Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert oktober 2024
Phonero
4 480 verifiserte omtaler

Phonero omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Phonero opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

4.5
Utmerket
4 480 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#2
Utmerket
Phonero er rangert
#2 av 10 bedriftsoperatører
83%
Utmerket
83% anbefaler Phonero
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 4 480 omtaler om Phonero

FILTRER OMTALER
3 200
648
107
63
462
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Phonero?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kjempebra

Omtale av  Reidun F

Har alltid glidd knirkefritt hos meg. Takker så mye :) Så får jeg se om det går like bra på overgangen til Telia.

Dårlig dekning - til og med i Bergen by

Omtale av  Tom

Forferdelig dårlig dekning + at 20 meter inn i tunneler så brytes samtalen.

Aldri gå inn i en kontrakt med Phonero!

Omtale av  Tammo R

Skylte kostnader, dårlig service, ingen hjelp under oppkjøp av Telia. Mange ekstra og uforutsigbare kostnader, fungerte dårlig med DNB nettbanken, høye ekstra kostnader ved overforbruk av data, bedriftsportalen er uoversiktlig, 24 måneders bindingstid... Rett og slett et dårlig valg. Jeg angrer skikkelig. Aldri mer!

Useriøs å lite opptatt av fornøyde kunder

Omtale av  Johan

Dette firmaet er blant de som lyver mest til sine kunder. Phonero har blitt kjøpt opp av Telia, de brukte Telenor sitt nett tidligere. Når de nå bytter markedfører de se med at Telia har det beste 4G nettet, men de nevner ingen ting om 4G+ eller 3G eller tale dekning og det er av den enkle sak at Telenor har desidert best dekning totalt sett. Telia har ca 5000 master som sender tlf signal, mens Telenor Har ca 7500. Altså 50% flere master. Å Telenor bygger også ut nettet sitt hele tiden slik Telia gjør. Vær smart, Hold dere unna Phonero om dere vil ha det fint psykisk.

Ingen fokus på kunden

Omtale av  Sigbjørn

Overhode ingen fokus på kunde. Endrer tjenester til sin fordel, men nekter å gi eksisterende kunder samme vilkår som nye kunder får. Selv om man betaler ut bindingstid så hevder selskapet at man bryter bindingstiden når man ønsker å avslutte et mobilabonnement.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Skjult ekstra bindingstid

Omtale av  Fredrik

Tegnet et abonnement med 24 måneders binding. Etter 30 måneder byttet Phonero fra Telenornett til Telia, som mangler dekning der jeg bor. Da jeg skulle bytte til annen leverandør, krevde de 3000 i bruddgebyr grunnet 12 måneders EKSTRA binding siden jeg ikke hadde sagt opp innen de første 24 måneder. Jeg har gledet meg til å bli kvitt de i to år, men de ut til att jeg må holde ut litt til.

Falsk markedsføring

Omtale av  Mats

Ble tvunget til å bytte til Phonero når bedriften jeg jobbet for gikk konkurs, ble informert om null bindingstid og lett portering videre. Phonero opererer med 3 mnd forhåndsfakturering så endte med en stor regning når jeg byttet etter en mnd. Svært arrogant selskap med kundeveiledere som lyver over telefon. Hold dere langt unna dette selskapet.

Svindel av småbedrifter

Omtale av  Terje

Her må en lese kotrakten med små bokstaver. SVINDEL!!! Hvis du ikke sier opp abonnementet med to mnd før utløp av bindingsperiode, så fornyes det med ytterligere 12 mnd. Dårlig service, ekstremt dyrt, lite fleksibelt og behandler kundene sine som en tulling de klarte å lure til å signere noe kunden ikke visste hva var.

Arrogant kundeservice og dårlige løsninger

Omtale av  Jan T. E

Lite imøtekommende kundeservice som gjemmer seg bak avtaletekst og legger alt av ansvar over på kunden. Ingen teknisk bistand utover det kundene selv må gjøre i bedriftsportaler o.l. Phonero er den dårligste leverandøren vi har vært borti, og flyttet i utgangspunktet vekk fra Telenor pga. kostnad og lovnad om besparelser. Løsningen har totalt sett blitt både dyrere og dårligere enn hva Telenor leverer. Man er i tillegg helt låst som kunde, da alle endringer enten koster penger, tar tid eller utløser bruddgebyr. Styr unna for enhver pris!

