Allente TV har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Di nektet og hjelpe meg etter signalene datt ut! Di datt ut i mai i fjor, 2 dager etter jeg betalte. Di sa di skulle sende en mann som skulle kikke på parabolen, i og m vi flytta , dette sa vi også ifra om. Og den nye boksen, som jeg har betalt for, den virket ikke fant en på Canal digital digital ut da vi ringte ang at signalene plutselig datt ut 2 dager etter. Så da sier denne mannen at han skal selvfølgelig sende en og at han skulle ta med seg ny dekoder, i og med den gamle var defekt. Innen 2 uker skulle «reparatøren» ringe. Ingen ringte , så jeg ringer opp igjen! 4 uker senere. Og får prate med ei som sier at vi sender INGEN før du har betalt en inkasso fra april. Jeg mente at jeg har betalt , men foreslo at siden vi ikke hadde fått TV en hel måned så kunne vi vel gjøre det slik at di strøk denne. Og jeg sa og at d var ingen som sa for en måned siden at jeg ikke har betalt, ei heller fikk jeg purring! Så mailet jeg m dem frem og tilbake. Men di forstår jo ikke tydeligvis hva jeg mener. Så da ble jeg irritert og la d litt på is... og tenker at jeg får bare dobbelt betale da.... så ringer inkasso selskapet, og får igjen sjokk, for da har jeg fått inkasso for , april, juni, juli og august! Men jeg har ikke hatt signaler her på tv-en i di månedene, dessuten så sa hun ene dama jeg pratet med at di hadde sperret tv signalene frem til jeg betalte inkassoen for april. Så hvordan kan d da ha seg at jeg får inkasso for måneder Der tjenesten har blitt stoppet? Det er vel ikke lov og ta betalt for en ikke levert tjeneste! Pluss at dekoderen var defekt ! Så sitter her m 2 dekodere , der den nye kontrollen funker på den gamle dekoderen, så kan jeg se på di opptakene jeg har gjordt. D er vel også ett tegn på at dekoderen ikke var som den skulle være. Så jeg føler meg bare lurt ! Er veldig frustrerende når di ikke forstår hva jeg sier fordi alle er svenske, spurte om å snakke m noen som pratet norsk, men d fantes ikke sa dem da. Mannen min har prøvd og ringe flere ganger også. Men sier at dom inte helt forstår , forklare en gong til. Så hadde vert fint om di var mer imøtekommende og kunne norsk. Hadde blitt mindre misforståelser da. Hilsen en meget skuffet kunde
Ukesarkivet fungerer ikke. Man hopper ut etter kort tid om man stopper en sending. Ikke populært ved sportssendinger etc. Betaler i dyredommer for et produkt som kun fungerer når det selv vil - og det er ikke ofte!
Jeg ble kontaktet av en selger som påsto at jeg måtte bytte til One Place. Det ble ikke gjort oppmerksom på at jeg trengte en ekstra harddisk. Når jeg oppdaget problemet etter å ha installert boksen - noe jeg måtte prøve flere ganger før det gikk, dro jeg ut på byen og kjøpte en 500GB harddisk. One Place godtok tilsynelatende denne og formatterte den uten feil. Men det går likevel ikke å ta opp. Etter å ha kontaktet kundeservice bestilte jeg derfor en disk fra Allente og spesifiserte at den skulle sendes til vår hytteadresse. Den ble likevel sendt til vår hjemmeadresse hvor vi ikke har vært på mange måneder. Akkurat det samme skjedde med One Place. Når jeg bestilte den for andre gang, også denne gangen med spesifikk ordre om hvor den skulle sendes ble den likevel sendt til feil adresse igjen. Allente klarer altså ikke å håndtere to adresser, noe som er ganske imponerende med tanke på at det må være ganske vanlig å ha utstyr på flere adresser. Jeg har aldri opplevd at dette har vært et problem hos andre leverandører. Jeg måtte altså sette meg i bilen og kjøre 20 mil for å få hentet den elendige dekoderen. Hjemme har vi Telenors boks. Den er kjapp og enkel i bruk, mens One Place reagerer veldig tregt på alt unntatt innstillinger-menyen. Skal man bytte kanal tar det flere sekunder. Det er ingen knapp for å gå direkte til programoversikten. Når jeg forsøker å koble til bluetooth-utstyr som f.eks. min relativt nye iPhone finner ikke boksen denne. Dette fremstår i det hele som et uferdig og dårlig produkt som fungerer veldig mye dårligere enn den gamle dekoderen - som kunne ta opp og som reagerte raskt når man trykket på fjernkontrolen. Jeg føler meg rett og slett lurt!
Skulle få tekniker til å komme og fikse oppkoblingen til kabel tv, da jeg hadde forsøkt flere muligheter selv, uten å lykkes. Han ringte meg og veiledet meg over telefon. Da vi kom til punktet om kanalinnstillinger, sa han, at det nå kanalene stille seg inn automatisk. Jeg ville få beskjed på skjermen, når dette var gjort. Han avsluttet dermed samtalen, og oppdraget ble registrert som fullført. Ingen kanaler kom, og da jeg ringte kundeservice for å få en ny tekniker, kunne de tidligst sende en på mandag. I dag er det onsdag. Nå har jeg imidlertid lært. Kommer ikke til å godta brukerveiledning over telefon neste gang.
Veldig fornøyd med både kundeservice å tv pakkene å den nye dekoderen er helt fantastisk.
Jeg har hatt Canada digital i flere år, å da oneplqce kom ut tenkte jeg at tiden var inne for å bytte inn den gamle hvite dekoderen.. Første årene virket dekoderen fint, men ettersom tiden gikk, begynte problemene å dukke opp... Så pr idag, kan jeg ikke lenger starte episoder eller filmer ifra start, for da plutselig kutter den og går til Live tv, uten mulighet for å gå tilbake til filmen jeg så på.. Cromecast funker ikke lenger, bilder fryser å sender ikke lyd lenger, som igjen lar meg sitte igjen uten mulighet til å spille musikk eller annen media ifra mobil/nettbrett... Har hvert i kontakt med kundeservice, men har ennå ikke kommet frem til en løsning, snakket med Samsung siden jeg har en Samsung tlf, å tenkte det kunne være der problemet lå, men ingen hjelp å få der heller.. Så da står en der.. For en tid tilbake måtte jeg slette absolutt alt innhold på harddisken, å etter drt fikk jeg ikke brukt opptak lenger, heller ikke spole tilbake... Begynner å bli lei
Jeg har vært kunde nå i mange år hos CD. Har egentlig vært godt fornøyd med dem. Men nå etter at jeg fikk den One Place dekoderen har det ikke vært annet enn problemer. Den nekter å koble til nettet vårt og boksen er så ustabil at man aldri vet om den fungerer eller ikke. Det kan funke bra i noen dager også er helvetet igang igjen. Ut med alle ledninger, restarte ruter og boksen. Skru på igjen. Vet ikke hvor mange ganger jeg har gjort dette nå. Enten så funker det eller det gjør ikke det uansett hvor mange ganger jeg skrur av og på. Nå igår kveld og idag funker den ikke i det hele tatt. Jeg har til og med fått en ‘ny’ boks. Den var bare puttet i en eske og polstret. Uten plastikk rundt eller med fjernkontroll og original boks. Så jeg har vel fått en brukt en som noen andre har klaget på. Så nå gidder jeg ikke mer og kommer til å si opp. Heldigvis finnes det andre bedre løsninger:))
Skulle tro vi var i en moderne verden, med kjappe og brukervennlige enheter og programmer. Det er ikke mulig med oneplace opptakeren vår å spille inn, samtidig som man ser på en annen kanal. Da må man i følge kundeservice ha to paraboler koblet til. Du tenker kanskje hvorfor man vil ha opptak når det finnes ukesarkiv, men det er ofte det ikke går an å spille av episoder i ukesarkiv. For å komme til tv guide må man først trykke inn på menyen, og så velge TV-guide. Men oppsettet i TV-guiden er elendig. Samt at dekoderen er treig fordi fjernkontrollen bruker Bluetooth som gir et delay. Oppsettet av dekoderen var også håpløs. Var faktisk umulig å få koblet til kablet nett. Vi har 2 dekodere. De klarte ikke å koble seg til internett ved bruk av kabel. Så måtte bruke wifi. Eneste positive er at man kan se på mange enheter samtidig på casting, mobil og pc.
Fikk installert ny tv- løsning fra annet selskap i dag, og ringte da Canal Digital for å si opp. Fikk da høre at det var en måneds oppsigelse, og at vi må betale fra 11. august til 1.oktober! Var sannelig ikke klar over at slike tjenester hadde oppsigelsestid! Har i tillegg internett fra Canal Digital, og det er utrolig dårlig- kommer og går, og er svært tregt.
