Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Var fornøyd med dem før sammenslåingen,etterpå har det vært mye tull.one-place dekoderen er treg og bruke vanskelig og lage privat kanalliste,samt faller ut iblant...og opptageren nekter og ta,opp..har hatt service mann her, blir spennende og se hvem som skal betale for ham..
Alle kontakter med Canal digital er mulig å oppnå med bruk av Min side.Det oppleves som kynisk useriøst når det blir behov for å avslutte et langvarig kundeforhold.Det er lagt ned mye kostbart og tidkrevende informasjon om alle utvidelser og bestillingsmuligheter som kan utføres av abonennt.Mine behov for å avslutte en kostnad som ikke lenger kan betjenes og derfor må opphøre.Ikke mulig!Alt annet bare ikke det!Hvorfor? Canal digital eller Allente burde forstå omdømmetapet som raskt vil oppstå når bedriftens dyktige medarbeidere blir misbrukt mot sine kunder på dennne måten!
Når vi skal slå på tv-en så slår veldig ofte dekoderen seg av og da må jeg trykke av og på mange ganger før det virker. Så fungerer det en stund og hvis jeg har hatt på samme kanal en time eller to og skal forsøke å bytte kanal, så virker ikke kanalvelgeren. Har prøvd å bytte batterier, men hjelper ikke. Må slå av alt og la det bli kaldt før jeg evt. kan forsøke igjen.
Har vært kunde hos CD/Allente siden september 2020. På den tiden har jeg måtte decoder, One Place hele 5 ganger og 5 juni fikk jeg min siste. Den fungerte i 3 uker så hadde jeg svart skjerm igjen. For 2 dager siden lovet kundeservice at jeg skulle få nr 6 + en montør. Montør dukker ikke opp, så nå går det mot oppsigelse
Som andre skriver her inne så har jeg de samme dårlige erfaring med det å si opp som 10 års trofast canal digital kunde,Allente som de heter nå oppfører seg som en sekt når det gjelder å komme seg ut av systemet,de er så frekke å skylde på corona og har derfor ikkke et fungerende kontaktskjema,man blir overlatt til en talefon kø og ikke ringer de tilbake om det er det du måtte ønske.I dagens marked er det så mange gode andre løsninger som er langt rimeligere og mye mer kundeorientert en Allente.
Helt siden jeg ble anbefalt å bytte til det nyeste Canal digital har kommet med. Lik som alle andre har jeg har bare opplevd negativt! Det kommer hele tiden problemer med nettverk osv. Som gjør at alt stort sett blir dårligere! Klarer ikke å se på Fotball i mer en 5-10 minutter!! Før det oppstår problemer og jeg mister signalet. Skjermen blir helt svart og kontrolleren svarer ikke. Jeg er lei av og slå av alt sammen av og på minst 1 dag hver dag! For at det I hele tatt skal bli mulig får meg. Å få med meg av det jeg ser på!! Dette her er problemer på deres ende. Og ikke min! Nettverket mitt er helt greit. Og opplever sjeldent problemer når jeg strømmer og surfer på andre ting!!
Canal Dig faller stadig ut. Dette skjer ca 2-4 ganger i uka. Og det kan ta fra 30 min til 3 døgn før vi får tv-bildet tilbake. Vi har satelitt.
Jeg får ikke kontakt på telefon. Får nummer til kontakt men der er det ingen alternativer som går på oppsigelser så dette blir vanskelig.
Har hatt noen problemer med ustabilitet med CanDig før også, men ikke i nærheten av det som har vært siste tiden med sammenslåing til Allente. Grenseløst irriterende ustabilt!! Og ukesarkiv fungerer ikke lengre. Hopper inn og ut til direkte-tv, noe som er gøy når man skal hente opp fotballkamp 20min etter kampstart. Jeg blir stort sett sittende å trekke ut stikkontakt og restarte de gangene jeg skal se tv. Men mer betalt, det skal de ha. Takk for denne gang!!
er veldig fornøyd med både kundeservice og generelt TV løsningen deres (det at jeg får alle streaming abonnementene mine på en å samme plass er et stort pluss) i tilegg til billigere pris og med disse gratis mnd. TV pakkene er også affordable. alt i alt, stor fornøyd!
Når man har en parabol, bor i Sør-Norge og har fri sikt til himmelen, er signalkvaliteten perfekt. Videre er det slik at en paraboltuner gir den aller beste signalkvalitetene som er å oppdrive, siden satellitten sender HD-signalet med 4 ganger større båndbredde enn via fiber eller bakkenett. De nye tunerne til Canal Digital er ikke perfekte, men de er langt bedre enn tunerne til Telenor, Telia og de andre som leverer via bakkenettet eller fiber. Så da koker det ned til om man får det man betaler for og med 319 kroner i måneden for Norges beste billedkvalitet, er det bare velstand. I tillegg kan jeg fryse abonnementet i inntil 6 måneder hvert år uten kostnad. Jeg har selvsagt også TV-signal via fiber. Hjemme. Kunne hatt Canal Digital Parabol der også, men siden prisen på fiberen og internettpakka da dobles, går vinninga opp i spinninga.
Siden 26 12 2020 har den stoppet 8 ganger. Blå knapp fungerer ikke. Har gjentatte ganger ringt kundeservice og fått reparert. Har skiftet fjernkontroll for feilen skulle være der. Men fungere fortsatt ikke. Har fått god service- hjelp over telefon. Dagen etter samme problem. Henger seg svart skjerm og manglende abonnement er ofte feilmelding som kommer. Må til stadighet slette data. Betler for en vare som ikke fungerer . Hva skal jeg gjøre???
Her på forum har jeg skrevet en negativ omtale angående logging i appen på smart TV. Denne må jeg korrigere nå, siden jeg har endelig klart å logge meg inn på appen. Er generelt fornøyd med Canal Digital og synes at appen er oversiktlig og bra. Har også gode erfaringer med service/support.
Kom en parabol-montør fra en annen verden, kappet kabler han ikke skulle kappe, for å skøyte på parabol-kabel han skulle montere, ryddet heller ikke opp etter seg. OnePlace-dekoderen Fungerer dårlig, slår seg av, og styrer seg sjøl.
Selger antenne som ikke fungerer. Har hvert kunde i 20 år ingen rabat og få
For det første så er den veldig lite brukervennlig, masse tastetrykking for å finne frem og ingen snarveistaster. Det er ett stort tilbakesteg i forhold til min gamle dekoder ADB PVR 5720 er veldig enkel og brukervennlig. Teksten faller bort av seg selv så man må inn på innstillinger gang på gang, problemer med opptak, den låser seg så man må restarte den og jeg kom ikke inn på Spotify pga. ikke tilkoblet nett, men kom inn på Netflix og YouTube. Kontaktet kundeservice ang. dette og problemene jeg hadde hatt, som da anbefalte å levere den tilbake grunnet masse tekniske problemer med denne dekoderen, og at de hadde tatt masse dekodere tilbake i retur grunnet disse problemene. Ett totalt elendig produkt.