Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hyggelig og konkurranse messig priser. Fikk meg er god service fra kundeservice med senere oppfølging.
Det var veldig enkelt å få igang et abonnoment og i tilegg er det billigt.
Lyver og farer med usannheter når man er i kontakt med dem på kundeservice.
Det var synd å høre at du har den oppfatningen. Du må gjerne sende meg en mail direkte så kan vi avklare eventuelle misforståelser og rette hvis noe er gjort feil. [email protected]
Bytter til forskuddsvis betaling uten å varsle, selv om man har inngått avtale om etterskuddsvis betaling. Dyrt, har betalt 75 øre kWh på tross av spotpris hos NordPool på 56 øre kWh for samme periode ( september 2018). Forvirrende fakturering, trekker fra og legger til som de vil.
Hei Anita, send meg en mail på [email protected] så kan vi se om noe kan gjøres annerledes. Vi har flere forskuddsavtaler, så det kan jeg ordne for deg.
Klarte å ordne en 12 mnd avtale ifjor på 29.90 øre fastpris. Kjempe fornøyd og har ikke hatt noen høye strømpriser dette året !! tommel opp for dere.
Hei Ann, Den var du heldig med! Innkjøpsprisene har vært uvanlig høye de siste månedene så de som har benyttet seg av fastpristilbudet vant virkelig i Lotto :) Nå ser heldigvis prisene ut til å gå litt ned, så jeg håper vi kan hjelpe deg med en god avtale når fastprisen går ut.
Jeg vil anbefale alle å sjekke sine strømregninger de siste tre måneder. Agva Kraft har endret fra etterskudd til forskuddsbetaling. Forventet forbruk ligger langt over faktisk forbruk fra nettleverandør. I tillegg til dette fakturerer selskapet med en spotpris på 81,25 øre for oktober.
Hei Erik, om det ikke passer deg med en forskuddsavtale så kan vi hjelpe deg med dette. Det er bare å ta kontakt med kundeservice, så ordner det meste seg.
Rimelig og greit i 1 år, deretter økte kostnadene og vilkårene. Agva endret fra etterskudd- til forskuddsbetaling uten tilstrekkelig eller god nok varsel om dette. Videre fakturerer de mye mer enn historisk forbruk. For august og september stipulerte de over 2500 kwh, mens historisk forbruk året før var på ca 1700 kwh. Faktisk forbruk var på 1721 kwh. I tillegg til store anslag i forbruk er også spotprisen høyt beregnet for månedene. 81,67øre/kwh i august, 75,00 øre/kwh for september og 81,25 øre/kwh oktober For meg virker det som at Agva bevist overfakturerer for selv å tjene økonomisk på dette. Jeg har vært kunde litt over 1 år og de har tilgang på forbruk som ville vært mer reelt å fakturere. Anbefales ikke
Hei Stian, Hvis du mener at stipuleringen er feil, så er det bare å ta kontakt med kundeservice, så kan vi se på dette sammen. Hvis du sender meg en mail på [email protected] så kan jeg se på det med en gang.
Rotete fremstilling på fakturaer. Nettportal mangler fullstendig. Rask og god kundeservice per telefon/e-post. Krever at du selv tar vare på fakturaer og følger med på at faktisk forbruk stemmer med faktura.
Hei Rune, hyggelig at du er fornøyd med kundeservicen på telefon og epost. Når det gjelder fakturaen ville jeg satt på pris på om du kan sende meg et par linjer på mail, så kan vi se om det er noe vi bør endre på. Markedet er i stadig utvikling, og dette gjør at vi hele tiden har et forbedringspotensiale.
Er ofte på toppen av pris-sammenlikningen, men det er neppe tilfelle i realiteten. Det skyldes at avtalene ofte oppdateres kort tid etter inngåelse med vilkår som er langt verre enn det kunden fikk oppgitt opprinnelig. Informasjon om disse endringene gis på en slik måte at kunden ikke skal kunne se gjennom hva som blir gjort med ham/henne. Det oppdager man først når regningen kommer, men da er det for seint.
Hei Kher, jeg er usikker på hva du mener her. Fint om du kan sende meg en mail på [email protected], det er absolutt vår hensikt å være tydelige i kommunikasjonen. Hvis du sender meg en mail der du er litt mer spesifikk på hvor du mener vi har kommunisert dårlig vil jeg gjerne se på det med en gang.
Dobbel pris av hva som er forventet. Og da snakker jeg om vinterpriser som jeg får tidlig på høsten.
Hei Dag, innkjøpsprisene på strøm har ligget omtrent dobbelt så høyt som normalt i sommer. Det har faktisk vært høye vinterpriser midt på sommeren. Etter alt regnet de siste ukene ser det heldigvis ut til at dette bedrer seg.
