Phonero opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har alltid glidd knirkefritt hos meg. Takker så mye :) Så får jeg se om det går like bra på overgangen til Telia.
Forferdelig dårlig dekning + at 20 meter inn i tunneler så brytes samtalen.
Skylte kostnader, dårlig service, ingen hjelp under oppkjøp av Telia. Mange ekstra og uforutsigbare kostnader, fungerte dårlig med DNB nettbanken, høye ekstra kostnader ved overforbruk av data, bedriftsportalen er uoversiktlig, 24 måneders bindingstid... Rett og slett et dårlig valg. Jeg angrer skikkelig. Aldri mer!
Dette firmaet er blant de som lyver mest til sine kunder. Phonero har blitt kjøpt opp av Telia, de brukte Telenor sitt nett tidligere. Når de nå bytter markedfører de se med at Telia har det beste 4G nettet, men de nevner ingen ting om 4G+ eller 3G eller tale dekning og det er av den enkle sak at Telenor har desidert best dekning totalt sett. Telia har ca 5000 master som sender tlf signal, mens Telenor Har ca 7500. Altså 50% flere master. Å Telenor bygger også ut nettet sitt hele tiden slik Telia gjør. Vær smart, Hold dere unna Phonero om dere vil ha det fint psykisk.
Overhode ingen fokus på kunde. Endrer tjenester til sin fordel, men nekter å gi eksisterende kunder samme vilkår som nye kunder får. Selv om man betaler ut bindingstid så hevder selskapet at man bryter bindingstiden når man ønsker å avslutte et mobilabonnement.
Tegnet et abonnement med 24 måneders binding. Etter 30 måneder byttet Phonero fra Telenornett til Telia, som mangler dekning der jeg bor. Da jeg skulle bytte til annen leverandør, krevde de 3000 i bruddgebyr grunnet 12 måneders EKSTRA binding siden jeg ikke hadde sagt opp innen de første 24 måneder. Jeg har gledet meg til å bli kvitt de i to år, men de ut til att jeg må holde ut litt til.
Ble tvunget til å bytte til Phonero når bedriften jeg jobbet for gikk konkurs, ble informert om null bindingstid og lett portering videre. Phonero opererer med 3 mnd forhåndsfakturering så endte med en stor regning når jeg byttet etter en mnd. Svært arrogant selskap med kundeveiledere som lyver over telefon. Hold dere langt unna dette selskapet.
Her må en lese kotrakten med små bokstaver. SVINDEL!!! Hvis du ikke sier opp abonnementet med to mnd før utløp av bindingsperiode, så fornyes det med ytterligere 12 mnd. Dårlig service, ekstremt dyrt, lite fleksibelt og behandler kundene sine som en tulling de klarte å lure til å signere noe kunden ikke visste hva var.
Lite imøtekommende kundeservice som gjemmer seg bak avtaletekst og legger alt av ansvar over på kunden. Ingen teknisk bistand utover det kundene selv må gjøre i bedriftsportaler o.l. Phonero er den dårligste leverandøren vi har vært borti, og flyttet i utgangspunktet vekk fra Telenor pga. kostnad og lovnad om besparelser. Løsningen har totalt sett blitt både dyrere og dårligere enn hva Telenor leverer. Man er i tillegg helt låst som kunde, da alle endringer enten koster penger, tar tid eller utløser bruddgebyr. Styr unna for enhver pris!
Varsler ikke når en passerer grense for databruk. Høye priser på overforbruk. Har bare femsifret nummer på bedrift kunderservice m.m.
Vi ble møtt av selger med lovnader om besparelser utfra vårt bruk, vi har ca 7 brukere. Vi skulle spare mye penger pr måned og det var ingen forskjell på dekningen. (vi brukte Telia) I ettertid ser vi at fakturaene blir vesentlig høyere selv ved samme bruk som tidligere. I tillegg så får vi fratrekk på utkjøp. Kundeservice er bra frem til du er kunde, etter dette så er det bare kundesenter og mail som kan hjelpe deg, selgerne de kommer ikke på banen. De ønsker ikke komme i møte heller. Mitt tips: bruk noen andre selv om de kan vise de kjente referanser. (flere av de har trukket avtalen med Phonero.) Vi skal bytte strax avtalen er ferdig, aldri mer Phonero.
Datahastigheten på telefonen min ble 0,01 Mbit da Telia ordnet overgang fra 3g til 4g. Kundeservice hjalp meg rimelig raskt, og nå kan jeg surfe med 40-50 Mbit. Bruker Phonero bedrift og er riiimelig fornøyd :)
Fikk tilsendt et defekt phonero-telia simkort. Kontaktet kundeservice med en gang for å gi beskjed. Ble fortalt at jeg enten kunne kjøre til nabobyen for å hente et nytt et selv, eller de skulle sende et nytt i posten. Jeg sa at jeg ønsket å få det i posten for å slippe ulempen med å måtte kjøre 15 min frem og tilbake bare for et simkort. Det har nå straks gått en uke hvor jeg har gått rundt med en mobil jeg ikke kan nås på, og jeg har fortsatt ikke mottatt noe simkort fra Phonero. Helt utrolig med tanke på at det skulle sendes så kortreist. Jeg tar derfor idag kontakt med kundeservice igjen og lurer på hva som skjer. Jeg får beskjed om at dette VET de ikke, det skulle ha vært mottatt. De beklaget og hadde forståelse for min frustrasjon blablabla alt det vanlige, men resultatet på løsningsorienteringen deres var som følgende - jeg kunne enten vente ytterligere for å "se hva som skjer", eller kjøre bort til nabobyen for å hente simkortet selv! Så jada, her sitter jeg nå etter en uke uten mottatt simkort, og må kjøre til nabobyen slik jeg ikke ønsket for å hente et simkort og rette opp i en feil som de begikk i utgangspunktet. Helt latterlig. Synes uttrykket handling sier mer enn tusen ord passer godt for Phonero. De lover og jatter på kundeservice om å få til rask ordning på problemer, men de holder ikke hva de lover.
Dårlig kvalitet på alt fra a til å. Ingen ting som funker. Har jobbet med kundeservice i 3-4 dager for å fikse noko så enkelt som viderekobling av nummer. Så siste dagen får eg beskjed om at det ikkje går. Pluss det tok over 48 timer å få oppdatering på databruken. Hold dokke laaaangt unna Phonero.
Vi gikk over fra Dipper til Phonero og alt har blitt dyrere og dårligere. Reklamen var at kostnadene skulle ned, men de tar penger for alt (noe ikke Dipper gjorde), veldig godt betalt for overforbruk av data, dårligere webløsning, utrolig dårlig dekning da særlig i utlandet.
Veldig bra. Har ikke hatt noe tull. Bra app, men god oversikt over brukt data, osv.