Utelukkende negativer erfaring med dette selskapet

Omtale av  Jof

Varsler ikke når en passerer grense for databruk. Høye priser på overforbruk. Har bare femsifret nummer på bedrift kunderservice m.m.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Anbefales ikke, dersom du er opptatt av bruk og penger

Omtale av  Andre

Vi ble møtt av selger med lovnader om besparelser utfra vårt bruk, vi har ca 7 brukere. Vi skulle spare mye penger pr måned og det var ingen forskjell på dekningen. (vi brukte Telia) I ettertid ser vi at fakturaene blir vesentlig høyere selv ved samme bruk som tidligere. I tillegg så får vi fratrekk på utkjøp. Kundeservice er bra frem til du er kunde, etter dette så er det bare kundesenter og mail som kan hjelpe deg, selgerne de kommer ikke på banen. De ønsker ikke komme i møte heller. Mitt tips: bruk noen andre selv om de kan vise de kjente referanser. (flere av de har trukket avtalen med Phonero.) Vi skal bytte strax avtalen er ferdig, aldri mer Phonero.

Har alltid fått god hjelp fra Phonero

Omtale av  Jim

Datahastigheten på telefonen min ble 0,01 Mbit da Telia ordnet overgang fra 3g til 4g. Kundeservice hjalp meg rimelig raskt, og nå kan jeg surfe med 40-50 Mbit. Bruker Phonero bedrift og er riiimelig fornøyd :)

Handling sier mer enn ord

Omtale av  Martine

Fikk tilsendt et defekt phonero-telia simkort. Kontaktet kundeservice med en gang for å gi beskjed. Ble fortalt at jeg enten kunne kjøre til nabobyen for å hente et nytt et selv, eller de skulle sende et nytt i posten. Jeg sa at jeg ønsket å få det i posten for å slippe ulempen med å måtte kjøre 15 min frem og tilbake bare for et simkort. Det har nå straks gått en uke hvor jeg har gått rundt med en mobil jeg ikke kan nås på, og jeg har fortsatt ikke mottatt noe simkort fra Phonero. Helt utrolig med tanke på at det skulle sendes så kortreist. Jeg tar derfor idag kontakt med kundeservice igjen og lurer på hva som skjer. Jeg får beskjed om at dette VET de ikke, det skulle ha vært mottatt. De beklaget og hadde forståelse for min frustrasjon blablabla alt det vanlige, men resultatet på løsningsorienteringen deres var som følgende - jeg kunne enten vente ytterligere for å "se hva som skjer", eller kjøre bort til nabobyen for å hente simkortet selv! Så jada, her sitter jeg nå etter en uke uten mottatt simkort, og må kjøre til nabobyen slik jeg ikke ønsket for å hente et simkort og rette opp i en feil som de begikk i utgangspunktet. Helt latterlig. Synes uttrykket handling sier mer enn tusen ord passer godt for Phonero. De lover og jatter på kundeservice om å få til rask ordning på problemer, men de holder ikke hva de lover.

Aldri vert så skuffa

Omtale av  Bjørn

Dårlig kvalitet på alt fra a til å. Ingen ting som funker. Har jobbet med kundeservice i 3-4 dager for å fikse noko så enkelt som viderekobling av nummer. Så siste dagen får eg beskjed om at det ikkje går. Pluss det tok over 48 timer å få oppdatering på databruken. Hold dokke laaaangt unna Phonero.

Dritt, dritt og atter dritt!

Omtale av  Bård B

Vi gikk over fra Dipper til Phonero og alt har blitt dyrere og dårligere. Reklamen var at kostnadene skulle ned, men de tar penger for alt (noe ikke Dipper gjorde), veldig godt betalt for overforbruk av data, dårligere webløsning, utrolig dårlig dekning da særlig i utlandet.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Etter to år med bedriftsabonnement

Omtale av  Joha

Veldig bra. Har ikke hatt noe tull. Bra app, men god oversikt over brukt data, osv.

Har tilegnet profilen
Phonero deltar på Bytt.no

Phonero har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Phonero besvarer omtaler

Phonero har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Phonero ønsker tilbakemeldinger

Phonero benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR