Phonero opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Kjempe service. Og folkene har peiling. Og følger opp med mail osv
Hei Ruben, Takk for fin tilbakemelding! Dette skal jeg ta med videre til vår kundeservice. Ha en fin dag. Mvh Mads Phonero
Vi tegnet en firmaavtale på mobiltelefoni med Phonero i februar 2016, med en bindingstid på 24 måneder (trodde vi). Den gangen brukte Phonero Telenornett, og vi har vært veldig fornøyde med avtalen helt til Phonero gikk over til Telianett. Etter overgangen har vi opplevd generelt vesentlig dårligere mobildekning , noe som ofte gjør databruken umulig både i privat og i jobbsammenheng. Jeg tok kontakt med Phonero i juli 2018 for å informere om det, men det var ikke noe de kunne gjøre med umiddelbart. Da bindingstiden med Phonero er over, tok jeg kontakt med en annen mobiloperatør som bruker Telenornett for å bytte. Det tok ikke lang tid før jeg mottok en sms fra Phonero der det stod at de kom til å fakturere et bruddgebyr (3000 kr. eks moms per mobilabonnement). I avtalen, underskrevet 26.02.2016., står det at det er en bindingstid på 24 måneder. Nå er det over 30 måneder siden inngåelsen av avtalen, så jeg tok kontakt med Phonero for å sjekke hva bruddgebyret gjalt. Phonero ansatten jeg snakket med, henviste til Abonnementsvilkår punkt 9. Der står det: " Abonnement varer I FØRSTE OMGANG i 24 måneder. Kunden kan si opp abonnement med virkning fra bindingstidens utløp med minst 3 måneders varsel." Vi får bare slite med dårlig Telianett fra Phonero i 3 måneder til, før vi kan bytte til annen operatør (ikke aktuelt å betale bruddgebyr). Jeg var dessverre ikke nøye nok til å lese hele abonnementsvilkår på flere sider for å avdekke skjulte betingelser. Tips til de som vurderer å inngå avtale med Phonero: les abonnementsvilkår nøye, for å unngå uhyggelige overraskelser i ettertid.
Hei Patrick, Takk for tilbakemelding. Først og fremst er det synd at vi ikke tilfredsstilte forventningene dine. Vi forstår at dekning er kritisk, og vi er svært opptatt av at våre kunder har forbindelse. Telia legger flere milliarder i dekningsutbygging hvert år, og bare i løpet av de siste månedene (august/september) har vi sett store forbedringer for flere av våre kunder. Håper dette også har hatt en positiv effekt for dere den siste tiden. Når det gjelder våre abonnementvilkår så har vi ikke som intensjon å skjule noe for våre kunder. Vi jobber hele tiden med å bli bedre, og vil i nærmeste fremtid ta en titt på vilkårsettet vårt for å se om vi kan tydeliggjøre dette noe, slik at kunder som deg ikke skal sitte igjen med en ubehagelig overraskelse. Ønsker dere lykke til hos ny leverandør, og velkommen tilbake til Phonero om det kan være aktuelt for fremtiden. Mvh Katrine Phonero
Løsningsorientert. Rask oppfølging. God service, imøtekommende i forhold til kundens behov
Hei Bente, Takk for hyggelig tilbakemelding! Godt å se at du er fornøyd med vår kundeservice. Ha en fin dag. Mvh Mads Phonero
Tekniske utfordringer og spørsmål ble handtert profesjonelt.
Hei Knut, Bra å høre at du er fornøyd med vår kundeservice! Mvh Mads Phonero
Svarer alltid innen kort tid og er løsningorientert
Hei Siw, Takk for hyggelig tilbakemelding! Mvh Katrine Phonero
Phonero villeder sine kunder gjennom en dårlig informasjonspolitikk angående priser. For eksempel fri bruk av telefon i Norge og EU + Eos betyr ikke at du kan bruke telefonen din fritt, ikke med mindre du har veldig lyst til og punge ut med noen tusen i måneden. Fri bruk av telefon betyr i kundenes øye fri bruk. Phonero utnytte dette og kaller det hva kunden forstår under fri bruk for fri tale. Dermed er det veldig lett og gå i en prisfelle. Dette er bare en eksempel på en vell gjennomført villedende informasjonspolitikk som Phonero tjener godt på. Kjøre du til utlandet og for de typiske sms'ene så står det oss Phonero ingenting om priser og lignende. Dermed legge kunden ikke merke til Luksusfellen heller. Det står bare samme pris som abonnement hjemme. I Phonero sin app (om man kan kalle dette app i det hele tatt) står det ikke noen priser heller. Det er veldig lurt da slipper kunden og for en oversikt over kostnadene og Phonero tjenere grov. Vil bare informere om at flere i mitt Firma blir lurt på samme måten. Mitt personlig råd: ligg langt unna.
Hei Vidar, Våre Fri bruk abonnement inkluderer Fri bruk av tale, meldinger og valgt datamengde i Norge, Norden og EU/EØS. I Phonero Mobilapp finner du under menyvalget «Forbruk» en egen fane for utland. Her kan du følge med på forbruket ditt hittil denne måneden, forrige måned og så langt i år. Dersom du har behov for å ringe fra Norge til Norden og EU/EØS har vi også egne valg og pakker for dette. Vi er svært opptatt av at alle våre kunder skal ha full kontroll og oversikt over deres abonnement og priser, og har flere gode verktøy som kan hjelpe med dette. Det er synd å høre at du ikke har fått denne opplevelsen hos oss. Gir du oss en ny sjanse er jeg sikker på at vi vil finne en god løsning for deg og din bedrift. I mellomtiden ønsker jeg deg lykke til med ny leverandør. Mvh Katrine Phonero
Abonnementet hos Phonero fikk jeg da jeg byttet jobb i august. Har ingen ting å klage på så langt. Veldig bra kundeservice på "Chat"-funksjonen på hjemmesiden.
Hei Per-Arthur, Takk for fin tilbakemelding! Så fint å se at du er fornøyd med oss. Mvh Katrine Phonero