Selvom de vet selv at feilen er hos dem lokalt. Hold deg langt unna.
Pratet men en kunderådgiver som var veldig frekk og lite interessert i å hjelpe. Hun svarte på spørsmålene jeg lurte på, men på en veldig sur måte. Når vi da skulle legge på, rakk vi ikke å avslutte samtalen før hun bare la på røret, midt i når jeg var i en setning. Skuffende. Dette kan være et engangstilfelle, men det ødelegger så mye for hele kundeopplevelsen. Håper så mange som mulig slipper slike hendelser.
Binder deg til et abo og øker så prisen på tilleggstjenester og mener at du som kunde skal måtte betale flere tusen kroner ekstra i året ifht den avtalen du har inngått med selskapet... Her er det rett og slett bare å holde seg unna, for sånn oppførsel kan vi ikke godta. Ikke lar de deg bryte avtalen kostnadsfritt heller, selv om det er de som i praksis har brutt avtalevilkårene først.