Vi har vært Canal digital kunder i mange år. Etter at Canal digital ble Allente begynte elendigheten. Signaler som forsvant hele tiden. Boks som skrur seg av hele tiden. One place dekoderen finner ingen signal. Ukjent står det på hdmi inngangene. 5-6 ganger har vi tatt kontakt og ingenting skjer!!😩 mest elendige kundeservice kontakt vi noen gang har hatt. Tydelig at det er helt andre kundebehandlere nå. Får ikke snakke med teknisk avdeling. Tidligere med Canal digital fikk vi alltid hjelp på timen eller i hvertfall dagen. Nå må det behandles og godkjennes før vi får ny boks. Men nå er det nok!! Vi bytter!!🥵😡
Ringt, skrevet, brukt enormt med timer på å følge instrukser fra CD chat, oftest avsluttet med spørsmål "virker det no". Totalt mangel på respons når jeg svarer nei og forklarer problemene. Skiftet decoder, kabler, fjern kntr, internett til parabol, nytt parabolhode, ny parabol+decoder /montert av CD. Fått stengt tv pga nesten 2 forfalte regninger, krav om å betale oppsigelsestid+nesten 2 mnd utestående med stengt tv (1,5mnd før 1.ubetalte regning ga jeg muntlig og skriftlig beskjed om at fra neste regning avventer jeg å betale til CD fikk ordnet opp i x feil pg tull.). Vil tro de minst har motatt 40 detaljerte klager vedrørende x ant feil, og anslått tv sett kontra prøvd å se. Og gjentatt påpekt at dette burde ikke vært lov å kreve betaling for, at det er 0 oppfølging/kundeservice. Ei heller var de med på at det er ikke oppsigelse, men tilbakelevering av forespeilet vare som ikke samsvarte med noe. Etter 1,5 år fikk jeg snakket med en som ikke var fra service, og han fikk sveis, skulle slette krav og gi meg 3mnd fri avtale og få ordnet ståa en gsng for alle. Pr dd funker både bilde og lyd, men trykke opp og ned på kanaler er helt uten system. Og ble lovet decoder jeg kunne ta opp programmer med (men fikk den uten), og fikk utvidet til 6 mnd fri tv, det var det beste han kunne klare og da måtte jeg være nøgd med det. Sa tydlig fra at nei, 1,5 år og knapt fått sett 30% av det jeg prøvde å se osv osv for full betaling... Burde ikke vært lov å ta betalt for en vare som ikke litt er tilfredstillende ift forespeilet/avtalt. Burde i tillegg fått betalt for alle de timene jeg har sittet å gjort deres jobb Helt utrolig at jeg ikke har hevet alle tv greier fandenivoll, for fy fanen!
Oneplacen min gir meg bare vondt i hode. Først og fremst er dekoderen den treigeste jeg har eid hittil. De innebygde appene fungerer som de skal, men de også treigt. Den innebygde chromecasten derrimot er noe av det dårligste jeg har opplevd, det virker nesten som at den innebygde chromecasten har et eget wifikort, som er det treigeste jeg har opplevd. Det bare hakker og hakker, både her, og hjemme hos kjæresten. Nå får vi ikke engang sett på vanlig tv lengere, den viser programnavn, men viser ikke noe bilde. Jeg vil at dere skal kaste dette produktet, og prøve på noe som faktisk funker. På papiret ser dekoderen kul ut, men i virkeligheten så klarer den ikke noe av det den skal smertefritt.
Tuneren her begynte å fuske for et halvår siden - "virker - virker ikke" med stadig større vekt på "virker IKKE". Kastet bort masse tid på kundeservice og prøvde all verdens løsninger, men det ble bare verre og verre. Etter hvert var det kun mulig å få se NRK (hvis man hadde flaks), ikke noe annet. Hvis man da ikke synes det er spennende å se Allente-logoen, som var det eneste som ble vist ellers, uansett hva vi forsøkte. Etter ny runde med kundeservice ble jeg til slutt ble jeg lovet ny TV-boks og 1 mnd fritt abonnement (etter 4 mnd nesten uten TV). Da jeg etter flere uker etterlyste dette, viste det seg at kundeservice ikke hadde LOV til å love meg dette; men de hadde tydeligvis bare sagt det til meg for å bli kvitt problemet midlertidig, og deretter latt saken ligge. Vi var altså uten TV enda lenger bare på grunn av inkompetente medarbeidere på kundeservice. Løgn, juks og bedrag, rett og slett. Dere må ikke finne på å la dere lure av dette selskapet.
Ikke signal ved tåke, regn, vind, snøfall. Blitt verre siste året. Har parabol
Etter fire år som fornøyd Canal Digital kunde gikk dekoder i stykker. Kjøpte ny One Place dekoder både hjemme og på hytta. Kjøpte også ekstrautstyr for opptak siden det ikke går an på den nye dekoderen. Dekoderen hjemme har det stort sett kun vært problemer med. Ikke bare slutter den å virke, den er treg, kan ikke ta opp og se tv samtidig, fjernkontrollen virker ikke osv, osv. Siden jeg fikk dekoderen hjemme har jeg vært uten tv i uker uten å være i nærheten av å få en unnskyldning fra dette selskapet. Fikk bl.a. tilsendt ny fjernkontroll som ikke virket. Jeg sa klart i fra om at dette var reklamasjon. Til tross for det lå det trekk på ny fjernkontroll og frakt. Nå sitter jeg på hytta og skal se tv. Dekoderen ble koblet på i midten av mai og benyttet i ca to uker. Kom tilbake 5. juli og den virket såvidt. Kunne ikke ta opp program og se på tv samtidig. Den var også latterlig treg og vanskelig å skifte program. I dag 7. juli får jeg ikke slått på dekoderen. Samme leksa som hjemme. Har fått nok og ønsker å heve kjøpet. Evnt kontakte Forbrukerrådet. Ligg langt unna dette selskapet!!!
Umulig å si opp online. Kun analogt via telefon. Vanskelig å fjerne produkter online.