Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Byttet til Agva 11 september, for meg selv og min svigerdatter. Jeg mottok bekreftelse på mail ang strømbyttet, men det gjorde IKKE hun. I dag, 10 dager senere, så ringte jeg kundeservice for å sjekke om de hadde registrert henne også. Fikk snakke med ei sur dame på kundeservice for å etterlyse mailen som bekreftet bytte. Det var tydeligvis ett ork for dama å sjekke opp, men hun gjorde det etter hun fikk opplysningene hun trengte. Hun sa de hadde sendt mail, og jeg svarte at det ikke var mottatt noe mail, og at det var derfor jeg ringte. Mailen er iallefall sendt fikk jeg til svar. Ikke noe tilbud om hun skulle sende den på nytt, for den mailen var sendt.... Ferdig med det... Dette resulterte i at jeg i dag har sendt 2 stk angreskjemaer, på mitt strømbytte, og min svigerdatter's strømbytte. Dårlig kundebehandling av kundeservice førte til tap av 2 nye strømabbonenter, 4 dager før Agva skulle begynne å levere strøm til oss. Dårlig kundeservice FØR dere i det hele tatt har begynt å levere strøm, det må være ett dårlig sjakktrekk eller?
Billig lokkepris på fast strøm, bytter så automatisk til markedes høyeste spotpris. Sender så regning med forhåndsbetaling hvor de dobler estimert forbruk i forhold til tidligere. Overøser nettavisene med artikler som ser ut som redaksjonelle artikler, som er ren reklame. Hvorfor advarer ikke nøytrale(?) strømanmeldere om denne svindelen, og fortsetter med å liste Agva på topp som billigste avtale? Trodde ikke det eksisterte den type svindel blant strømleverandører, og sjekket derfor ikke så nøye som vanlig før jeg gikk på limpinnen.
Manglende ordrebekreftelse eller annen bekreftelse bortsett ifra det som fremkom på siden etter bestilling på nett. Hadde forventet å få betingelser, ordrebekreftelse samt angrerettsskjema på mail etter bestilling. Visste ikke at bestillingen faktisk var gått igjennom før jeg plutselig fikk en telefon fra Fjordkraft om hva de måtte gjøre for å få meg tilbake som kunde. -men jeg valgte Agva uansett siden jeg har vært missfornøyd med Fjordkrafts kundeservice.
Bra så langt. God oppfølging og igangsetting. Hadde vært kjekt om de kunne fanget opp at jeg har hytte også😊😂
Savner mine sider, og vil gjerne se forbruket mitt til enhver tid, og prisen
Takk for nyttig innspill. Vi minner om at du når som helst er velkommen til å kontakte vår kundeservice om det er noen data du trenger i tillegg til at forbruk og pris selvfølgelig er tydelig spesifisert i fakturaen.
Jeg hadde strømforbruk på 303 kwh ca.400 kr TIL BETALING, men så hadde de sent meg strømregning på nesten 3000 kroner. og utrolig nok prøvde de å bortforklare svindlerforsøket med å si at det hadde blitt laget en betalingsavtale på forskudd...og utrolig nok prøvde de å si at denne avtalen ble laget uten noe form for bevis av mitt samtykke FOR DET HADDE JEG NEMLIG IKKE SKREVET ELLER SAGT! DETTE ER ET SVINDELSELSKAP UTEN LIKE! HOLD DERE LAANGT UNNA! TOK KONTAKT MED FORBRUKER/VENN VED MIN SIDE OG FIKK MED SEG DA DE LA PÅ RØRET I DET JEG SKULLE FORKLARE HVOR UTROLIG SLEMT DET VAR I PRØVE Å LURE GODE KUNDER ! OG DET MED ET KONTROLLERT SPRÅKBRUK OG STEMME!
Det ser ut til at du blander to forskjellige perioder. Vi ser i notatene at du har fått tilbud om å endre til en annen tariff og det står vi selvfølgelig ved. Jeg kan hjelpe deg om du sender en mail til [email protected] .
Veldig fornøyd helt til nå. Fikk en uforståelig regning,men etter en samtale med en meget hyggelig dame på kundeservice ble det rettet opp,så jeg regner med at ting blir bra nå og da har jeg ingenting å klage på. Fortsetter det sånn så blir jeg en trofast kunde. Kunne kanskje bli litt flinkere med å informere.
Hei Frank, så bra at det ble ordnet opp i. Vi håper du fortsetter å være fornøyd!
Oppdaget tilfeldig vis idag at august fakturaen var ca 3.5 ganger høyere enn normalt! Ringte og ble fortalt at de nå hadde en ny "ordning", de mente det var gunstig for kundene, å kun betale annenhver mnd! Dvs. de forskuddterer neste mnd basert på historisk forbruk av aktuell mnd. For oss kunder blir det dermed nesten umulig å sammenligne leverandører, samt at de får inn pengene langt tidligere enn avtalt - useriøst!
Hei, Her høres det ut til at vi har vært for dårlige med kommunikasjonen for disse opplysningene stemmer ikke. Ta gjerne kontakt med meg direkte om det er noe jeg kan hjelpe deg med: [email protected]
Jeg kontaktet Agva for å få vite hvorfor de har gitt meg en ny type avregning på strøm uten at jeg hadde fått beskjed om jeg ønsket det på forhånd. Det ble ikke beklaget, bare bekreftet av ansatt, jeg fikk snakke med. Videre ønsket jeg å få vite om den nye avtalen, som jeg ikke hadde bedt om, ville lønne seg for meg el. ikke. Det kunne vedkommende ikke svare meg på! Jeg fikk beskjed om å sende en mail.... Lite tillitsvekkende kundeservice! Skal jeg ha en strømleverandør, Agva, som jeg føler er ute etter å lure meg?
