⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Agva Kraft
2.2
2 126 verifiserte omtaler

Agva Kraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
2 126 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#80
Forferdelig
Agva Kraft er rangert
#80 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Agva Kraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 126 omtaler om Agva Kraft

FILTRER OMTALER
659
309
122
136
900
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Styr unna! Iallefall kundeservice

Omtale av  Roy

Byttet til Agva 11 september, for meg selv og min svigerdatter. Jeg mottok bekreftelse på mail ang strømbyttet, men det gjorde IKKE hun. I dag, 10 dager senere, så ringte jeg kundeservice for å sjekke om de hadde registrert henne også. Fikk snakke med ei sur dame på kundeservice for å etterlyse mailen som bekreftet bytte. Det var tydeligvis ett ork for dama å sjekke opp, men hun gjorde det etter hun fikk opplysningene hun trengte. Hun sa de hadde sendt mail, og jeg svarte at det ikke var mottatt noe mail, og at det var derfor jeg ringte. Mailen er iallefall sendt fikk jeg til svar. Ikke noe tilbud om hun skulle sende den på nytt, for den mailen var sendt.... Ferdig med det... Dette resulterte i at jeg i dag har sendt 2 stk angreskjemaer, på mitt strømbytte, og min svigerdatter's strømbytte. Dårlig kundebehandling av kundeservice førte til tap av 2 nye strømabbonenter, 4 dager før Agva skulle begynne å levere strøm til oss. Dårlig kundeservice FØR dere i det hele tatt har begynt å levere strøm, det må være ett dårlig sjakktrekk eller?

Uforståelig at nøytrale strømomtaler ikke advarer mot Agva

Omtale av  Thor

Billig lokkepris på fast strøm, bytter så automatisk til markedes høyeste spotpris. Sender så regning med forhåndsbetaling hvor de dobler estimert forbruk i forhold til tidligere. Overøser nettavisene med artikler som ser ut som redaksjonelle artikler, som er ren reklame. Hvorfor advarer ikke nøytrale(?) strømanmeldere om denne svindelen, og fortsetter med å liste Agva på topp som billigste avtale? Trodde ikke det eksisterte den type svindel blant strømleverandører, og sjekket derfor ikke så nøye som vanlig før jeg gikk på limpinnen.

Ingen ordrebekreftelse eller kontakt fra Agva før jeg fikk mail fra de i dag.

Omtale av  Kim

Manglende ordrebekreftelse eller annen bekreftelse bortsett ifra det som fremkom på siden etter bestilling på nett. Hadde forventet å få betingelser, ordrebekreftelse samt angrerettsskjema på mail etter bestilling. Visste ikke at bestillingen faktisk var gått igjennom før jeg plutselig fikk en telefon fra Fjordkraft om hva de måtte gjøre for å få meg tilbake som kunde. -men jeg valgte Agva uansett siden jeg har vært missfornøyd med Fjordkrafts kundeservice.

Toppers

Omtale av  Lennart

Bra så langt. God oppfølging og igangsetting. Hadde vært kjekt om de kunne fanget opp at jeg har hytte også😊😂

mangel på opplysnger

Omtale av  Svein

Savner mine sider, og vil gjerne se forbruket mitt til enhver tid, og prisen

Svar fra Agva Kraft
24.09.2018 20:09

Takk for nyttig innspill. Vi minner om at du når som helst er velkommen til å kontakte vår kundeservice om det er noen data du trenger i tillegg til at forbruk og pris selvfølgelig er tydelig spesifisert i fakturaen.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Hold dere langt unna!

Omtale av  Harry M

Jeg hadde strømforbruk på 303 kwh ca.400 kr TIL BETALING, men så hadde de sent meg strømregning på nesten 3000 kroner. og utrolig nok prøvde de å bortforklare svindlerforsøket med å si at det hadde blitt laget en betalingsavtale på forskudd...og utrolig nok prøvde de å si at denne avtalen ble laget uten noe form for bevis av mitt samtykke FOR DET HADDE JEG NEMLIG IKKE SKREVET ELLER SAGT! DETTE ER ET SVINDELSELSKAP UTEN LIKE! HOLD DERE LAANGT UNNA! TOK KONTAKT MED FORBRUKER/VENN VED MIN SIDE OG FIKK MED SEG DA DE LA PÅ RØRET I DET JEG SKULLE FORKLARE HVOR UTROLIG SLEMT DET VAR I PRØVE Å LURE GODE KUNDER ! OG DET MED ET KONTROLLERT SPRÅKBRUK OG STEMME!