At Agva Kraft ligger høyt oppe på strømpris.no sin liste må tas med ei klype... Agva informerer at de opererer med 9.9øre påslag beregnet fra spotpriser hos Nordpool, med fakturering etterskuddsvis på spot... Tok en sjekk på efakturaene jeg hadde latt gå uten å kontrollere disse; I september måned 2018 lå Nordpool spot på kr 44,74øre/kWh (sørvest) Agva fakturerte videre dette til kunde med 75øre/kWh!! Deretter på faktura mottatt september, har Agva prestert å forskuddsfakturere for oktober måned med hele 81,25øre/kWh... til tross for at de informerer kundene om at de kun fakturerer etterskuddsvis (og strømprisene på spot faller veldig pga magasinstand nå i høst!) Anbefaler alle å være obs på praksisen til Agva Kraft!
De siste månedene har vært preget av surr i faktureringen der man først får beskjed om at det er beløp til gode, deretter får man beskjed om at det har oppstått feil faktura. Gjentakende problem gjør at vi bytter til et annet selskap.
Agva har vært inne å kredittsjekket meg, og det uten at jeg er kunde. Jeg ringte kundeservice for å høre hva dette var. Damen sa at jeg hadde bestilt på nettet. Det har jeg ikke. Jeg har sjekket selskapet som jeg har gjort med flere. Jeg har lagt igjen et tlfnr. for at jeg ønsker at selskapene skal ringe meg for å slå av en prat, men ikke Agva. De tok dette for god fisk og bare reg. at jeg ville bytte til dem. Jeg spurte om Agva har hatt kont. med meg på SMS eller E-mail og der var svaret nei. Jeg ba dem slette mitt navn, noe som damen sa at det hadde hun allerede gjort. Jeg spurte igjen om hvorfor kreditt sjekk og hvorfor de mente at jeg ville bli kunde der. Damen i andre enden, la på røret. Dette er en kundeservice som Agva kan være stolt over. Jeg kommer til å informere mine venner og familie om at de skal holde seg langt unna Agva. FB er en fin ting. Agva kraft er også der.
Generelt om våre rutiner for kredittsjekk: Det skjer ikke en automatisk kredittsjekk på våre nettsider. Prosedyren er at når anleggsinfo er utfylt, vilkår er godkjent og den grønne bestillingsknappen er trykket på får vi info inn i vårt system. Den inneholder signatur i form av nøyaktig tidspunkt og IP adresse. Først da blir det foretatt en kredittsjekk.
Bestilte strøm (fastprisavtale 2 mnd.) på nettsidene hvor prisen var opplyst å være 29,80 pr. kWt. Får en "ordrebekreftelse" på epost hvor man kun blir sendt til Agvas nettside. Ingen pris opplyst og ikke noe om fra hvilket tidspunkt avtalen gjelder. Sendte en epost til kundeservice og ba om en skikkelig ordrebekreftelse som ikke blir besvart. Ringte kundeservice i dag og blir fortalt at prisen er 39,80 pr. kWt! Hun påsto at prisen ble endret 11. september, men den var IKKE endret da jeg bestilte strøm - jeg sto jo inne på nettsiden deres og sjekket prisen. Skjønner nå hvorfor jeg ikke fikk svar på eposten min, angrefristen gikk ut i går... Har lagt inn påminnelse i kalenderen om å si opp abonnementet innen to måneder...
Det er linket både til avtalen og selve ordrebekreftelsen i mail som kommer etter bestillingen. Det er helt korrekt at prisen på grunn av de økte innkjøpsprisene ble hevet, men det gjelder selvfølgelig kun nye kunder. Det er altså fastprisen på bestillingstidspunktet som er gjeldende for avtalen. Send meg gjerne bestillingsbekreftelsen du fikk på epost så kan vi dobbeltsjekke at du har fått korrekt pris. [email protected]
Spotpris kampanje.. billigst av alle og lett at få. Etter en måned overføres du til annen avtale uten annen varsel en det som var i kontrakten din, «det med småt» som du sikkert ikke leste. Denne avtale har en gjennomsnitt pris, ikke en reel dagspris som du tror. I tilleg kommer der påslag, miljøavgift og «andre» tilleg som er regionsbasert (?!). Du tenkte at det ble så her: 50 øre/kWh (dagspris på Nordpool) + 8,9 øre/kWh påslag. Altså 59 øre/kWh, That’s it. Hvis 1000 kWh i september så koster dette 590 kr. totalt. Men her kommer regningen: 91 øre/kWh! Halla! 910 kr., en merutgift på 320 kr. På et år er det lett 4000 kr. ekstra! Boom! Fjordkraft (eks.): 50 øre/kWh + 6,9 øre/kWh + 39 kr/mnd.. (1000 kWh = 570) + 39 = 609 kr. De er grei med klager, regninger, kundesiden og de er transparente. Dette var bryllupet som alle bestevenner og familie advarede meg imot.
Pris på Spot i August er fra LOS 65,84 øre /KWt med påslag, fra dere var prisen i samme tidsrom 80,74. Det er jo lureri. Jeg ringte inn den 24/9-18 og ba om en forklaring på prisforskjellen, det ente med at kundebehandleren ble meget sint da hun ikke kunne finne en forklaring, hun bare brøt sammen med meg. Jeg skiftet til et mer seriøst selskap, forbrukerne hos dere burde følge fakturaen nøyere, jeg er meget skuffet over deres forretningsmoral.