Hei, jeg kjenner ikke detaljene i saken din. Men vi er absolutt ikke ute etter å lure noen, vi ønsker jo kunder i lang tid. Ta kontakt igjen så vil vi helt sikkert kunne hjelpe deg med en avtale som er bedre for dine behov. Jeg beklager om du ikke ble møtt på en ønskelig måte, sånn skal det selvfølgelig ikke være.
Hei! Jeg lurer hvordan fikk jeg regning under ferie og synes det var for mye fordi det var bare kjøleskap som vært koblet ....pluss Skagerrak da koster mig ca 500 nok sammen fast jeg ikke brukt noe på 5 uker!!!! Er det nokon svar på dette????
Hei, vi får forbruket ditt direkte fra netteier. Dette innebærer at om du tror det er noe feil i dette må du kontakte netteier som har ansvaret for at måleutstyret ditt fungerer.
Jeg har ikke fått noen varsel om å betale en forskuddsregning som er nesten 3x høyere enn en hva avregningen for august tilsier. Da er ikke avregningen for august tatt med engang!! Dette nekter jeg å godta! Etter rapporteringen fra Elskling.no er prisen på kw. fra Agva for August kr. 58.75 (m. moms). Jeg ser hva forbruket mitt er for august på regningen fra Hafslund og regner selv ut hvor mye jeg skal betale til Agva for august. Betaler dette (det er fult lovlig) og bytter leverandør med en gang til en med etterskuddsbetaling og som viser respekt for kundene sine.
Siste faktura på 75 øre/kWh. Langt unna det som blir forespeilet på strøm.no, strompris.no og elskling.no, og absolutt ikke så billig som de gir seg ut for å være. Forstår at strømmen er dyr for tiden, men prisen fremstår ikke som konkurransedyktig.
Gjorde én liten feil ifm bestilling og ble da flyttet til en langt dyrere avtale. Fikk ikke beskjed om det før regningen kom lenge etterpå. Tapte mye på det. Gir heller ikke beskjed om prisendring, må følge med på sidene deres. Etter at jeg byttet til annet selskap har de ringt med igjen og igjen og igjen "for å høre hvordan jeg hadde det som kunde", dvs egentlig telefonsalg, selv om jeg har reservert meg og sagt klart fra flere ganger at jeg ikke vil bli oppringt.
Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse. Men om du ikke har fått beskjed om prisendring, er det en feil, for det sender vi alle kunder. Det har vært en helt spesiell sommer prismessig og hele bransjen har dessverre blitt tvunget til å øke prisene. Når det gjelder telefonsalg så er det fint om du kan sende meg en melding så jeg kan få strøket deg fra eventuelle lister. [email protected]
Jeg bytta til Ishavskraft. De kunne fortelle meg at jeg hadde betalt 5-700 NOK for mye per måned over en 3 års periode. Jeg hadde da tilgode 11000+ hos Agva som de skriftlig sa de skulle gjøre. Noe de ikke har gjort. Jeg fikk brevet for 10 dager siden. Gjør som meg, bytt til noen andre.
Hei Martin, Dette vil jeg gjerne se på og om det stemmer skal selvfølgelig det utbetales med en gang. Send meg en mail på [email protected]
Useriøs leverandør som tydeligvis ikke er i stand til å gjøre jobben sin. Etter å ha flytter til ny bolig bestilte jeg Telinet, men siden de hadde slått seg sammen med Agva (ingen informasjon om dette på forhånd), så skulle Agva ta jobben. Bestilte strøm via nett, tok nesten tre uker uten at jeg hørte noe fra dem, da jeg skulle få svar innen to. Ringte inn til dem, fikk beskjed om at det kunne ta to uker. Fikk så mail om å sende nødvendig informasjon, noe jeg gjorde. Etter dette skulle alt være i orden, og jeg hørte ikke noe mer fra dem. Fikk forventet faktura (men ganske dyr, så klart) fra det lokale kraftselskapet i mellomtiden og ventet på faktura fra Agva. Jeg har prøvd å få kontakt med dem i mellomtiden via mail for å få svar på om avtalen var på plass uten å få svar. Så spoler man fram to mnd etter at alt skulle være i orden til i dag, der det lokale kraftselskapet gir beskjed om at jeg FREMDELES står uten kraftleverandør i dag, uten å ha hørt noe som helst fra Agva om at de ikke fikk gjennomført avtalen, og som resultat av det har jeg måttet og må betale en del mer enn jeg skulle ha gjort. Fikk ordnet ny leverandør på flekken, og jeg erger meg over at jeg gav dem såpass mye tiltro og tålmodighet i mellomtiden. Ser at andre har hatt en god del problemer med dem, og om jeg var deg ville jeg heller ha stolt på det negative enn de positive tilbakemeldingene som virker mistenksomt repetive. Jeg vil ha meg totalt frabedt at Agva begynner å ringe meg nå, for jeg har absolutt ingen interesse, i tillegg til at det ville ha vært ganske frekt siden de ikke er mulig å få kontakt med ellers.
Hei T, Siden du skriver anonymt har jeg dessverre ingen mulighet for å se hva som har skjedd i saken. Generelt kan jeg si at vi selvfølgelig gjør vårt ytterste for å få fortgang i leverandørbytte, det er jo først da kundeforholdet starter. Dersom du vil strykes fra eventuelle ringelister eller trenger hjelp til noe annet, er det fint om du skriver til meg direkte på [email protected]
Seier ein ting, men gjer noko heilt anna. Dårleg kundeservice.