Svar fra Agva Kraft
24.09.2018 11:19

Det ser ut til at du blander to forskjellige perioder. Vi ser i notatene at du har fått tilbud om å endre til en annen tariff og det står vi selvfølgelig ved. Jeg kan hjelpe deg om du sender en mail til [email protected] .

Erfaringer med Agva Kraft.

Omtale av  Frank

Veldig fornøyd helt til nå. Fikk en uforståelig regning,men etter en samtale med en meget hyggelig dame på kundeservice ble det rettet opp,så jeg regner med at ting blir bra nå og da har jeg ingenting å klage på. Fortsetter det sånn så blir jeg en trofast kunde. Kunne kanskje bli litt flinkere med å informere.

Svar fra Agva Kraft
24.09.2018 11:07

Hei Frank, så bra at det ble ordnet opp i. Vi håper du fortsetter å være fornøyd!

Lite fornøyd - Agva endrer inngått avtale uten å informere

Omtale av  Erik H

Oppdaget tilfeldig vis idag at august fakturaen var ca 3.5 ganger høyere enn normalt! Ringte og ble fortalt at de nå hadde en ny "ordning", de mente det var gunstig for kundene, å kun betale annenhver mnd! Dvs. de forskuddterer neste mnd basert på historisk forbruk av aktuell mnd. For oss kunder blir det dermed nesten umulig å sammenligne leverandører, samt at de får inn pengene langt tidligere enn avtalt - useriøst!

Svar fra Agva Kraft
24.09.2018 11:04

Hei, Her høres det ut til at vi har vært for dårlige med kommunikasjonen for disse opplysningene stemmer ikke. Ta gjerne kontakt med meg direkte om det er noe jeg kan hjelpe deg med: [email protected]

Ansatt som svarte som en robot og var ikke til hjelp

Omtale av  Jo

Jeg kontaktet Agva for å få vite hvorfor de har gitt meg en ny type avregning på strøm uten at jeg hadde fått beskjed om jeg ønsket det på forhånd. Det ble ikke beklaget, bare bekreftet av ansatt, jeg fikk snakke med. Videre ønsket jeg å få vite om den nye avtalen, som jeg ikke hadde bedt om, ville lønne seg for meg el. ikke. Det kunne vedkommende ikke svare meg på! Jeg fikk beskjed om å sende en mail.... Lite tillitsvekkende kundeservice! Skal jeg ha en strømleverandør, Agva, som jeg føler er ute etter å lure meg?

Svar fra Agva Kraft
24.09.2018 11:01

Hei, jeg kjenner ikke detaljene i saken din. Men vi er absolutt ikke ute etter å lure noen, vi ønsker jo kunder i lang tid. Ta kontakt igjen så vil vi helt sikkert kunne hjelpe deg med en avtale som er bedre for dine behov. Jeg beklager om du ikke ble møtt på en ønskelig måte, sånn skal det selvfølgelig ikke være.

Regning under ferie

Omtale av  Tatjana A

Hei! Jeg lurer hvordan fikk jeg regning under ferie og synes det var for mye fordi det var bare kjøleskap som vært koblet ....pluss Skagerrak da koster mig ca 500 nok sammen fast jeg ikke brukt noe på 5 uker!!!! Er det nokon svar på dette????

Svar fra Agva Kraft
24.09.2018 10:55

Hei, vi får forbruket ditt direkte fra netteier. Dette innebærer at om du tror det er noe feil i dette må du kontakte netteier som har ansvaret for at måleutstyret ditt fungerer.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Frekkheten lenge leve.....

Omtale av  Wenche H

Jeg har ikke fått noen varsel om å betale en forskuddsregning som er nesten 3x høyere enn en hva avregningen for august tilsier. Da er ikke avregningen for august tatt med engang!! Dette nekter jeg å godta! Etter rapporteringen fra Elskling.no er prisen på kw. fra Agva for August kr. 58.75 (m. moms). Jeg ser hva forbruket mitt er for august på regningen fra Hafslund og regner selv ut hvor mye jeg skal betale til Agva for august. Betaler dette (det er fult lovlig) og bytter leverandør med en gang til en med etterskuddsbetaling og som viser respekt for kundene sine.

Langt dyrere enn de fremstår

Omtale av  Christer D

Siste faktura på 75 øre/kWh. Langt unna det som blir forespeilet på strøm.no, strompris.no og elskling.no, og absolutt ikke så billig som de gir seg ut for å være. Forstår at strømmen er dyr for tiden, men prisen fremstår ikke som konkurransedyktig.

