Telia Mobil opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
God service Dekningen funker ikke for meg. Prøvd det i to mnd nå å må gå tilbake til Telenor signal 📶
Er blitt dårligere kundeservice. Fikk tull med nytt simkort. Har vert kunde hoss chess siden dei startet. Men har fått dårlig start med telia. Så nå skifter eg leverandør. Tror kommer til å prøve chillimobil
Jeg har en hjemmeruter med 200gb som i seg selv koster alt for mye. Jeg pleide å ha rundt 70mbps nedlastingsfart men har nå gjerne rundt 10-30 og av og til vil det plutselig bli så dårlig at jeg får 400-1200ping til nærmeste server og 0-10mbps. Ikke verdt nesten 900kr/mnd. Kundeservicen er til å le av. De man snakker med der har ingen aning om hva de snakker om og er generelt ikke hjelpsomme. Jeg kommer til å fortsette som kunde hos telia siden konkurrentene ikke ser noe bedre ut når det kommer til fart.
Hadde Chess før Telia, etter oppkjøpet valgte jeg å teste ut Telia. Nå er tålmodigheten over. Tregt nett, dårlig dekning... Fakturerer for tjenester Chess aldri gjorde. Hadde aldri et problem med Chess, nå er det daglig med Telia. Etter nesten 9 år med Chess, ble det her en gedigen nedtur.
Jeg hadde Chess og var fast kunde i mange år. Kjempe fornøyd med alt. Tiltross for at jeg fikk rimligere tilbud fra andre mobil firmaer så ble jeg hos Chess. Da Chess ble til Telia tok de plutselig betalt for samtaler innenfor Norge (jeg klagde og fikk pengene tilbake), men det var helt tilfeldig at jeg sjekket, regningene ble kjempe komplisert i stedet for en pris uansett om jeg skiftet abonnement innenfor telia slik jeg skiftet mellom forskjellige data pakker når det var Chess, jeg kunne ikke lengere betale gjennom Vipps og abonnementet ble dyrere.
Etter Telia kjøpte CHESS, mister jeg ofte dekning mens jeg er i samtale. Dem jeg ringer til klager at samtalen er hakkete. Jeg hadde aldri slike problemer med CHESS.
Hyggelige ansatte både i telefon og butikk. Rask hjelp. App på telefon synes jeg var bedre før. Kanskje litt dyr.
Alt fungerer som forventet. Fra kundeservice til datamengde og fart.
Telia er åpenbart dyrere enn Chess, og svært mange tidligere Chess kunder vil nok forsvinne etterhvert... Om jeg trenger 1 GB ekstra én mnd, koster det kr.99 - og bonus tilgode fra Chess kan ikke benyttes. (Bonussystemet dekket mitt sjeldne ekstra behov.) Kjøper jeg 5GB, mister jeg jaggu det jeg ikke har brukt innen 30 dager!! Ingen "rollover" da, selv om jeg har betalt ekstra for disse GB!! Ser at det finnes flere billigere tilbydere, og bytter nok innen de 30 dagene er omme...
Veldig fornøyd kunde, har brukt Telia i årevis. Føler at jeg er i gode hender og at de er opptatt av at du som kunde skal få dine behov tilfredstilt. Det er noe dyrere sammenlignet med konkurrentene deres. Personlig betaler jeg gjerne noen ekstra månedlige kroner for å slippe å stresse og bekymre meg. For å ikke nevne festlige kundeservice folkene som fikser knuter og fleiper med deg underveis, de er jammen verd "billettprisen."
Kundeservice tilgjengelighet veldig bra! Mange NetCom/Telia butikker - supert!! Men å opplyse når abonnementet som en har hatt i årrekke plutselig endrer seg, nei det ser de ikke vitsen i!!! :( Når en står der å skal betale for seg og skal kjapt gå inn i nettbanken for å overføre sånn i tilfelle ikke nok penger..... så kommer en ikke inn på nett :0 Og prøver og prøver og får en melding om at mobildata er oppbrukt!!! WHAT!!!??? For første gang i historien har jeg blitt tom for GB!! Dette må være noe galt. Da en kontakter kundeservice så kan de tilby mere ettersom den jeg hadde var utgått, men med for høyere sum og bindingstid!!!! Ja dette er takken for et langt og trofast kundefohold i hvertfall 15 år og mer... Så utrolig skuffet... Vurderer andre leverandører nå
Dyrt. Masse tilleggskostnader. Dårlig dekning etter at vi byttet til Telia.
bra kundeservice, men dårlige priser å tilby...
Jeg har endelig fått dekning på hytta. Men jeg er skuffet over de stive utenlandsprisene de har. jeg byttet fra OneCall til Telia i juni fordi OneCall ikke har god dekning i Europa og elendig på hytta. Fikk Telia anbefalt pga av god dekningsgrad. Det gjaldt spesielt i Europa og siden jeg oppholder meg mye utenlands er jeg avhengig av et godt nett og dekning til en god pris der jeg måtte befinne meg.
Dekningen er veldig dårlig og i tillegg er 4g hastigheten veldig dårlig til tider. Mange steder merker jeg at jeg ikke har dekning mens andre med annet mobilselskap har dekning. Liker for så vidt datapakkene da. Liker at man betaler lite for fri data i noen timer. Også at datapakkene som er i tillegg ikke koster kjempe mye
SVIN DYRT !! Det var HÅRREISENDE svin dyrt da de lå på 799,- kroner i mnd. for 200GB mobilt bredbånd de siste 2-3 åra..... (ikke akseptabel pris overhodet og ikke akseptabel GB grense som er alt for lite i år 2018) Folk bruker mye mere en 200GB den dag i dag, til gaming, streaming, youtube osv. osv. helt ELENDIG tilbud ovenfor kundene... Dette er totalt utpressing for å få mest mulig PENGER ut i fra kundene sine istedet for å levere og tilby kundene gode og realistiske avtaler, Hvor er konkurransen i markedet ?? hadde det vert en eneste leverandør på markedet man kunne velge i stedet for Telia så hadde folk bytta med en gang. PRIS ER ALT FOR DYRT da det lå på den horribelt høye summen 799,- kr , aka. 800 kroner i mnd. for internet ??? og det er kun snakk om 200GB med data bruk så stenger de linjene og tar deretter 199,- kr ekstra for 20GB når du har gått tom (som skjer hver mnd.), Nå som telia har tatt over netcom gikk prisen ikke ned og vi fikk ikke bedre tilbud til kunden som jeg hadde håpt på og forventa, men NEI de gjorde det stikk motsatte og GIKK OPP I PRIS ! Nå har de justert prisen opp og lagt prisen på ussle, udugelige og ubrukelige latterlige grensen på 200GB i mnd. helt opp til 850 KRONER ! (849,-) pr. mnd Normalt internet med kabel som har "UBEGRENSET GB" bruk og ubegrenset hastighet koster rundt 399,- og opp til 499,- kr i mnd, i hele landet , som hos for eksempel Nextgentel osv. Jeg var kunde hos nextgentel i over 10 år før jeg flytta og betalte 299kr i mnd. den gang med fri fart og fri bruk... Å bli nødt til å betale dobbelt og trippel pris for en internet linje som har en restriksjon på ussle og elendige 200gb i mnd. er så hinsides synnsykt dyrt og dårlig at man får lyst å kaste opp... som sagt hadde det vert andre leverandører på markedet som hadde konkurert om priser og hastigheter på mobilt bredbånd så hadde folk aldrig valgt telia og deres SINNSYKE og URIMELIGE SKYHØYE priser, Folk hadde bytta på dagen, og selskaper som telia hadde ikke hatt muligheten til a ta full kontroll på markedet og regelrett loppe folk for penger på dette viset med helt urimelige priser og restriksjoner på bruken av GB pr. mnd. Dette er så hårreisende dårlig at det norske markedet i det hele tatt godtar at det er slik, må jo bety at hele markedet er korrupt på det groveste. Forferdelig skuffa. hilsen kunde som sitter på strupa internet linje i år 2018.