Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Forhåndsbetaling der de har estimert strømforbruk 2-3 ganger større enn det reelle. Også estimert for høy strømpris utfra den reelle og forventet utfra spotpris-variasjoner og -utsikter.
Byttet til Agva i september, har kun fått høye strømregninger, og den siste på kr 8000 kr?! Var bortreist 2/4 uker. Strømregningene har vært på 2000-3000 kr på det dyreste. Umulig å få tak i dem på kundeservice. Får heller ikke tilgang til min side for å kunne få oversikt over forbruket. Useriøst selskap. Hold dere unna!
De lover en pris. Liten tekst gjemt unna på nettisdene deres tilsier at de kan bytte deg om til blodpris uten å gi beskjed. Man må være veldig obs for å oppfatte at de har endret din avtale. Det var bare en tilfeldighet som gjorde at jeg oppdaget det. Dette framstår som rent kalkulert bedrag fra et suspekt selskap. Her er det best å styre langt unna.
Agva kraft beregnet seg et kontantbeløp kr. 10.000. Jeg har byttet leverandør, og siste regning forfalt til betaling 16.12.22, -kr. 10.545,11. Agva kraft skylder meg kr. 10.545,11. Jeg har ring 5 ganger, uten resultat, har sent 2 meldinger, uten resultat. Forbrukerrådet anbefaler meg å ta saken til namsmannen. Ole Magnus T.
De betaler ikke ut tilgodehavende beløp. Startet plutselig og uten varsel med A-konto på strøm. Jeg skiftet selskap og mottar da en kreditnota på et.betydelig forskuddsbetalt beløp. Pengene betaler de ikke ut. Hverken på forespørsel eller forfallsdato på kreditnota. Når jeg endelig får tak i kunde»service» er svaret at pengene mine «kommer når de kommer!» Latterlig og useriøst.
Ser at jeg har samme dårlige erfaring med Agva som flere andre. De skylder meg over 25000 kroner i forbindelse med skifte av strømleverandør Gjentatte purringer til selskapet, både epost og telefon, hjelper ikke. Ser at andre bruker inkassobyråer for å få tilbake egne penger. Hvor er myndighetene??
Byttet til dem da de kom bra ut i test Aldri hatt så dyre strømutgifter noen gang. Når vi byttet vekk fra dem fikk vi ikke lenger tilgang til app eller fikk noe bevis på at sum på regning faktisk stemmer
Alt tyder på at dette selskapet bevisst har svindlet meg. De satte i gang med forskuddsbetaling uten å informere skikkelig og satte adskillig høyere forskuddsbetaling enn det som var reelt. I tillegg så har ikke tilbakebetalingen blitt holdt slik de de lovet i forbindelse med oppsigelsen som jeg leverte i oktober. Her bør Økokrim på banen!
Byttet strømleverandør pga 2 måneders forhåndsfakturering med svært høyt stipulert forbruk og svært høyt estimert pris pr kwh. Byttet leverandør 24.november og fikk beskjed 6.desember at jeg har 9 500 kroner til gode. 23.desember har jeg fortsatt ikke blitt kreditert det jeg har betlat inn for mye. Styr langt unna denne strømleverandøren.
Forutberegning av to mnd. av gangen til "fantasipris" gir en månedlig regning langt over det andre leverandører tar. Vi reagerte altfor seint!
Agva kraft er en totalt useriøs leverandør som driver med ren svindel, styr langt unna! De begynte plutselig med fakturering på forskudd, og da ikke bare én men hele TO måneders forskudd. Jeg har selvsagt sagt opp avtalen med Agva, men de skylder meg fremdeles over 3000 kr ihht sluttavregningen. Disse pengene har de selvsagt ikke betalt inn til min konto ennå, så jeg opplever det samme som mange andre her inne. Agva Kraft lever av å lokke inn kunder med gunstige avtaler som kun er gyldige i en begrenset tidsperiode, etter dette blir du satt over på en elendig avtale med skyhøyt påslag på 15 øre/kWh, høyt månedsgebyr på 49 kr og forskuddsfakurering. Det er bare et tidsspørsmål for Agva Kraft går konkurs og tar med seg pengene som kundene har betalt i forskudd. STYR LANGT UNNA, GI IKKE EN KRONE TIL DETTE USERIØSE MØKKASELSKAP!!!
Synes ikke noe er bra. For første gang på ett år er jeg blitt fakturert med gj.sn. pris over gj.sn.spotpris for måneden. Jeg regulerer forbruket mitt etter pris. Jeg har spurt de om dette, men ikke fått noen forklaring. Så har de ingen egen app. og de har ikke levert regnskap for 2021. Mvh Kirsti M.
Min strømavtale ble endret fra spotpris til noe annet som ikke beskrives på hjemmesiden, melding om dette kom forkledt som reklame. Deretter begynte overfaktureringen. Da avregning ikke ble gjort sa jeg opp avtalen. Deretter overholdt de ikke sin egen dato for tilbakebetaling fire uker senere. Etter gjentatte purringer har jeg blitt lovet at penger skal ha blitt overført idag, blir spennende å se om de står på konto på mandag. Isåfall kom jeg meg unna dette svindelforsøket i tide.
I hele 2022 betalte jeg 200% av det jeg faktisk forbrukte i strøm! Naivt som jeg er, trodde jeg at det var den høye strømprisen som førte til skyhøye regninger. Jeg sjekket bare faktura etter at diverse strømsparegrep ikke hadde noen effekt på strømregningen. Faktura var vanskelig å forstå fordi Agva Kraft oppfører faktisk strømforbruk, A-konto (2 perioder), og tidligere forskudd (2 perioder). Jeg oppdaget at Agva Kraft feilestimerte fremtidig strømforbruk gang på gang, og at forskuddsfakturering utgjorde dobbelt så mye som mitt faktisk strømforbruk! Agva Kraft brukte aldri penger jeg hadde til gode hos dem til å betale regninger. Hvorfor trekkes 2500 Kr fra min konto når Agva Kraft skulder meg 7600 Kr?! Kundesupport reagerte, selvfølgelig, ikke på min e-mail med krav om tilbakebetaling og faktura uten forskuddsfakturering. Desember blir den siste regningen jeg får fra Agva Kraft. Jeg byttet nå til en strømleverandør med etterskuddsfaktura. Det er beklagelig at Agva Kraft (og andre strømleverandører) bare straffes med en avbestilling. Folk sliter med inflasjon, økt husleie, rente, matvarepriser og strømpriser. Men høye strømpriser gir åpenbart ikke nok utbytte, og Agva Kraft låner i tillegg penger fra forbrukerne gjennom forskuddsfakturering. Dette er kriminelt!
De holder tilbake restbeløp etter avsluttet kundeforhold. Beløpet er under kr 1000, men irriterende likevel.
Den var fin bare til nye kunder i kort periode, dårlig app.