Gjennomført useriøst

Omtale av  Ole

Gjorde én liten feil ifm bestilling og ble da flyttet til en langt dyrere avtale. Fikk ikke beskjed om det før regningen kom lenge etterpå. Tapte mye på det. Gir heller ikke beskjed om prisendring, må følge med på sidene deres. Etter at jeg byttet til annet selskap har de ringt med igjen og igjen og igjen "for å høre hvordan jeg hadde det som kunde", dvs egentlig telefonsalg, selv om jeg har reservert meg og sagt klart fra flere ganger at jeg ikke vil bli oppringt.

Svar fra Agva Kraft
06.09.2018 14:06

Beklager at du har hatt en dårlig opplevelse. Men om du ikke har fått beskjed om prisendring, er det en feil, for det sender vi alle kunder. Det har vært en helt spesiell sommer prismessig og hele bransjen har dessverre blitt tvunget til å øke prisene. Når det gjelder telefonsalg så er det fint om du kan sende meg en melding så jeg kan få strøket deg fra eventuelle lister. [email protected]

Bekrefter utbetaling, men penga kommer ikke.

Omtale av  Martin F

Jeg bytta til Ishavskraft. De kunne fortelle meg at jeg hadde betalt 5-700 NOK for mye per måned over en 3 års periode. Jeg hadde da tilgode 11000+ hos Agva som de skriftlig sa de skulle gjøre. Noe de ikke har gjort. Jeg fikk brevet for 10 dager siden. Gjør som meg, bytt til noen andre.

Svar fra Agva Kraft
30.08.2018 16:37

Hei Martin, Dette vil jeg gjerne se på og om det stemmer skal selvfølgelig det utbetales med en gang. Send meg en mail på [email protected]

Styr unna!

Omtale av  T

Useriøs leverandør som tydeligvis ikke er i stand til å gjøre jobben sin. Etter å ha flytter til ny bolig bestilte jeg Telinet, men siden de hadde slått seg sammen med Agva (ingen informasjon om dette på forhånd), så skulle Agva ta jobben. Bestilte strøm via nett, tok nesten tre uker uten at jeg hørte noe fra dem, da jeg skulle få svar innen to. Ringte inn til dem, fikk beskjed om at det kunne ta to uker. Fikk så mail om å sende nødvendig informasjon, noe jeg gjorde. Etter dette skulle alt være i orden, og jeg hørte ikke noe mer fra dem. Fikk forventet faktura (men ganske dyr, så klart) fra det lokale kraftselskapet i mellomtiden og ventet på faktura fra Agva. Jeg har prøvd å få kontakt med dem i mellomtiden via mail for å få svar på om avtalen var på plass uten å få svar. Så spoler man fram to mnd etter at alt skulle være i orden til i dag, der det lokale kraftselskapet gir beskjed om at jeg FREMDELES står uten kraftleverandør i dag, uten å ha hørt noe som helst fra Agva om at de ikke fikk gjennomført avtalen, og som resultat av det har jeg måttet og må betale en del mer enn jeg skulle ha gjort. Fikk ordnet ny leverandør på flekken, og jeg erger meg over at jeg gav dem såpass mye tiltro og tålmodighet i mellomtiden. Ser at andre har hatt en god del problemer med dem, og om jeg var deg ville jeg heller ha stolt på det negative enn de positive tilbakemeldingene som virker mistenksomt repetive. Jeg vil ha meg totalt frabedt at Agva begynner å ringe meg nå, for jeg har absolutt ingen interesse, i tillegg til at det ville ha vært ganske frekt siden de ikke er mulig å få kontakt med ellers.

Svar fra Agva Kraft
29.08.2018 15:50

Hei T, Siden du skriver anonymt har jeg dessverre ingen mulighet for å se hva som har skjedd i saken. Generelt kan jeg si at vi selvfølgelig gjør vårt ytterste for å få fortgang i leverandørbytte, det er jo først da kundeforholdet starter. Dersom du vil strykes fra eventuelle ringelister eller trenger hjelp til noe annet, er det fint om du skriver til meg direkte på [email protected]

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Upåliteleg

Omtale av  Haldor

Seier ein ting, men gjer noko heilt anna. Dårleg kundeservice.

Agva Kraft

Har tilegnet profilen
Agva Kraft deltar på Bytt.no

Agva Kraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Agva Kraft besvarer ikke omtaler

Agva Kraft har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Agva Kraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Agva Kraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR